• Anonym (Oerfaren)

    Orolig för restaurang, hur funkar det

    Jag har frågor som ni kanske tycker är dumma men jag har blivit utbjuden på mat i helgen men jag är orolig för om det värsta skulle hända, att han lämnar mig där utan att betala? Jag känner honom inte bra än och nu vill jag inte ha några kommentarer om att jag inte ska träffa honom för det är inte vad jag frågar om hjälp med! Utan svara bara på hur det fungerar är ni snälla! Är det den som beställer maten som de kräver på betalningen? Det borde vara så tycker jag men jag vet inte! Eller kan jag diskret säga till någon personal att jag kommer inte betala något? Om det är han som bjuder så är det väl honom de får kräva på pengarna om han beställer från menyn? Jag tror ju inte att han smiter från mig men OM!!!
    2 Vad ska man ha för kläder på sig?
    3Kan man gå ut och röka eller ser det fult ut?
    4Kan man gå till en toalett eller vänta till man ätit klart?
    5 Ska man slå av mobilen?

  • Svar på tråden Orolig för restaurang, hur funkar det
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (F) skrev 2022-08-05 16:35:49 följande:
    Krasst sett är det ju tråkigt då att du låter honom betala dyra pengar för något du inte tycker är värt nåt. 
    Att jag inte tycker det är värt nåt är väl att ta i. Det blir säkert jättetrevligt särskilt om han uppskattar det
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Sandra) skrev 2022-08-05 16:41:08 följande:
    Har aldrig sagt att du inte får yttra dig, eller att du inte får välja själv. Men självklart har jag rätt att kommentera det du skriver.

    Men att redan nu, i så ung ålder, kategoriskt säga att du aldrig kommer att äta ute för att det inte är värt pengarna är ju naivt. Hur tänker du? Att andra ska betala annars följer du inte med?
    Det var Anonym som påstod att jag inte har rätt att pipa om det, inte du Sandra, du ser ju att jag citerade någon annan och inte dig. Eller är du samma person?

    Att jag aldrig kommer göra det skrev jag väl ändå inte. Det jag menar är att just nu tilltalar det inte mig så pass att jag vill lägga de pengarna. Men det var inte ekonomiska prion som jag ville ha hjälp med i din här tråden
  • Anonym (Oerfaren)
    EpicF skrev 2022-08-05 16:43:17 följande:

    Men ts, då tackar du nej eftersom du anser att det inte är värt pengarna att äta ute. Inga problem uppstår. 


    För MIG, den här individen, är det inte värt att lägga pengarna, jag kan bara tala för mig, han får ta sina beslut.
  • EpicF
    Anonym (Oerfaren) skrev 2022-08-05 16:57:04 följande:
    För MIG, den här individen, är det inte värt att lägga pengarna, jag kan bara tala för mig, han får ta sina beslut.
    Och då tackar du nej. Så enkelt är det. Då slipper du oroa dig och noja över att han ska smita. Föreslå en promenad istället. 
  • Anonym (Oerfaren)
    EpicF skrev 2022-08-05 17:05:31 följande:
    Och då tackar du nej. Så enkelt är det. Då slipper du oroa dig och noja över att han ska smita. Föreslå en promenad istället. 
    Har du läst TS? Det var inte det beslutet jag ville ha hjälp med, utan det är ett större problem för er än vad det är för mig.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Oerfaren) skrev 2022-08-05 16:46:32 följande:
    Att jag inte tycker det är värt nåt är väl att ta i. Det blir säkert jättetrevligt särskilt om han uppskattar det
    Det är värt det om han betalar, menar du.
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Sandra) skrev 2022-08-05 17:09:18 följande:
    Det är värt det om han betalar, menar du.
    Ja, det tycker han tydligen.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Oerfaren) skrev 2022-08-05 17:10:57 följande:
    Ja, det tycker han tydligen.
    Nej, det är du som tycker så. 
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Sandra) skrev 2022-08-05 17:12:06 följande:
    Nej, det är du som tycker så. 
    Nej, HAN tycker att det är värt det, annars hade han väl aldrig tagit initiativet?
  • Anonym (F)
    Anonym (Oerfaren) skrev 2022-08-05 17:15:22 följande:
    Nej, HAN tycker att det är värt det, annars hade han väl aldrig tagit initiativet?
    Du tycker ju det är värt det om han betalar: du har ju skapat en hel tråd med planer om hur du ska lyckas motverka alla möjligheter för honom att inte betala.
Svar på tråden Orolig för restaurang, hur funkar det