• Vienna20

    Gravid med bf november 2022

    Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

    Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

  • Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Värmekudde

    Karas
    Jag kommer att boka privat tid först som är längre fram för det är så svårt att få tider om man inte bokar i god tid. Sen om jag får en via landstinget kommer jag avboka den privata tiden. Någon som bor i stockholm och har bra erfarenhet av klinik/gyn som gör tidigt ultraljud?

  • Grodan90
    karas skrev 2022-03-10 09:46:26 följande:

    Ni som bokat tidigt ul, har ni bokat privat då eller får ni göra vid landstinget i eran stad?
     


    Bokat privat:)
  • Dalarna91

    Försöker hålla mig lugn och inte övertänka men det är så svårt. Jag har känt växtvärk men har inte riktigt känt av det på 2 dagar. Mina bröst va ömma men sen igår så är det nästan borta. Kände av lite ömma bröst på morgonen men inte längre. Är så rädd nu att det kan vara ma. 
    Har inskrivningssamtal imorgon så hoppas dom kan ge några goda råd/förslag. Läste igår att det verkar som det är jätte många som haft samma problem. Symtom ena dagen och nästa dag, inga symtomer men inte fått mf/ma. Går in i vecka 7 imorgon. Tänkte inte ta vul men funderar nu på att göra det. 

  • Värmekudde
    Dalarna91 skrev 2022-03-10 11:09:07 följande:

    Försöker hålla mig lugn och inte övertänka men det är så svårt. Jag har känt växtvärk men har inte riktigt känt av det på 2 dagar. Mina bröst va ömma men sen igår så är det nästan borta. Kände av lite ömma bröst på morgonen men inte längre. Är så rädd nu att det kan vara ma. 
    Har inskrivningssamtal imorgon så hoppas dom kan ge några goda råd/förslag. Läste igår att det verkar som det är jätte många som haft samma problem. Symtom ena dagen och nästa dag, inga symtomer men inte fått mf/ma. Går in i vecka 7 imorgon. Tänkte inte ta vul men funderar nu på att göra det. 


    Försök att hålla dig sysselsatt och göra något som gör dig glad om det går för att distrahera dig själv. I min förra graviditet hade jag jätte mycket symptom men det är ändå inte en garanti för det slutade med ma. Har inte heller jätte mycket symptom nu i vecka 4 men försöker att intala mig själv att bara njuta av det medan det går för vem vet om några dagar kanske man är jätte illamående med massa jobbiga symptom. Ta en dag i taget. Vet hur du känner! <3
  • Värmekudde

    Vill bara tillägga att vilka starka tjejer vi är som går igenom en eller flera graviditeter, alla förändringar i kroppen som man går igenom och all ovisshet och känslor. Killar kan verkligen inte fullt ut sätta sig in i hur det är vara kvinna. 

  • Chilins

    Ser att det är så många som oroar sig såhär i början vilket jag också gör men jag vill bara skicka till er allihopa att vi kan inget mera göra än att hoppas att det går bra denna gång Hjärta först oroade man sig för att man aldrig skulle plussa, när plusset kommer oroar man sig för att det ska vara fel eller att det ska bli missfall direkt. När man sen kommit över det så kommer nästa oro. Det byts bara till någon annan form av oro hela tiden och det mår ju ingen bra av :) så försök att ta det lugnt och låta kroppen göra sitt. Jag tror inte att det är så nyttigt att jaga symptom eller stressa upp sig :) jag är, precis som er, orolig men jag försöker verkligen att jobba med känslan för jag kan inget mera göra. Kram på er alla! 

  • Holy93
    Chilins skrev 2022-03-10 11:23:12 följande:

    Ser att det är så många som oroar sig såhär i början vilket jag också gör men jag vill bara skicka till er allihopa att vi kan inget mera göra än att hoppas att det går bra denna gång Hjärta först oroade man sig för att man aldrig skulle plussa, när plusset kommer oroar man sig för att det ska vara fel eller att det ska bli missfall direkt. När man sen kommit över det så kommer nästa oro. Det byts bara till någon annan form av oro hela tiden och det mår ju ingen bra av :) så försök att ta det lugnt och låta kroppen göra sitt. Jag tror inte att det är så nyttigt att jaga symptom eller stressa upp sig :) jag är, precis som er, orolig men jag försöker verkligen att jobba med känslan för jag kan inget mera göra. Kram på er alla! 


    Håller med här, man oroar sig nog inte för sitt/sina barn förrän man ligger i graven tyvärr haha! 
  • RH93
    Chilins skrev 2022-03-10 06:19:25 följande:
    Välkommen hit!! :) jag har följt en annan tråd där du skrivit en del, så himla glad för eran skull :) lite extra glad när man verkligen fått kämpa. Stort grattis och välkommen :) jag har BF dagen innan dig, 9/11 :) ska bli kul att följas åt! 
    Åh men va fin du är :) stort grattis till dig med. Va kul, verkligen ska bli kul att kunna dela detta :) 
  • RH93

    Nu har jag bokat inskrivningssamtal nästa vecka samt VUL  om några veckor, som jag ser att några skrivit om. Vi får det genom IVF-kliniken. Det är inbokat när jag är i v.8 (7+4) så jag antar att dom tänker att man ska kunna se något då. Hoppas på att få höra hjärtslag.

Svar på tråden Gravid med bf november 2022