• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • LitenBlomma
    Wilmann skrev 2022-04-27 09:13:01 följande:

    Jag sover som skit! Det pirrar på ett obehagligt sätt i hela kroppen, ingenting är bekvämt och det är kaos. Inatt sov jag bra men det är väl mer för att man är utmattad. Jösses!
    blir lätt tungandat på kvällen, ingen jätteaptit på kvällen heller men hellre det än illamåendet :)

    Har ni tips på soveriet tar jag tacksamt emot!


    Jag beställde en stor gravidkudde idag, Bbhugme, hoppas att den är precis så bra som alla säger. Det kanske kunde vara värt att test Wilmann?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • morgonskaffet
    LitenBlomma skrev 2022-04-27 19:00:20 följande:
    Jag beställde en stor gravidkudde idag, Bbhugme, hoppas att den är precis så bra som alla säger. Det kanske kunde vara värt att test Wilmann?
    Hur var kudden? rekommenderar du? 
  • LitenBlomma

    Har precis hämtat den, testade lite olika sovpositioner och den känns bra. Återkommer när jag sovit med den ett par nätter.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Hedblomster

    Har äntligen börjat känna rörelser och sparkar! I fredags kände jag massor och även igår fram tills att det plötsligt slutade och nu har det varit stilla i snart ett dygn. Säkert har hon bara flyttat sig därinne och bytt position. Finns fortfarande platser bakom moderkakan där jag inte känner henne alls, upptäckte vi hos barnmorskan i fredags. Men så tråkigt! Var så mysigt och härligt att känna så mycket och även om jag försöker tänka logiskt blir jag orolig ändå. Tycker också att jag har som lite mensvärk idag, är väl säkert nån slags växtvärk men... 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Anonym (15/9)
    Hedblomster skrev 2022-05-01 11:45:29 följande:

    Har äntligen börjat känna rörelser och sparkar! I fredags kände jag massor och även igår fram tills att det plötsligt slutade och nu har det varit stilla i snart ett dygn. Säkert har hon bara flyttat sig därinne och bytt position. Finns fortfarande platser bakom moderkakan där jag inte känner henne alls, upptäckte vi hos barnmorskan i fredags. Men så tråkigt! Var så mysigt och härligt att känna så mycket och även om jag försöker tänka logiskt blir jag orolig ändå. Tycker också att jag har som lite mensvärk idag, är väl säkert nån slags växtvärk men... 


    Mysig!! men jag håller med vecka 21+3 nu och känner bebisen väldigt sporadiskt! tycker de är lite stressande 
  • lottizm

    Hedblomster: har inte läst senaste veckan jättenoga men du har moderkakan fram då? jag har också det och känner massor vissa dagar (idag ex) men tidigare i veckan var det tre dagar i rad det bara var några enstaka gånger. Antar att bebisen vänder ryggen utåt och sparkar inåt kanske. Är i 22+1 nu så snart blir det väl mer regelbundet, men det är frustrerande när det inte känns så mycket, man går ju och känner efter precis hela tiden!

  • Hedblomster
    Anonym (15/9) skrev 2022-05-01 21:37:24 följande:
    Mysig!! men jag håller med vecka 21+3 nu och känner bebisen väldigt sporadiskt! tycker de är lite stressande 
    Exakt samma vecka, 21+3, här :) Ja jag vill så gärna känna ofta! Det kom ett par buffar på kvällen sen iaf och rent logiskt förstår jag att hon bara flyttat om därinne eller så men man blir lite besatt av att känna när det äntligen börjat...
    lottizm skrev 2022-05-01 22:23:56 följande:

    Hedblomster: har inte läst senaste veckan jättenoga men du har moderkakan fram då? jag har också det och känner massor vissa dagar (idag ex) men tidigare i veckan var det tre dagar i rad det bara var några enstaka gånger. Antar att bebisen vänder ryggen utåt och sparkar inåt kanske. Är i 22+1 nu så snart blir det väl mer regelbundet, men det är frustrerande när det inte känns så mycket, man går ju och känner efter precis hela tiden!


    Stämmer, den är fram! Så har precis börjat känna. Skönt att höra andras erfarenheter! Det är ju helt logiskt att bebisen vänder sig och så, men man vill ju så gärna känna... :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Syren93

    Går in i vecka 21+0 i morgon (tjoho) och har börjat spana lite på vagn. Det känns som rena djungeln! Jag förstår att det enklaste kanske är att åka till en butik och kolla. Tänkte om ni hade några tips!

    Jag vill helst slippa lägga en månadslön på vagn.. Och vill ha en som fungerar bra att köra med på landet! Gillar vagnar som har 4 stora hjul, alltså ej små där framme, men hittar typ inte det!

    Hoppas ni alla mår bra Glad

  • Skumbanan01

    Vi har en emmaljunga nxt90f som vi köpte "teränghjul" till just för att kunna ha på landet och vid snö, vi är supernöjda med den.

  • Anonym (15/9)
    Syren93 skrev 2022-05-07 06:48:06 följande:

    Går in i vecka 21+0 i morgon (tjoho) och har börjat spana lite på vagn. Det känns som rena djungeln! Jag förstår att det enklaste kanske är att åka till en butik och kolla. Tänkte om ni hade några tips!

    Jag vill helst slippa lägga en månadslön på vagn.. Och vill ha en som fungerar bra att köra med på landet! Gillar vagnar som har 4 stora hjul, alltså ej små där framme, men hittar typ inte det!

    Hoppas ni alla mår bra Glad


    Håller med dig! hade en fantastik vagn till förra barnet men den har utgått. Vi vill ha ny vagn så blev en ntx90 som kom i veckan. Kostade 14 i affären men hittade  En för 8000 på nätet 
Svar på tråden BF september 2022