• Pörny

    BIM sept -22

    Startar en septembertråd redan nu. 


    försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

    BIM lista
    Pörny 5/9 

  • Svar på tråden BIM sept -22
  • Barbrastreisand

    Vet inte vad min cykel håller på denna månad!! Är inne på cd16 idag. Fertilitetsmonitor har hittills visat "låg", går hade jag starkast lh-sticka men ej positiv. Så appen räknar med äl idag då lh-stickan var svagare idag.. men vet inte riktigt om så är fallet, det enda jag vet är att jag hade äggviteflytningar sent på kvällen på cd14.
    Vi har inte lyckats få till mys än, så håller tummarna att vi lyckas ikväll. 

  • Katch91

    @jojjans 

    Härligt, typ samma för mig tror jag kommer vara fertil mellan 23-27/8 :) Hallå btw!!!!! Gå in på youtube och sök på Vitamine D and fertilit!

    mind blowing. Jag har beställt hem ren D3 4000IE och skall ta en booster-dos precis Innan ägglossning och sen fortsätta med 2000IE varannan dag under graviditeten. 

  • Pörny

    Jag ska ha ägglossning på söndag enligt min app men ägglossningstesten lyser nästan blanka, enligt appen får jag 0,17 som högst än, tycker de borde vara starkare vid det här laget. Men jaja maken är nöjd han får ligga massor :) och hoppas testerna ökar snart. 

  • Katch91
    Pörny skrev 2022-08-19 21:29:04 följande:

    Jag ska ha ägglossning på söndag enligt min app men ägglossningstesten lyser nästan blanka, enligt appen får jag 0,17 som högst än, tycker de borde vara starkare vid det här laget. Men jaja maken är nöjd han får ligga massor :) och hoppas testerna ökar snart. 


    Din ägglossning kanske kommer ett par dagar senare. Det finns ju så mycket som kan påverka follikelfasen. Har du några andra fertila tecken? Annars är det väl bara att ligga på : )
  • Pörny
    Katch91 skrev 2022-08-19 22:23:17 följande:
    Din ägglossning kanske kommer ett par dagar senare. Det finns ju så mycket som kan påverka follikelfasen. Har du några andra fertila tecken? Annars är det väl bara att ligga på : )
    Ja det känns lite så, har lite svullnadskänsla och stickningar mot höger sida men inga direkta flytningar än. hoppas testen ökar på snart. 
  • Jojjans
    Katch91 skrev 2022-08-19 19:28:48 följande:

    @jojjans 

    Härligt, typ samma för mig tror jag kommer vara fertil mellan 23-27/8 :) Hallå btw!!!!! Gå in på youtube och sök på Vitamine D and fertilit!

    mind blowing. Jag har beställt hem ren D3 4000IE och skall ta en booster-dos precis Innan ägglossning och sen fortsätta med 2000IE varannan dag under graviditeten. 


    Jag brukar ta en boosterdos på första dagen av fertilt sekret enligt vad vulverinekoos rekommenderar.
  • Katch91
    Jojjans skrev 2022-08-20 07:28:52 följande:
    Jag brukar ta en boosterdos på första dagen av fertilt sekret enligt vad vulverinekoos rekommenderar.
    Jag brukar ha 5 dagar fertilt sekret ska Jag då ta en booster dag 1, känns tidigt om man nu inte vill att ägget ska släppa allt för tidigt. 

    Funderar på att bekräfta två dagar med fertila sekret innan booster.

    vilken dos tar du?
  • Klara1997
    Katch91 skrev 2022-08-20 09:35:42 följande:
    Jag brukar ha 5 dagar fertilt sekret ska Jag då ta en booster dag 1, känns tidigt om man nu inte vill att ägget ska släppa allt för tidigt. 

    Funderar på att bekräfta två dagar med fertila sekret innan booster.

    vilken dos tar du?
    Låter intressant jag kanske borde testa att Boosta jag med, det gäller då att ta en större mängd precis innan ägglossning då? äter vitaminer nu som ska vara bra för fertiliteten de innehåller D-vitamin iof.
    Men man kanske ökar chanserna för en graviditet  med en Boost ändå 
  • Pörny


    Helt plötsligt ökade testerna så ikväll ska maken brottas ner, ja eller dom galna barnen ska somna först :) 
  • Klara1997
    Pörny skrev 2022-08-20 20:18:11 följande:
    Helt plötsligt ökade testerna så ikväll ska maken brottas ner, ja eller dom galna barnen ska somna först :) 
    Haha heja dig Kyss
Svar på tråden BIM sept -22