• Anonym (Det svenska duttandet)

    Vad anser ni om koranbränningen och upploppen mot blåljuspersonalen?

    Hur ska vi se på demonstrationer av de slag som nu skett med den danske koranhataren Rasmus Paludan, och hädelser i det offentliga rummet?

    Vem som helst hade ju kunnat räkna ut vad en sådan manifestation skulle leda till men varför i hela friden måste vi ge tillstånd till sådant som kommer att spåra ut fullständigt. Polisen är ju så jävla snabb att stoppa tex fredliga ravefester för att folk vill nyttja lite substanser och dansa in solnedgången där noll våld utövas.

    Men när polisbilar brinner och de får stenar och annat kastade mot sig och riskerar sina liv för att några fundamentalister inte klarar av att deras tro blir förlöjligad. Något vi andra måste vi andra leva med varje dag i något som kallas vanliga livet i form av bl a humor, media och olika former av satir, något vanligt förekommande den demokratiska världen.

    När ska det bli ett slut på tassandet kring islam och koranen och även ett slut på sjuka demonstrationer som bara har ett enda syfte; att skapa våld och hån och förstöra.

    Intressantast artikel särskilt kommentarerna och engagemanget detta ämne har uppbådat.

    www.dn.se/sverige/nya-demonstrationer-planeras-efter-upplopp/

  • Svar på tråden Vad anser ni om koranbränningen och upploppen mot blåljuspersonalen?
  • Anonym (SDiar)
    KillBill skrev 2022-04-16 13:51:22 följande:
    Nu har det inte hänt på riktigt att jag tagit en förövare i försvar.  Varför hittar du på en sådan sak? Du borde skämmas. 
    Det är ju exakt vad du gör

    Du sitter och hyllar deras beteende skyller ifrån det på allt annat och även försöker försköna att homosexuella hängs i Iran 

    Igen du får ha dessa åsiker även om dom är avskyvärda 

    Ska jag skämmas? Lustigt att de kommer från en som sitter och hyllar när man kastar sten på polis, men du anser väll att alla som inte hatar ytrrandefrihet ska skämmas? 
  • Tecum
    Flash Gordon skrev 2022-04-16 13:31:24 följande:
    1) De enda som framkallar oroligheter är adidaskillarna. Ingen annan.
    2) Han är svensk och för övrigt är "politisk handling" tillåtet. 
    Vad menar du med att han är svensk, överallt står att han är dansk?

    Politiska handlingar som uppmanar till våld är inte tillåtna.
  • Anonym (SDiar)
    klyban skrev 2022-04-16 13:53:59 följande:
    DU vill inte veta av syftet och uppsåtet, men jag förstår att det blir lätt så med agendor att det inte håller argumenten fullt ut eller ens nära.
    Klart jag vet vad syftet är  

    Sen är ju frågan hur man är fundad i huvudet att man kastar sten på polis för vad nån tönt från danmark som sitter och sexchattar med barn gör

    Spelar ingen roll vad hans syfte är att kasta sten på polis och bränner och mördar verkar förekomma lite exttra mycket hoss folk från en vis religion 
  • KillBill
    Anonym (SDiar) skrev 2022-04-16 13:51:09 följande:
    Så då är det bra att man stenar homosexualla i Iran? ok jag delar inte din åsikt jag naser att dne är avyskyvärd MEN trotts det får du ha dina hatiska åsikter om homosexuella för i ett land med yttrandefrihet måste även detta gälla folk med hatiska åsikter 
    Nej som jag har förklarat för dig så tycker jag att Sverige bör ge asyl till människor som flyr från länder där man riskerar den typen av staff.

    Vad tycker du om att Sverigedemokraterna vill att flyktingar från länder i Mellanöstern och Nordafrika ska skickas tillbaka trots risk för förföljelse och staff? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Ascendere
    Tecum skrev 2022-04-16 12:53:28 följande:
    Ni som stöder våldsverkarna borde faktiskt fundera på inlägget ovan.

    Vad tycker du är den rätta vägen framåt?
    Acceptera att vi inte längre kan ha samma grad av yttrandefrihet som vi tidigare haft? Acceptera att vi svenskar inte själva längre ska bestämma vad som är OK i vårt eget land? 
    Acceptera och backa undan när kaoselement utan andra mål än just kaos hotar vår ordningsmakt som vi organiserat för vår ordning och säkerhet?
     
    Tror inte det är någon slump att detta händer precis nu när Nato-medlemskap är på tapeten, ryssen stöder garanterat såväl den danske högerpopulisten som kaosfolket under ytan.


     

  • Ddny

    Vad jag tycker, det ska vara nolltolerans mot blåljusvåld och vandalism.
    Motdemonstranterna skulle stannat hemma så demonstranterna fått elda sin bok i fred utan publik, "det här blev ju jättespännande! *Not* vi drar hem och gråtrunkar istället"

    Det finns jättebra kameror som fästs på kikarsikten, skjut varenda jävel i benet som kastar en sten mot all sorts blåljuspersonal, brottet finns dokumenterat på filmen och gärningsmannen kan igenkännas på sina kläder och skottskadans plats, ge dom ett bamseplåster och kasta dom i finkan.

    Gäller såklart även efter fotbollsmatcher, sista april/nyårsfiranden m.m.

  • KillBill
    Tecum skrev 2022-04-16 13:55:17 följande:
    Vad menar du med att han är svensk, överallt står att han är dansk?

    Politiska handlingar som uppmanar till våld är inte tillåtna.
    Dansken har rätt nyligen beviljats svenskt medborgarskap. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (SDiar)
    klyban skrev 2022-04-16 13:53:59 följande:
    DU vill inte veta av syftet och uppsåtet, men jag förstår att det blir lätt så med agendor att det inte håller argumenten fullt ut eller ens nära.
    Sen har han bevisat att han har rätt

    Islam kan aldreig och kommer aldrig kunna existera i fred med andra religoner och samhällen
  • Anonym (SDiar)
    KillBill skrev 2022-04-16 13:57:58 följande:
    Nej som jag har förklarat för dig så tycker jag att Sverige bör ge asyl till människor som flyr från länder där man riskerar den typen av staff.

    Vad tycker du om att Sverigedemokraterna vill att flyktingar från länder i Mellanöstern och Nordafrika ska skickas tillbaka trots risk för förföljelse och staff? 
    Ska alla från mellan östern och afrika flytta till Sverige? Hur ska de gå till? Varft ska dom bo? Hemma hos dig eller?

    Eller nej visst ja humanäriteten brukar ju enbart gälla hoss nån annan 
  • Flash Gordon
    Ännu en socialdemokrat vars demokratiska kompass vinglar:


    .

    Inget demonstrationstillstånd skall ges, anser han, om det kan uppstå upplopp och liknande. Mobben ska alltså bestämma vem som får säga vad.

    Den sista meningen i hans tweet är något svårbegriplig. 

    På något sätt menar han alltså att förbud mot demonstration skulle vara att "våldsverkarna" betalar priset?!

    Tvärtom menar jag. Förbjuder man demonstration så har våldsverkarna vunnit. 

    .

    Detta lär förstås inte gälla 1 maj.
Svar på tråden Vad anser ni om koranbränningen och upploppen mot blåljuspersonalen?