Dibella skrev 2022-08-31 08:27:18 följande:
Inga problem, tycker det är skönt bara att kunna prata om när andra har lite mer förståelse för situationen.
Förstår att du är nervös över äggreserven. Även de med låg äggreserv får ju barn. Jag är 32 och har låg äggreserv, troligtvis en av orsakerna varför det är svårt för oss. Men vi blev inte nekade behandling trots det, så håller tummarna för att ni ändå bedöms kunna få behandling, i slutändan behövs ju ändå bara 1 litet ägg som fäster och håller sig kvar.
Låter som ni har liten del av utredningen kvar på nästa besök då och sen kommer kunna få besked. Hoppas verkligen att det ser tillräckligt bra ut för er 
Min sambo har ett barn sedan tidigare (också via IVF), men jag har inga. Man vill ju väldigt gärna ha gemensamma barn.
Jag har inte behövt vara sjukskriven, men alltid tagit dagen ledigt när jag haft äggplock för det tar halva dagen ändå och sen är man rätt mör och slö efter morfinet samt ev smärta efteråt. Men jag har definitivt varit nära att stanna hemma vid tusen olika tillfällen pga inte mått bra, negativa tester, mens osv. Men tvingat iväg mig i sista stund ändå, på gott och ont.
Ja jag tycker också det är skönt att få prata av sig. Sambon förstår inte redigt ibland vad jag menar med vissa saker. Förstår att det inte kan vara lätt för dom. Men vill ju också samtidigt att han ska vara delaktig så mycket som möjligt för vi gör ju denna resa tillsammans.
Ja jag håller tummarna också på att vi ska få den hjälp vi behöver och förhoppningsvis lyckligtvis få en liten bebis utav det.
Vi har pratat mycket om det hit och dit och vi har kommit överens gemensamt att adoptera om det skulle vara så att det inte skulle gå.
Känns väl lite sådär också att vi ska tillbaka nu till läkaren på våran årsdag så vi får hoppas på ett bra läkarbesök så inte den dagen blir helt för ledsamt.
Okej då förstår jag. Hur ligger ni till nu i eran ivf? Väntar du på graviditetstest eller vart är ni i processen? Du kanske har skrivit det (är lite glömsk)