• Anonym (?)

    Har vi valt så hemska namn?

    Läste precis en tråd om så kallade wt-namn. Flera av namnen som skrevs finns i vår familj och jag måste erkänna att det inte var så kul läsning! 


    Är de här namnen så hemska? Barnen heter Liam & Leon. Barnens kusiner heter Ester, Oskar & Livia och barnens andra kusiner heter Freja & Loke samt Ellen och Lovis. 


    Är det kört för alla våra barn nu? Solig

  • Svar på tråden Har vi valt så hemska namn?
  • EpicF
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-20 04:18:02 följande:
    Det blir bara värre, när du inte kan ge dig när du är överbevisad. 
    Överbevisa? Jaha. Var då? Namnet har funnits sedan 1675 
  • Xenia
    Anonym (?) skrev 2022-07-18 17:08:40 följande:
    Har vi valt så hemska namn?

    Läste precis en tråd om så kallade wt-namn. Flera av namnen som skrevs finns i vår familj och jag måste erkänna att det inte var så kul läsning! 


    Är de här namnen så hemska? Barnen heter Liam & Leon. Barnens kusiner heter Ester, Oskar & Livia och barnens andra kusiner heter Freja & Loke samt Ellen och Lovis. 


    Är det kört för alla våra barn nu? Solig


    Smaken är som baken. Det enda namn jag absolut inte kunnat tänka mig själv är Loke, som inte var någon trevlig person bland gudarna.

    Liam och Leon var namn jag själv funderade över (det var innan Liam blev så populärt).

    Det är aldrig kört för något barn vilket namn det än har. (I värsta fall kan barnet självt byta namn senare.) Bara för att en del nu anser att Liam är ett värstingnamn, så blir inte alla Liam värstingar.

    Men jag förstår att din fråga mer är skoj än allvar.
  • Anonym (Prins)

    Jag har en Dick i familjen. Döpt efter sin pappa(s) Dick. Hur kul är det? Mellannamn t.o.l. Pappans var däremot tilltalsnamn.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Äh, bry er inte.) skrev 2022-07-20 14:11:59 följande:
    Ja, man studerar mer än heltid på YH och får säga hejdå till sitt sociala liv de åren MEN det får naturligtvis inte vara offentligt att det är så därför räknas poängen om till 5 yh-poäng är heltidsstudier, officiellt. 

    Myndigheterna räknar om att på YH så blir 5 yh-poäng normalt. Därför räknar de om poängen, i stället för att skriva att denna utbildning är mer än heltid (40 timmar i veckan) i 2 år men också praktik kommer räknas som YH-poäng och är obligatoriskt.
    Man läser inte hp på YH, så enkelt är det.
  • Anonym (?)

    Till er som skriver att alla barnens namn är wt är troll som inte har något bättre för sig, er tar jag inte seriöst. Leon & Liam verkar dock alla här vara överens om är riktigt WT :( Loke verkar de flesta tycka är det också! Livia & Freja är på gränsen till wt? William heter ingen i vår familj men det verkar vissa tycka är wt också? Blir inte klok på detta. 

  • Anonym (123)
    Anonym (?) skrev 2022-07-20 14:58:46 följande:

    Till er som skriver att alla barnens namn är wt är troll som inte har något bättre för sig, er tar jag inte seriöst. Leon & Liam verkar dock alla här vara överens om är riktigt WT :( Loke verkar de flesta tycka är det också! Livia & Freja är på gränsen till wt? William heter ingen i vår familj men det verkar vissa tycka är wt också? Blir inte klok på detta. 


    Ok, så om man inte stryker dig medhårs och ljuger så är man ett troll?
    Tål du inte svaren, ställ inte frågan.
  • mari123

    OT OT OT men i ämnet, på min tid (kort och försumbar) så döptes många pojkar till Jonny, Conny och Ronny....i vissa kretsar.! Inget nytt under solen. Inte konstigare än att i andra kretsar namn som William, Fabian och Edmund(?) kan dyka upp. Vad tänker föräldern....? Jag tycker att den förälder som TÄNKER är på en väldigt god väg.

  • Anonym (?)
    Anonym (123) skrev 2022-07-20 15:13:26 följande:
    Ok, så om man inte stryker dig medhårs och ljuger så är man ett troll?
    Tål du inte svaren, ställ inte frågan.
    Haha okej, att Oskar och Ester är wt-namn får då stå för dig. 
  • Anonym (123)
    Anonym (?) skrev 2022-07-20 15:57:44 följande:
    Haha okej, att Oskar och Ester är wt-namn får då stå för dig. 
    Det har jag inte påstått.
  • Anonym (?)
    Anonym (123) skrev 2022-07-20 15:59:52 följande:
    Det har jag inte påstått.
    Jo.. personer som skriver att alla namnen är wt är troll. Fegar du ur nu? 
Svar på tråden Har vi valt så hemska namn?