• Anonym (Vart finns min kvinna)

    Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".

    Ett par frågor till er medelålders kvinnor som är aktiva på allehanda "nätdejting"-sidor.

    Vad för typ av info vill ni ha i en motparts presentationstext? Bör man hålla det kortfattat och "rakt på sak", eller?

    Vad har fått er att någon gång själva initiera kontakt?

    Vad gör de flesta för fel som ni ratar direkt vid kontaktförsök?

  • Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".
  • Anonym (Vart finns min kvinna)
    Anonym (Jag) skrev 2022-08-07 19:15:24 följande:
    Självklart finns det! Många förstföderskor är äldre numera och borde kunna ha barn i liknande ålder.
    Det är ju en generell trend juförsig, många skjuter upp detta med barn längre o längre in i livet.

    Nu när jag tänker på det så har jag nog nästan utgått ifrån att enbart kvinnor med barn i ungefär samma ålder skulle komma på tal för en framtida relation.
    En barnlös 35-45 kvinna har ju antingen fullt panik att bli gravid, eller så vill hon förmodligen inte ha barn i sitt liv.
    Jag med mina 2 småtjejer och avklippsta sädesledare blir ju då ganska ointressant Skrattande
  • Anonym (GD)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 19:25:13 följande:
    Det är ju en generell trend juförsig, många skjuter upp detta med barn längre o längre in i livet.

    Nu när jag tänker på det så har jag nog nästan utgått ifrån att enbart kvinnor med barn i ungefär samma ålder skulle komma på tal för en framtida relation.
    En barnlös 35-45 kvinna har ju antingen fullt panik att bli gravid, eller så vill hon förmodligen inte ha barn i sitt liv.
    Jag med mina 2 småtjejer och avklippsta sädesledare blir ju då ganska ointressant Skrattande
    Jag tror att din slutsats är helt korrekt.
  • Anonym (GD)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 18:55:44 följande:
    Det måste det väl ändå finnas en hel del som kan tänka sig?
    Själv är jag helt inne på att även den jag söker har barn i ungefär samma ålder som bor heltid eller växelvist.

    Har varit singel runt 4år, först nu som jag ger mig in i detta med att kanske se mig omkring efter en ny relation.
    Finns säkert någon.

    Jag har aldrig gillat barn, utöver mina egna. Har alltid valt bort män med barn, ja utom en gång då. Han blev pappa till mitt sladdbarn.Men det höll inte ändå. Mycket pga hans tidigare ungar.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 19:25:13 följande:
    Det är ju en generell trend juförsig, många skjuter upp detta med barn längre o längre in i livet.

    Nu när jag tänker på det så har jag nog nästan utgått ifrån att enbart kvinnor med barn i ungefär samma ålder skulle komma på tal för en framtida relation.
    En barnlös 35-45 kvinna har ju antingen fullt panik att bli gravid, eller så vill hon förmodligen inte ha barn i sitt liv.
    Jag med mina 2 småtjejer och avklippsta sädesledare blir ju då ganska ointressant Skrattande
    Mitt ex försökte få mig att knipsa slangarna .... men, jag ville inte.
    Har inte fått några fler barn sedan dess men var ju i alla fall jag och inte hon som valde.
  • Anonym

    För kvinnor som vill vara särbo så kommer de inte bry sig om du har två småbarn.
    Kvinnor som själv har varannan vecka kan nog bara se det som en fördel att du också är upptagen när hon har barnen så hon får vara ifred
    (om ni har samma veckor då iofs)

  • Anonym (GD)
    Anonym skrev 2022-08-07 20:03:09 följande:

    För kvinnor som vill vara särbo så kommer de inte bry sig om du har två småbarn.
    Kvinnor som själv har varannan vecka kan nog bara se det som en fördel att du också är upptagen när hon har barnen så hon får vara ifred
    (om ni har samma veckor då iofs)


    Man bryr sig ändå för det kan hela tiden inträffa saker som omkullkastar planer man har tillsammans.
    Det är liksom osexigt med småbarnsfäder.
  • Anonym (Jag76a)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 18:43:45 följande:
    Medelålders må vara ett luddigt begrepp...

    Jag fick barn lite sent i livet, det inser jag.
    Min barn är nu 5 och 6, många kvinnor med barn i denna ålder är betydligt yngre än mig själv o de jämngamla med tonårsbarn vill nog inte gärna återuppleva småbarnsåren....vilket nog är till min nackdel.
    När jag själv kollar runt så brukar jag sätta en undre gräns på 35, yngre än så börjar kännas lite creepy, så utbudet blir nog aningen begränsat.
    Ja de är verkligen nackdel ute på singel marknaden att ha småbarn i ?våra ålder? eller ja jag är 3 år äldre än du läste jag mig till .  jag har ännu yngre barn än du även tonåringar och vuxna barn .
Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".