• Trois

    Fler 40+ som ska starta IVF?!

    Vi har två ivf-barn sen innan och drömmen om ett tredje barn finns kvar. Jag är dock 41 och är rädd att det är för sent. Vi har  beslutat ge det 3 försök innan vi ?ger upp?. 
    Känner mest hopp, glädje inför detta men också rädsla och oro.  Vore kul att få kontakt med andra som är i samma situation . 

  • Svar på tråden Fler 40+ som ska starta IVF?!
  • Orkidé8181

    Nu har jag fått tillbaka 2 toppembryon Skrattande
    3 av 4 Ägg befruktade, så förhoppningsvis ett till frys Glad

    Just nu känns det som att tiden står still? hahaha

  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-17 16:25:29 följande:

    Nu har jag fått tillbaka 2 toppembryon Skrattande
    3 av 4 Ägg befruktade, så förhoppningsvis ett till frys Glad

    Just nu känns det som att tiden står still? hahaha


    Suveränt!! Heja dig och håller tummarna för att det även går bra ägget så ni får ett extra till frysen ! Skrattande
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-18 18:53:32 följande:
    Suveränt!! Heja dig och håller tummarna för att det även går bra ägget så ni får ett extra till frysen ! Skrattande
    Tack Hjärta

    Försöker tänka på annat, men är ju helt omöjligt? världens längsta dag ? hahaha

    Hoppas tankarna lägger sig lite när jag landat i det hela, min sambo verkar lite lugnare i sinnet ?
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-18 18:58:08 följande:
    Tack Hjärta

    Försöker tänka på annat, men är ju helt omöjligt? världens längsta dag ? hahaha

    Hoppas tankarna lägger sig lite när jag landat i det hela, min sambo verkar lite lugnare i sinnet ?
    Ja fy, värsta är verkligen ruvningen. Jag har så svårt att släppa loss och inte tänka på varenda symtom man känner i kroppen. Första ruvningen gick jag även förbi min beräknade mens med 1 vecka och trodde då att jag faktiskt kunde vara gravid. Tyvärr visst jag ju inte att det var vaginaltabletterna som sköt upp mensen och blev så ledsen när vi fick negativt. 
    Hoppas innerligt tiden går fort för dig och du kan slappna av och tänka på annat. När fick ni testdag? 
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-18 19:08:37 följande:
    Ja fy, värsta är verkligen ruvningen. Jag har så svårt att släppa loss och inte tänka på varenda symtom man känner i kroppen. Första ruvningen gick jag även förbi min beräknade mens med 1 vecka och trodde då att jag faktiskt kunde vara gravid. Tyvärr visst jag ju inte att det var vaginaltabletterna som sköt upp mensen och blev så ledsen när vi fick negativt. 
    Hoppas innerligt tiden går fort för dig och du kan slappna av och tänka på annat. När fick ni testdag? 
    Första ggn jag ruvar så vet inte riktigt hur jag ska hantera det, eller tiden?

    Vi har testdag den 1: a juli, känn ju som en evighet? tänkte först att jag INTE skulle tjuvtesta? men är redan inne på å göra det? frågan är hur tidigt?
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-19 07:55:12 följande:
    Första ggn jag ruvar så vet inte riktigt hur jag ska hantera det, eller tiden?

    Vi har testdag den 1: a juli, känn ju som en evighet? tänkte först att jag INTE skulle tjuvtesta? men är redan inne på å göra det? frågan är hur tidigt?
    Ja det är tufft, och ännu svårare att hålla sig borta från att testa sig. Tack och lov har jag lin sambo som stoppar mig numera från att testa tidigt. 
    Tid du ovitrelle sprutan? Den kan nämligen ge ett positivt resultat 10 dagar efter att man tog sprutan så innan  dess bör du inte testa dig. Om du kan hålla dig till testdagen så är det det bästa (vet lättare sagt än gjort Glad) men det kan bli negativt resultat pga lågt hcg värde om du testar för tidigt. Hjärta
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-20 17:10:05 följande:
    Ja det är tufft, och ännu svårare att hålla sig borta från att testa sig. Tack och lov har jag lin sambo som stoppar mig numera från att testa tidigt. 
    Tid du ovitrelle sprutan? Den kan nämligen ge ett positivt resultat 10 dagar efter att man tog sprutan så innan  dess bör du inte testa dig. Om du kan hålla dig till testdagen så är det det bästa (vet lättare sagt än gjort Glad) men det kan bli negativt resultat pga lågt hcg värde om du testar för tidigt. Hjärta
    Ja jag tänkte väl iaf hålla mig till efter midsommar Skrattande
    Men vad räknas som ruvardag 1?
    Den dagen de satte in embryona? Eller dagen efter?
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-20 20:15:47 följande:
    Ja jag tänkte väl iaf hålla mig till efter midsommar Skrattande
    Men vad räknas som ruvardag 1?
    Den dagen de satte in embryona? Eller dagen efter?
    Håller tummarna!! Hjärta
    Som jag förstod det som så är det dagen efter insättning men jag kan ha fel Skrattande
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-20 21:06:11 följande:
    Håller tummarna!! Hjärta
    Som jag förstod det som så är det dagen efter insättning men jag kan ha fel Skrattande
    TackHjärta

    ja det visar sig, förr eller senare är jag på TD ?hahaha
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-20 21:28:26 följande:
    TackHjärta

    ja det visar sig, förr eller senare är jag på TD ?hahaha
    Ja så är det ju Skrattande
    Min plan är att jag nu har börjat tempa och kommer göra det vid nästa ivf cykel bara för att ha mer underlag och se om det blir någon skillnad i temp mellan ivf och normal cykel. Samtidigt kommer det hålla mig lite sysselsatt. Om jag sen ser att tempen börjar gå ner när det närmar sig testdag så vet jag att det inte har tagit sig, känns på något sätt lättare att få besked via tempen än själva graviditetstestet. 
Svar på tråden Fler 40+ som ska starta IVF?!