• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 18:58:36 följande:

    Såklart det minskar om bara fullvaccinerade umgås, då får man en mindre smittspridning än om även ovaccinerade är med.

    Då de vaccinerade inte smittar lika ofta pga procentsatsen, och det är fakta.

    Omikron ger mildare symtomer, och det är vad JAG skrev, är det på nått sätt fel och vad har det med dig och göra????????

    Antivaccerpropagandan du stödjer ibland är beklämmande, svårt och förstå ditt försvar av den.

    Jag förstår inte alls den och pga du säger du inte är en.

    Och vad är vanlig fakta där, saknas saklighet så får du aldrig rätt.

    Och den beprövade erfarenheten säger aldrig ett sakligt svar kommer.

    Aj faan, måste man vara fertil, det var nått nytt

    Finns inget här än, återkom när det gör.

    Fullvaccinerad är man beroende på när man tagit sina doser, och vilken dos man är på.

    Och H sade inget initialt om full vaccinerade alls, och det var det jag svarade på, och jag vet bara att praktikplatsen varken tar emot ovaccinerade, vaccinerade eller full vaccinerade i det tredje inlägget.

    Så vad är din poäng nu då?

    För du för en falsk argumentation där, frågan är bara varför du trodde det skulle funka, men jag vet, ytterligare en sak till ingen kommer få svar på.

    Sist där så väljer du en diskussionsteknik som heter svart och vitt, så du menar att vaccinpass bara kan stoppa smitta, eller inte stoppa en enda smitta?

    Undrar då det är din svartvita, och kan vara skoj och se vilken du väljer


    Vaccinpass i sig minskar inte smittspridningen. Även om man är fullvaccinerad så minskas inte smittspridningen.

    Nej, jag stödjer ingen antivaccpropaganda. Jag är för vaccinet. Du verkar däremot vara lite hit och dit i dina synsätt.

    Ja, för att få barn måste man vara fertil och ha ägglossning. Man kan få hjälp på konstgjort väg om man inte har naturlig ägglossning. Jag vet att detta säkert är svårt för dig att förstå du är man och inte har dessa bekymmer.

    Som fullvaccinerad räknas man 1-2 veckor efter andra dosen (är lite olika i olika länder). H borde rimligtvis vara fullvaccinerad, eftersom denne tog vaccinet primärt för att få gå till sin praktikplats.

    Nej, vaccinpass kan ALDRIG stoppa smittan. Du verkar däremot att tro det, för art i nästa sekund säga något annat. Hur ska DU ha det?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 19:00:31 följande:

    Oops!!!


    Jag ser fortfarande ingen länk till ditt påstående...
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 19:11:13 följande:
    Jag ser fortfarande ingen länk till ditt påstående...

    Du har källorna och läkemedelsbolagen, är du intresserad så finns inget som hindrar dig.
    Och denna fakta visste vi om ens före man börja vaccinera officiellt.


    Lycka till påstå annat.


    EpicF skrev 2022-01-05 19:10:36 följande:
    Vaccinpass i sig minskar inte smittspridningen. Även om man är fullvaccinerad så minskas inte smittspridningen.

    Nej, jag stödjer ingen antivaccpropaganda. Jag är för vaccinet. Du verkar däremot vara lite hit och dit i dina synsätt.

    Ja, för att få barn måste man vara fertil och ha ägglossning. Man kan få hjälp på konstgjort väg om man inte har naturlig ägglossning. Jag vet att detta säkert är svårt för dig att förstå du är man och inte har dessa bekymmer.

    Som fullvaccinerad räknas man 1-2 veckor efter andra dosen (är lite olika i olika länder). H borde rimligtvis vara fullvaccinerad, eftersom denne tog vaccinet primärt för att få gå till sin praktikplats.

    Nej, vaccinpass kan ALDRIG stoppa smittan. Du verkar däremot att tro det, för art i nästa sekund säga något annat. Hur ska DU ha det?

    Umgås bara de som är berättigade till vaccinpass, så har du procentsatsen som berättar nått helt annat, och det är inte svart och vitt.

    Ser antivaccerproganda av dig stundtals, du får rannsaka dig själv om det, jag kan inte hjälpa du gör.

    Aj faan, måste man vara fertil och ha ägglossning, detta börjar bli rätt avancerat nu Skrikandes
    När kommer du till mensen och nått är ändrat, för du står här fortfarande med inget där.
    Så kommer det ta lång tid innan detta kommer?


    Jag misstänker du har inte nått innan forskning kommer och man faktiskt tagit reda på vad det innebär.
    Återkom då, jag gissar på att det tar flera år, men man kan hoppas på annat.
    Intressanta var att ett gäng kvinnliga forskare go tag i detta själva i USA, har för mig de lade ned det, då man hade svårt hitta annat än mer riklig mens.
    Och du skriver inte ene enda sak som ändra nått, så vad vill du med detta?
    Givetvis ska man kolla detta noggrannare, och implementera studierna så de kollar på kvinnors reproduktionssystem också.
    Det du gör där, det är extremt ovetenskapligt.

    Fullvaccinerad är man beroende på när man tagit sina doser, och vilken dos man är på.
    Och finns redan förklarat på FHM, och det går fråga när man vaccinera sig också.
    H har bara berättat att varken vaccinerade eller ovaccinerade får jobba, återkom när mer fakta kommer in, för då vet vi.

    Umgås bara de som är berättigade till vaccinpass, så har du procentsatsen som berättar nått helt annat, och det är inte svart och vitt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 19:11:13 följande:
    Jag ser fortfarande ingen länk till ditt påstående...

    Du får leta upp studien själv, det är inte min uppgifter efter jag gett källor.
    Men antar det är nu du kommer berätta du inte vet vad en läkemedelsstudie är, eller vilka vaccin det finns och studier du ska läsa.
    Så du har ursprunget till detta = källa, länk får du hitta själv, det är inte min uppgift efter jag gett dig denna information.


     


    Det är inte ens mitt påstående, det ser du i källorna jag gett.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

    HAHAHA, en polare sade precis han varit vaccinerat sig, och kanylen fastna i armen Skrikandes
    Och det bliv väldigt komiskt sade h*n ,först gången det hade skett tydligen för denna individ och h*n var typ 60år.
    Och sade sig aldrig varit med om det ens, någon annan som har och då jobbar inom vården och ger injektioner regelbundet.


     


    Få se om de lyckas med detta på mig också när jag får min Flört


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Eliiin)
    klyban skrev 2022-01-05 17:59:57 följande:

    Studierna berätta detta före vi ens började och dessa 65-90% på Alpha och de olika vaccinen, 90% som inte ens kan bli smittade där, det är extremt lägre grad.

    Varför skriver du din desinformation för, för mycket av du skriver där är väldigt enkelt att kolla upp.

    Och att du säger emot dig själv, det är mycket talande.

    Men varför gör du det, trodde du ingen skulle märka?

    Och när det kommer till din nya fråga, så vet jag inte hur mycket mindre en vaccinerad smittar, för buden är et par.

    En del pratar om att upp till 5ggr mindre sm vaccinerad för smitta vidare som smittad, andra lägre, men extremt många säger det är en lägre grad.

    Och det är hur logiskt som helst detta påstående, då man berättar att en vaccinerad inte alls får lika stor viruspopulation som vaccinerad.

    Och de andra 7 betyder då att jag hade rätt på, men och andra sidan det visste jag redan om!

    Varför berättar du att du inte vet vad desinformation är?

    Om vi nu leker med tanke jag hade återgett något inkorrekt, så är det i sig inte desinformation.

    Det är när man som du upprepar felaktigheter om och om igen, det är då det är desinformation.

    Alla kan skriva fel, och rätta sig.

    Men bara en desinformatör skriver samma fel om och om igen, och låtsas om att det är rätt varje gång.


    Haha vad har du kollat upp som inte stämmer? Vilka studier? Lägg upp studierna annars tror jag dig inte. Säger emot mig själv på vad? Vilka extrema många är det som säger att vaccinerade smittar extremt mycket mindre som du skrev i ett inlägg? Du kan ju inte hänvisa till det du pratar om. Du pratar om logik också din egen logik? Vilka har du rätt på? Det är så mycket du skriver så man vet inte vad man ska svara på? Bättre du skriver ut sakerna så kan jag svara på dem en efter en. Bättre dy håller dig till frågorna och det vi pratar om istället för att säga att jag skriver felaktigheter.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 19:26:06 följande:

    Umgås bara de som är berättigade till vaccinpass, så har du procentsatsen som berättar nått helt annat, och det är inte svart och vitt.

    Ser antivaccerproganda av dig stundtals, du får rannsaka dig själv om det, jag kan inte hjälpa du gör.

    Aj faan, måste man vara fertil och ha ägglossning, detta börjar bli rätt avancerat nu

    När kommer du till mensen och nått är ändrat, för du står här fortfarande med inget där.

    Så kommer det ta lång tid innan detta kommer?

    Jag misstänker du har inte nått innan forskning kommer och man faktiskt tagit reda på vad det innebär.

    Återkom då, jag gissar på att det tar flera år, men man kan hoppas på annat.

    Intressanta var att ett gäng kvinnliga forskare go tag i detta själva i USA, har för mig de lade ned det, då man hade svårt hitta annat än mer riklig mens.

    Och du skriver inte ene enda sak som ändra nått, så vad vill du med detta?

    Givetvis ska man kolla detta noggrannare, och implementera studierna så de kollar på kvinnors reproduktionssystem också.

    Det du gör där, det är extremt ovetenskapligt.

    Fullvaccinerad är man beroende på när man tagit sina doser, och vilken dos man är på.

    Och finns redan förklarat på FHM, och det går fråga när man vaccinera sig också.

    H har bara berättat att varken vaccinerade eller ovaccinerade får jobba, återkom när mer fakta kommer in, för då vet vi.

    Umgås bara de som är berättigade till vaccinpass, så har du procentsatsen som berättar nått helt annat, och det är inte svart och vitt.


    Har du på riktigt missat att även fullvaccinerade och trippelvaccinerade smittar och kan smittas?

    Varför ska jag komma till mensen? Vacciner kan orsaka mensrubbningar, det fastslaget. Hur dessa menseubbningarna är, der är individuellt för varje enskild kvinna.

    Mensrubbning kan vara att man får mera riklig mens, mindre mens, oregelbunden mens eller ingen mens alla.
  • klyban
    Anonym (Eliiin) skrev 2022-01-05 19:39:48 följande:
    Haha vad har du kollat upp som inte stämmer? Vilka studier? Lägg upp studierna annars tror jag dig inte. Säger emot mig själv på vad? Vilka extrema många är det som säger att vaccinerade smittar extremt mycket mindre som du skrev i ett inlägg? Du kan ju inte hänvisa till det du pratar om. Du pratar om logik också din egen logik? Vilka har du rätt på? Det är så mycket du skriver så man vet inte vad man ska svara på? Bättre du skriver ut sakerna så kan jag svara på dem en efter en. Bättre dy håller dig till frågorna och det vi pratar om istället för att säga att jag skriver felaktigheter.

    Du väljer att inte besvara 1-9 och bombarderar med frågor tillbaka istället för möta kritiken till dina fel.
    Om du ska komma ur detta, så får du vara saklig.

    Ta bara detta med att Sverige lagt undan pengar för de få som faktiskt får problem.
    Och 4 & 7 är direkta motsatser av varandra.

    Källor är läkemedelsbolagen som gjort var sitt vaccin och deras studie för godkännande, det är källan och nu är det upp till dig om du vill ta reda på studien.
    Och dessa är sedan före vaccinet ens började administreras till allmänheten, och dessa ska du låtsas av inte finnas?


     


    Att svara med frågor är ett ohederligt sätt att diskutera på.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 19:50:28 följande:
    Har du på riktigt missat att även fullvaccinerade och trippelvaccinerade smittar och kan smittas?

    Varför ska jag komma till mensen? Vacciner kan orsaka mensrubbningar, det fastslaget. Hur dessa menseubbningarna är, der är individuellt för varje enskild kvinna.

    Mensrubbning kan vara att man får mera riklig mens, mindre mens, oregelbunden mens eller ingen mens alla.
    Procentsats, redan glömt?

    Återkom när du har nått sakligt mer än bara riklig mens.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 19:28:48 följande:

    Du får leta upp studien själv, det är inte min uppgifter efter jag gett källor.

    Men antar det är nu du kommer berätta du inte vet vad en läkemedelsstudie är, eller vilka vaccin det finns och studier du ska läsa.

    Så du har ursprunget till detta = källa, länk får du hitta själv, det är inte min uppgift efter jag gett dig denna information.

     

    Det är inte ens mitt påstående, det ser du i källorna jag gett.


    Du har inte ens givit några källor bare kopierar text från någon sidan.

    Jo, det är ditt påstående. Du skriver det, helt utan att ange källor = ditt påstående.

    Jag är öht inte intresserad av den studien du påstår dig ha läst. Och det var inte jag som efterfrågade en länk. Men det kanske du har missat? Vore ju inte första gången...
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?