• Baconpie

    Letrozol 2022 - följas åt?

    Hej!

    Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

    Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

  • Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • JSAG
    Afterrain skrev 2022-09-18 13:22:43 följande:
    Andra tabletten för mig idag 😊
    Köpte graviditetskollens ägglossningsstickor. Köpte 21 st för ett väldigt billigt pris förra månaden. Har glömt nu hur mycket det var 🤣

    Jag körde på RFSU ÄL-stickor ett tag men tyckte de va svårt att veta när de va positivt, då de ibland är på gränsen. Så bytte faktiskt till Clear Blue digital, älskar dom! 


    Få du några biverkningar av Letrozol? :)

  • Afterrain
    JSAG skrev 2022-09-18 17:55:12 följande:

    Jag körde på RFSU ÄL-stickor ett tag men tyckte de va svårt att veta när de va positivt, då de ibland är på gränsen. Så bytte faktiskt till Clear Blue digital, älskar dom! 


    Få du några biverkningar av Letrozol? :)


    Aha okej, jag körde på clear blue digital förra vändan men blev jättebesviken då jag fick blinkande gubbe men aldrig fast gubbe(fick östrogen ökning men ingen LH-stegring), så tänkte testa med dessa stickor denna gången. Tänker att det inte spelar någon superstor roll, utan att man får mysa till det hemma ofta ändå 🤣. Fast de kanske finns flera clear blue? Jag försöker verkligen vara lättsam genom allt detta denna gången för o undvika att stressa upp mig. Ska väl börja testa runt dag 13, när börjar du testa med ägglossningsstickor 😊?
  • FrökenGG

    Hej tjejer!! Hoppar på denna tråden för att kunna följas åt. 


    Jag fick diagnosen pcos för några år sedan. har blivit spontant gravid 2 gånger och båda har tyvärr slutat i mf. Testade  Letrozol i mars-21 och det gick på första försöket. Och ska nu köra en till omgång med letrozol, är på cd1 idag så börjar med tabletterna på tisdag Glad 

  • Afterrain
    FrökenGG skrev 2022-09-18 20:41:04 följande:

    Hej tjejer!! Hoppar på denna tråden för att kunna följas åt. 


    Jag fick diagnosen pcos för några år sedan. har blivit spontant gravid 2 gånger och båda har tyvärr slutat i mf. Testade  Letrozol i mars-21 och det gick på första försöket. Och ska nu köra en till omgång med letrozol, är på cd1 idag så börjar med tabletterna på tisdag Glad 


    Då är vi inte långt ifrån varann. Jag började med min första tablett igår och JSAG började idag 😊
  • JSAG
    Afterrain skrev 2022-09-18 18:03:32 följande:
    Aha okej, jag körde på clear blue digital förra vändan men blev jättebesviken då jag fick blinkande gubbe men aldrig fast gubbe(fick östrogen ökning men ingen LH-stegring), så tänkte testa med dessa stickor denna gången. Tänker att det inte spelar någon superstor roll, utan att man får mysa till det hemma ofta ändå 🤣. Fast de kanske finns flera clear blue? Jag försöker verkligen vara lättsam genom allt detta denna gången för o undvika att stressa upp mig. Ska väl börja testa runt dag 13, när börjar du testa med ägglossningsstickor 😊?
    Jag kör dom rosa Clear blue som endast reagerar på LH!
    Min läkare tyckte dag 10, men fick ju positivt på dag 16 förra cykeln så tror jag börjar på dag 12 om jag inte får klockrena symtom!😅
  • JSAG
    FrökenGG skrev 2022-09-18 20:41:04 följande:

    Hej tjejer!! Hoppar på denna tråden för att kunna följas åt. 


    Jag fick diagnosen pcos för några år sedan. har blivit spontant gravid 2 gånger och båda har tyvärr slutat i mf. Testade  Letrozol i mars-21 och det gick på första försöket. Och ska nu köra en till omgång med letrozol, är på cd1 idag så börjar med tabletterna på tisdag Glad 


    Välkommen, kul att vi alla är inom samma Letrozol-period! Vilken dröm att de funkade på första försöket😀
  • FrökenGG
    JSAG skrev 2022-09-19 19:49:38 följande:
    Välkommen, kul att vi alla är inom samma Letrozol-period! Vilken dröm att de funkade på första försöket😀

    Tack! 


    ja men kul att kunna följas åt😄. Hade riktig tur förra gången, och hoppas såklart på samma igen. Men är inställd på att det kan ta flera månader så jag inte blir besviken ifall det inte skulle funka första månaden. Gynekologen jag träffade inför denna letrozol behandlingen tyckte att jag skulle köra dubbeldos direkt för hade visst inga ägg som var på gång alls 😅 körde enkeldos förra gången så blir spännande att se hur det går!

  • Afterrain
    FrökenGG skrev 2022-09-19 20:20:42 följande:

    Tack! 


    ja men kul att kunna följas åt😄. Hade riktig tur förra gången, och hoppas såklart på samma igen. Men är inställd på att det kan ta flera månader så jag inte blir besviken ifall det inte skulle funka första månaden. Gynekologen jag träffade inför denna letrozol behandlingen tyckte att jag skulle köra dubbeldos direkt för hade visst inga ägg som var på gång alls 😅 körde enkeldos förra gången så blir spännande att se hur det går!


    Så kul. Tror verkligen på att inställning spelar stor roll. Ska du in på VUL eller ska du ÄL testa hemma 😊?
  • FrökenGG
    Afterrain skrev 2022-09-20 05:30:50 följande:
    Så kul. Tror verkligen på att inställning spelar stor roll. Ska du in på VUL eller ska du ÄL testa hemma 😊?
    Ska göra vul på cd14 den 29/9 för att se om jag reagerar bra på letrozolen, för om det ser bra ut så kommer jag inte behöva göra vul varje cykel (blir så himla dyrt annars). men kommer också äl-testa hemma😄 Har tagit de första tabletterna nu, känns så skönt att vara igång 😇
  • Afterrain

    Nu kan jag inte svara alls. Jsag, får testa det om jag känner att det inte fungerar dör mig på detta sättet 😍

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?