• Vienna20

    Gravid med bf november 2022

    Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

    Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

  • Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Tjej2022

    Är det någon som vet om sjukvården räknar veckor/bf annorlunda än vad apparna som finns gör.

    Jag ringde idag för att boka tid för inskrivning och kub som görs mellan v 12-13. Barnmorskan jag pratade med sa att jag var två veckor mindre än vad apparna visar och bokade kuben efter det. Enligt mina beräkningar så kommer jag då vara i v15+2 och kuben för sent att göras då. Rynkar på näsan


    Tänkte om någon snäll person här bara vill dubbelkolla så jag inte räknat helt fel.
    -Fick missfall 29/1 (varade nån dag och gjorde en koll på gyn)
    -Nästan helt säker att bebis blev till 12/2
    -Plussade 26/2 och enligt appen jag använd så skulle bf vara 4/11-22.
    Jag är i vecka 7+6 idag och förstår ingenting. 


    Tack snälla om någon orkar läsa och räkna! 

  • RH93
    Tjej2022 skrev 2022-03-25 10:06:19 följande:

    Är det någon som vet om sjukvården räknar veckor/bf annorlunda än vad apparna som finns gör.

    Jag ringde idag för att boka tid för inskrivning och kub som görs mellan v 12-13. Barnmorskan jag pratade med sa att jag var två veckor mindre än vad apparna visar och bokade kuben efter det. Enligt mina beräkningar så kommer jag då vara i v15+2 och kuben för sent att göras då. Rynkar på näsan


    Tänkte om någon snäll person här bara vill dubbelkolla så jag inte räknat helt fel.
    -Fick missfall 29/1 (varade nån dag och gjorde en koll på gyn)
    -Nästan helt säker att bebis blev till 12/2
    -Plussade 26/2 och enligt appen jag använd så skulle bf vara 4/11-22.
    Jag är i vecka 7+6 idag och förstår ingenting. 


    Tack snälla om någon orkar läsa och räkna! 


    Utifrån befruktningsdatum hade jag räknat som du. Problemet är väl att dom ofta bara räknar från senaste mens och då kan det ju bli annorlunda beroende på hur lång tid det går från blödning till att du får ägglossning, särskilt vid ett missfall kan jag tänka mig. Låter som att hon räknat dagen för ditt missfall som mens (1/3 eftersom det inte är skottår) och sedan räknat det som vecka 1. Tog du ägglossningstest som eller tempat som gör dig så säker på när befruktning skedde? 

    Om du har ekonomisk möjlighet är ju ett alternativ att boka ett tidigt ultraljud för att få information om hur långt gången du är.
  • RH93
    RH93 skrev 2022-03-25 10:34:07 följande:
    Utifrån befruktningsdatum hade jag räknat som du. Problemet är väl att dom ofta bara räknar från senaste mens och då kan det ju bli annorlunda beroende på hur lång tid det går från blödning till att du får ägglossning, särskilt vid ett missfall kan jag tänka mig. Låter som att hon räknat dagen för ditt missfall som mens (1/3 eftersom det inte är skottår) och sedan räknat det som vecka 1. Tog du ägglossningstest som eller tempat som gör dig så säker på när befruktning skedde? 

    Om du har ekonomisk möjlighet är ju ett alternativ att boka ett tidigt ultraljud för att få information om hur långt gången du är.
    Såg nu att jag tänkte fel du skrev ju januari såklart inte februari haha.
  • RH93
    RH93 skrev 2022-03-25 10:36:43 följande:
    Såg nu att jag tänkte fel du skrev ju januari såklart inte februari haha.
    Hennes uträkning låter väldigt konstig då håller jag med om.
  • Tjej2022
    RH93 skrev 2022-03-25 10:38:21 följande:
    Hennes uträkning låter väldigt konstig då håller jag med om.

    Jag är ganska säker på befrukningsdagen då vi inte har haft sex senare, haha! 


    Men vad skönt att jag inte räknat helt fel! Får ringa till dom och förklara läget igen tror jag. 
    Tack snälla för att du räknade åt mig! =)

  • LLvin
    Holy93 skrev 2022-03-25 09:41:45 följande:

    De senaste dagarna har vart så jobbiga, corona och gravid. Jag vill bara sova, är så satans trött men är ju inte lätt med ett barn som inte alls vill sova. Dessutom har barnet haft feber, inatt vaknade han säkert varje halvtimme så jag är helt slut. Känner inga direkt gravidsymptom heller, men antar att det är för att jag är sjuk. Enda är att jag absolut inte kan dricka kaffe längre, mår illa av att bara se en kaffekopp Tyst
    Är helt slutkörd, enda positiva är ju att sambon också har vart hemma så vi kan hjälpas åt.
    Jag läste lite angående covid och graviditet, att det är större chans att få missfall eller eventuellt föda för tidigt även om man hade corona under så tidigt i graviditeten. Så dumt gjort av mig, för nu oroar man sig ju ännu mer..


    Jag har hört att det är värre om man blir sjuk senare i graviditeten och bara om man blir jättesjuk. Min vän fick även höra det av läkaren efter att hon fått covid i vecka 6 och det har gått bra med hennes graviditet Glad
  • Pico

    någon mer som upplever foglossning redan? Detta är min andra graviditet (förra slutade i MA i v9) så jag vet inte exakt vad foglossning är men jag har haft ont i höger höft 2-3 veckor och nu senaste dagarna även i vänster höft? är i v6+0 idag, så känns orimligt tidigt FörvånadSkrikandes

  • Grodan90
    Pico skrev 2022-03-25 15:22:22 följande:

    någon mer som upplever foglossning redan? Detta är min andra graviditet (förra slutade i MA i v9) så jag vet inte exakt vad foglossning är men jag har haft ont i höger höft 2-3 veckor och nu senaste dagarna även i vänster höft? är i v6+0 idag, så känns orimligt tidigt FörvånadSkrikandes


    Jag har känt av foglossning i ljumskarna sedan några veckor tillbaka. Hade mycket besvär av det i slutet av förra graviditeten och det tog några månader efter förlossningen innan det försvann så känns lagom kul att det börjar kännas redan nu? det har ju att göra med hormoner så kan komma tidigt.
  • Holy93
    LLvin skrev 2022-03-25 12:11:24 följande:
    Jag har hört att det är värre om man blir sjuk senare i graviditeten och bara om man blir jättesjuk. Min vän fick även höra det av läkaren efter att hon fått covid i vecka 6 och det har gått bra med hennes graviditet Glad
    Skönt att höra ändå, man borde spärra mobilen från google när man är gravid Drömmer
Svar på tråden Gravid med bf november 2022