• Anonym (Less)

    Min man är grinig så fort han inte får sex

    Det har blivit väldigt tydligt senaste tiden... Han är oftast grinig, vi har också sällan sex.. Men var gång vi haft det, även om det i perioder blir flera veckor på raken av sex dagligen, så är han helt ombytt. Han är glad och kärleksfull.

    Jag fick mens för några dagar sen, vilket bröt närmare en vecka av sex.. Och han har varit sur varenda dag sen vi slutade.

    Någon som känner igen det här? Är jäkligt påfrestande.

  • Svar på tråden Min man är grinig så fort han inte får sex
  • Anders 386
    Tecum skrev 2022-08-19 20:05:34 följande:
    Jag gör allt det för min kvinna  och vi har sex hyfsat ofta. Men varför är det bara män som ska anstränga sig? Vi vill ju också ha komplimanger och bekräftelse, en puss och en smekning. Min erfarenhet är att där är kvinnor snålare än män och bra på att ta oss för givna. När vi inte får det blir ju sex den enda bekräftelse vi får och när även det uteblir är det inte konstigt att vi blir deppade.
    Stor igenkänning på den...  Skål
    Det är inte bara kvinnor som behöver lite vardaglig uppmuntran. Glad
  • Core
    Anonym (bbbb) skrev 2022-08-20 05:45:43 följande:

    Hur går det för er män som blir sura och jävliga utan sex när ni är singlar?

    Räcker en runk då borde en runk räcka i förhållande också ibland?

    Det är sjukt att göra sig helt beroende av en annan människas närhet för att kunna bete sig normalt... Skärp er.


     


    Jag anser som jag skrev tidigare i tråden att det är patetiskt att sura, hitta ny kvinna om det inte funkar istället, då får man bara separera.

    däremot ska man ändå komma ihåg att när kvinnans hormoner gör henne odräglig och grinig vid mens, det ska vi dalta med och acceptera.

    på samma sätt påverkas vi män av manliga hormoner som spökar, kom ihåg det.

  • Anonym (Mannen)

    Alltså det är bara trams att inbilla sig att det är normalt att leva i ett förhållande med lite - eller obefintlig sex. Vi människor behöver sex för att kunna skapa band till vår partner. Utan sex i ett förhållande kan man lika gärna leva själv. Vill man bara kramas så har man slutat tända på varandra eller har problem man behöver ta itu med. Jag tycker människor är själviska som tror att deras partner ska leva utan sex bara för att de själva är asexuella. Det är ungefär som att gå på dejt med någon som alltid lovar att bjuda på middag och allt man får är ett glas vatten.  


     

  • Anonym (Less)
    Anonym (Mannen) skrev 2022-08-25 08:43:14 följande:

    Alltså det är bara trams att inbilla sig att det är normalt att leva i ett förhållande med lite - eller obefintlig sex. Vi människor behöver sex för att kunna skapa band till vår partner. Utan sex i ett förhållande kan man lika gärna leva själv. Vill man bara kramas så har man slutat tända på varandra eller har problem man behöver ta itu med. Jag tycker människor är själviska som tror att deras partner ska leva utan sex bara för att de själva är asexuella. Det är ungefär som att gå på dejt med någon som alltid lovar att bjuda på middag och allt man får är ett glas vatten.  


     


     


    Vad har det med min tråd att göra?

  • Anonym (problemet)
    Anonym (Mannen) skrev 2022-08-25 08:43:14 följande:

    Alltså det är bara trams att inbilla sig att det är normalt att leva i ett förhållande med lite - eller obefintlig sex. Vi människor behöver sex för att kunna skapa band till vår partner. Utan sex i ett förhållande kan man lika gärna leva själv. Vill man bara kramas så har man slutat tända på varandra eller har problem man behöver ta itu med. Jag tycker människor är själviska som tror att deras partner ska leva utan sex bara för att de själva är asexuella. Det är ungefär som att gå på dejt med någon som alltid lovar att bjuda på middag och allt man får är ett glas vatten.  


     


    Nej, man behöver inte ha slutat tända på någon bara för att kramar inte leder till sex varenda gång man kramas eller kysser varandra.
  • Anders 386
    Anonym (bbbb) skrev 2022-08-20 05:45:43 följande:

    Hur går det för er män som blir sura och jävliga utan sex när ni är singlar?

    Räcker en runk då borde en runk räcka i förhållande också ibland?

    Det är sjukt att göra sig helt beroende av en annan människas närhet för att kunna bete sig normalt... Skärp er.


    Det är inte jämförbart att vara singel eller i en relation i den här saken. Anledningen till att man är i ett förhållande är just att man har behov av att leva med en annan människa. I ett förhållande har man vissa förväntningar - och infrias inte dom förväntningarna kanske man har svårt att spela glad och lycklig. Jag tycker det är väldigt normalt att besvikelsen även avspeglas i humöret. Jag ser det nog mer som onormalt att man ska klara av att vara glad och trevlig på utsidan när insidan känner besvikelse och med ett obesvarat bekräftelsebehov.
  • Anonym (Less)
    Anders 386 skrev 2022-08-25 12:56:39 följande:
    Det är inte jämförbart att vara singel eller i en relation i den här saken. Anledningen till att man är i ett förhållande är just att man har behov av att leva med en annan människa. I ett förhållande har man vissa förväntningar - och infrias inte dom förväntningarna kanske man har svårt att spela glad och lycklig. Jag tycker det är väldigt normalt att besvikelsen även avspeglas i humöret. Jag ser det nog mer som onormalt att man ska klara av att vara glad och trevlig på utsidan när insidan känner besvikelse och med ett obesvarat bekräftelsebehov.

     


    Obesvarat bekräftelsebehov? Och hur tror du det känns som kvinna när han blir sur för att han blir utan sex några dagar? Är man bara ett hål för honom iom att han inte klarar sig några dagar när hans partner har ont?

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Less) skrev 2022-08-25 13:34:42 följande:

     


    Obesvarat bekräftelsebehov? Och hur tror du det känns som kvinna när han blir sur för att han blir utan sex några dagar? Är man bara ett hål för honom iom att han inte klarar sig några dagar när hans partner har ont?


    Jag tycker verkligen inte att man ska bli sur och grinig. Men samtidigt är det något konstigt med kvinnor som vill leva ihop i en kärleksrelation med en man men samtidigt blir kränkta över att han visar att han vill ha sex med henne. Om det är en den enda bekräftelse hon får är det så klart problematisk, men bara för att en man vill ha sex med en kvinna betyder det ju inte att han ser henne enbart som ett hål.


    I en fungerande relation visar man emotionell, intellektuell _och_ fysisk uppskattning. 

  • Anonym (Less)
    Anonym (Fia) skrev 2022-08-25 14:49:14 följande:

    Jag tycker verkligen inte att man ska bli sur och grinig. Men samtidigt är det något konstigt med kvinnor som vill leva ihop i en kärleksrelation med en man men samtidigt blir kränkta över att han visar att han vill ha sex med henne. Om det är en den enda bekräftelse hon får är det så klart problematisk, men bara för att en man vill ha sex med en kvinna betyder det ju inte att han ser henne enbart som ett hål.


    I en fungerande relation visar man emotionell, intellektuell _och_ fysisk uppskattning. 


     


    Men DAGLIGEN? Har blir sur redan efter någon dag utan.

  • Anonym (Kvinnor)
    Core skrev 2022-08-22 19:47:36 följande:

     


    Jag anser som jag skrev tidigare i tråden att det är patetiskt att sura, hitta ny kvinna om det inte funkar istället, då får man bara separera.

    däremot ska man ändå komma ihåg att när kvinnans hormoner gör henne odräglig och grinig vid mens, det ska vi dalta med och acceptera.

    på samma sätt påverkas vi män av manliga hormoner som spökar, kom ihåg det.


    Kvinnor som klagar på sitt sexliv,  då handlar det sällan om att de skulle vara kvinnobebisar
Svar på tråden Min man är grinig så fort han inte får sex