• Vienna20

    Gravid med bf november 2022

    Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

    Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

  • Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Thasz
    Hanna95u skrev 2022-03-24 10:54:27 följande:

    Nu har illamåendet slagit till ordentligt (v6+1). Blir att äta åksjuketabletter varje morgon som vid förra graviditeten, mest för att slippa spy på jobbet. Förra graviditeten åt jag inte middag förrän vecka 16 eftersom det var svårt att få i mig mat ???? levde på kräm och mjölk kan man säga. Hoppas det inte blir lika illa denna gång. 3 dagar utan middag nu ????


    Mitt illamående är rätt jobbigt också, men första barnet här så jag är lite lost vad gäller åtgärder. Lever på paprika och mangoyoghurt. Vilka åksjuketabletter äter du?
  • emphz
    sofia2022 skrev 2022-03-24 12:03:06 följande:

    Någon som tänker göra KUB eller NIPT?


    Jag kommer göra kub, det erbjuds för alla i Skåne. 
  • Dalarna91

    Varit på ultraljud. Går in vecka 9 imorgon. Men embryot va inte större än 6+2. Så är nog ma. 
    Så hoppar av tråden då jag inte har bf i november. 

  • JessicaJKM
    sofia2022 skrev 2022-03-24 12:03:06 följande:

    Någon som tänker göra KUB eller NIPT?


    Min kille ville gärna att vi skulle göra, men det erbjuds inte i min region så antar att det är något vi får bekosta själva vilket är svindyrt så blir inget med det :)
  • RH93

    Sofia2022: vi ska göra KUB. Min barnmorska sa att det är något de erbjuder ( bor i sthlm ) och jag vill gärna göra alla kontroller som går för att få veta hur bebisen mår. Vi har nästa tid hos barnmorskan om typ 1,5 vecka så då ska vi boka in tider för det sa hon.

  • zarizael

    Jag kommer göra Kub då jag är gammal nu och kommer bli erbjuden ett. Blir första gången jag får göra kub så blir spännande:)
    Tycker det är dumt att det är så olika beroende på vart man bor i landet. 

    För er som har jobbigt med illamående, testa ta B6 vitamin. Tydligen mår man extra illa om nivåerna är låga. Knaprar två gånger om dagen och inbillar mig att det känns bättre efter. Annars är gröna äpplen min go to mot illamåendet. 
    Jag är en sån som mår mest illa på kvällen. Igår fick jag dock behålla den middag jag lyckades få ner. Tjoho. 

  • Thasz
    zarizael skrev 2022-03-24 13:20:18 följande:

    Jag kommer göra Kub då jag är gammal nu och kommer bli erbjuden ett. Blir första gången jag får göra kub så blir spännande:)
    Tycker det är dumt att det är så olika beroende på vart man bor i landet. 

    För er som har jobbigt med illamående, testa ta B6 vitamin. Tydligen mår man extra illa om nivåerna är låga. Knaprar två gånger om dagen och inbillar mig att det känns bättre efter. Annars är gröna äpplen min go to mot illamåendet. 
    Jag är en sån som mår mest illa på kvällen. Igår fick jag dock behålla den middag jag lyckades få ner. Tjoho. 


     


    Intressant! Kan man överdosera B6? Jag käkar multivitamin för gravida (Great Earth) och det ska ändå vara 114% av RDI. Obestämd Fick tipset åksjukearmband idag och ska testa! Lite svårt att dölja under kläder dock eftersom jag är så sjukt varm av mig och sällan har långärmat. 


    Jag har egentligen inget mönster, mår konstant illa. Inte kräkts än men känns som att jag varit nära flera gånger, och ibland utlöses det bara av tanken på mat. Haha, mådde så illa igår när sambon började prata om klyftpotatis. 

  • MySecret

    Sofia2022 - kub erbjuds tydligen för alla i Skåne nu så jag kommer göra. Första gången för mig då det inte erbjöds med mina tidigare 3. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022