• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-24 15:15:00 följande:

    Nej, du vet inte vad BBC är och när du tror denna itne berättar du har fel om dina magiska skador som ska uppstå först efter tio år och som ingen sett röken av före.
    Vi vet det påståendet du gör är ren nonsens.


     


    Jag vet inte vilka magiska skador, då det  är du som upprepar antivaccer påståendet att de ska ur inget skapas efter 10år och alltid synts innan, det är vad som är magin med det, och där du har inget och säger helt plötsligt ska existera.
    = Magiskt Solig


     


    Men för all del, har du ett exempel detta skett innan, och man inte sett några skador alls, och sen poff-poff så uppstår de efter 10år?
    Det är lugnt, vi vet redan du inte har, vilket man bara undrar mer varför du så frenetiskt försvarar något som aldrig skett innan.
    Kanske du ska läsa en gång åtminstone?(För det berättar du har helt fel.)
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp


     


    Om du inte är antivaccer, varför upprepar du deras propaganda om nått som ingen har sett innan???? Skål
    Hur känns det att föra deras propaganda och försvara det så svårt?


    Är ditt syfte att skrämma folk med något som aldrig existerat, vad är ditt syfte med skrämmas med något som inte ens existerar historiskt?


    Varför berättar du igen att du inte vet vad BBC är och varför berättar du igen om dessa magiskanskador? 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2023-04-24 23:11:50 följande:

    Funderar på TBC vaccinet, är det värt att ta. Ska tydligen vara tre doser. Ar det samma som BBC månne?


    BBC är en nyhetskanal. 

    Om det är värt att ta TBC vaccinet, som vanligen ges i en dos som vuxen, beror på vart du befinner dig. Vart du ska resa. Jobba etc. Hur stor risken är att du kommer i kontant med tbc. 

    Jag är vaccinerad mot tbc, pga jag jobbar inom vården och fick erbjudande om att få det på första VFU under grundutbildningen. 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2023-04-24 23:11:50 följande:

    Funderar på TBC vaccinet, är det värt att ta. Ska tydligen vara tre doser. Ar det samma som BBC månne?


    Jag tror För övrigt du menar BCG, vilket är vad vaccinet mot TBC/TB (tuberkulos) heter egentligen. 
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2023-04-24 23:47:22 följande:
    Jag tror För övrigt du menar BCG, vilket är vad vaccinet mot TBC/TB (tuberkulos) heter egentligen. 
    Hmm... vaccinet mot det som fästingar sprider, kanske jag mindes namnet fel...
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-24 16:14:26 följande:
    Varför berättar du igen att du inte vet vad BBC är och varför berättar du igen om dessa magiskanskador? 

    Det är dina magiska skador som ska uppstå efter 10år och som är ett antivaccer propaganda ska ske.


    Men när ska du komma med ett exempel detta skett innan, för annars kommer vi tillbaka att du för antivaccer propaganda om magiska skador som ingen sett under 10år, helt plötsligt uppstår då.


    BBC säger du har fel, och de vet vad de pratar om, då de är en faktabärande kanal.
    Och varför du har berättat så många ggr att du inte förstår vad BBC är, det berättar bara nått om dig och att du vet du har fel, men aldrig kan erkänna det.


    Du vet som på vattkoppor, som du försökte en efterkonstruktion, fast vi då redan visste om att vattkoppors R0-tal hade en nolla bakom sig vs. COVID-´s R0-tal.


     


    Och ingen, ja, jag undrar vad det är för magiska skador du pratar om ska uppstå efter 10år, som ingen sett eller kunde ana föra.
    Och att du aldrig ger ett exempel, det berättar du redan vet du har fel, ändå framhärdar du att du inte har, men BBC berättar du har fel.
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp


    Tow2Mater skrev 2023-04-24 23:11:50 följande:

    Funderar på TBC vaccinet, är det värt att ta. Ska tydligen vara tre doser. Ar det samma som BBC månne?


    Jaha, vad har TBC vaccin med nått och göra?
    Och vad är BBC i detta sammanhanget?


    För i det sammanhanget jag tog upp, så var det faktabärande information de gett oss, här vet jag inte alls vad BBC är för nått, för det kan ju inte vara nått om BBC som kanal.


    Så din fråga vad det är för BBC du pratar om, så kan jag inte hjälpa dig om, och om det är BBC kanalen, så kanske en länk på vad de säger vore på sin plats nu.


    Tow2Mater skrev 2023-04-25 00:26:38 följande:
    Hmm... vaccinet mot det som fästingar sprider, kanske jag mindes namnet fel...

    Då är vi inne på TBE du pratar om som är för fästingar.

    Och om du vågar ta, ja, hur stor risk har du och hur ofta får du fästingar.
    För mig är det noll fästingar de senaste 5åren i alla fall, sen område där TBE inte är direkt utbrett än.


     


    Så ett sånt här vaccin lär dröja att ta, men ändrar sig läget, så är jag rätt säker på att man snabbt tar ett sådant vaccin också, då man är ute och krälar ibland i skog och mark.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-25 13:24:43 följande:

    Det är dina magiska skador som ska uppstå efter 10år och som är ett antivaccer propaganda ska ske.


    Men när ska du komma med ett exempel detta skett innan, för annars kommer vi tillbaka att du för antivaccer propaganda om magiska skador som ingen sett under 10år, helt plötsligt uppstår då.


    BBC säger du har fel, och de vet vad de pratar om, då de är en faktabärande kanal.
    Och varför du har berättat så många ggr att du inte förstår vad BBC är, det berättar bara nått om dig och att du vet du har fel, men aldrig kan erkänna det.


    Du vet som på vattkoppor, som du försökte en efterkonstruktion, fast vi då redan visste om att vattkoppors R0-tal hade en nolla bakom sig vs. COVID-´s R0-tal.


     


    Och ingen, ja, jag undrar vad det är för magiska skador du pratar om ska uppstå efter 10år, som ingen sett eller kunde ana föra.
    Och att du aldrig ger ett exempel, det berättar du redan vet du har fel, ändå framhärdar du att du inte har, men BBC berättar du har fel.
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp


    Tow2Mater skrev 2023-04-24 23:11:50 följande:

    Funderar på TBC vaccinet, är det värt att ta. Ska tydligen vara tre doser. Ar det samma som BBC månne?


    Jaha, vad har TBC vaccin med nått och göra?
    Och vad är BBC i detta sammanhanget?


    För i det sammanhanget jag tog upp, så var det faktabärande information de gett oss, här vet jag inte alls vad BBC är för nått, för det kan ju inte vara nått om BBC som kanal.


    Så din fråga vad det är för BBC du pratar om, så kan jag inte hjälpa dig om, och om det är BBC kanalen, så kanske en länk på vad de säger vore på sin plats nu.


    Då är vi inne på TBE du pratar om som är för fästingar.

    Och om du vågar ta, ja, hur stor risk har du och hur ofta får du fästingar.
    För mig är det noll fästingar de senaste 5åren i alla fall, sen område där TBE inte är direkt utbrett än.


     


    Så ett sånt här vaccin lär dröja att ta, men ändrar sig läget, så är jag rätt säker på att man snabbt tar ett sådant vaccin också, då man är ute och krälar ibland i skog och mark.


    Aldrig pratat om magiska skador utan om långtidseffekterna. Du däremot pratar om magiska skador i var och vartannat inlägg. 

    BBC säger vad ägarna vill att de ska förmedla ut till världen. Ledsen om du gått på allt. Pinsamt är det också. 

    Och här berättar du igen att du inte har någon aning om vad BBC är. Varför? 

    Så du vet inte vad tbc- vaccin är? Sk BCG vaccin? Sorligt. 

    Varför tror du att man dröjer att ta TBE (fästignburen hjärnhinneinflammation) vaccin?

    Är man i ett område med mycket fästningar så är det rekommenderat ta det. Och det är bra att ta det om man vidtas i dessa områden. 

    Om du inte gör det så behöver du inte ta det. Återigen, all vaccin är frivilligt. 

    Om Tow2Mater brukar befinna sig i områden med mycket fästningar så ska hon självklart ta det om hon vill. 

    Förövrigt finns redan vaccinet och folk tar det när det är rekommenderat. Så nej, det dröjer inte. 
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2023-04-25 16:16:39 följande:
    Varför tror du att man dröjer att ta TBE (fästignburen hjärnhinneinflammation) vaccin?

    Är man i ett område med mycket fästningar så är det rekommenderat ta det. Och det är bra att ta det om man vidtas i dessa områden. 
    TBE var det ja. Tack, jag mindes fel.
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2023-04-25 17:48:09 följande:
    TBE var det ja. Tack, jag mindes fel.
    Sådan som händer 😊
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-25 16:16:39 följande:
    Aldrig pratat om magiska skador utan om långtidseffekterna. Du däremot pratar om magiska skador i var och vartannat inlägg. 

    BBC säger vad ägarna vill att de ska förmedla ut till världen. Ledsen om du gått på allt. Pinsamt är det också. 

    Och här berättar du igen att du inte har någon aning om vad BBC är. Varför? 

    Så du vet inte vad tbc- vaccin är? Sk BCG vaccin? Sorligt. 

    Varför tror du att man dröjer att ta TBE (fästignburen hjärnhinneinflammation) vaccin?

    Är man i ett område med mycket fästningar så är det rekommenderat ta det. Och det är bra att ta det om man vidtas i dessa områden. 

    Om du inte gör det så behöver du inte ta det. Återigen, all vaccin är frivilligt. 

    Om Tow2Mater brukar befinna sig i områden med mycket fästningar så ska hon självklart ta det om hon vill. 

    Förövrigt finns redan vaccinet och folk tar det när det är rekommenderat. Så nej, det dröjer inte. 

    De är magiska om de först uppstår 10år efteråt och inte synts innan Solig
    Det är vad man kan kalla för riktig magi.


     


    Vet inte varför du tror du kan dissa BBC, du kan inte, det är nog dax du lär dig vad BBC är och det är de som berättar du har fel och med en saklig grund, för de hittar inte på nått, utan de pratar med experter först Solig


    Så varför berättar du detta om och om igen för mig, och använda exakt samma ord som mig, bara berättar du vägrar acceptera BBC berättar du har fel, och inte lite fel heller.


     


    Du får nog läsa om vad jag sade om vaccin :lol::lol::lol:
    För där blev det inga rätt alls denna gången för dig :lol::lol::lol:


    Sen andra saker du lägger orden i munnen på mig får mig att undrar hur du mår faktiskt, för det är bara du då som säger detta till tow, inte jag Solig
    Är imponerad hur du fallerade FULLSTÄNDIGT att läsa in vad jag skrev, imponerande.


    Men tycker du inte det är intressant att du för antivaccer propaganda om magiska skador som ska uppstå först 10år senare, och varför försvarar du detta antivaccer propaganda så svårt och när vi är mer än en som bevisat för dig hur fel du har.(IGEN)
    Du kan ju inte ens med ett enda exempel påvisa det skett en gång NÅGONSIN, det berättar vilken nivå av nonsens det är du ger där om dessa magiska skador om 10år som ska uppstå, och som ingen sett före.


    Och där är du cementerad, men kanske du ska läsa en intressant och saklig artikel om detta? Solig
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp
    Så du inte behöver springa antivaccers propaganda, för det undrar vi alla varför du gör, vet du?


    Låter som utbildningen har fallerat och när man överger den beprövade erfarenheten och att den berättar det skett NOLL GÅNGER INNAN, kanske noll är för stor siffra för att ta in? :lol::lol:


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?