• Anonym (Emma)

    Har inte psyke till att vara otrogen

    Jag har haft en älskare det senaste 14 åren. En äldre man som jag träffar kanske var tredje månad. Vi brukar mest göra vanliga saker, typ äta någon god mat, ta en promenad/löprunda och ibland ligger vi med varandra. 


    Igår skulle jag träffa honom och jag va svinkåt. Men jag har ett problem, jag är idag i en relation och är dessutom gravid med min sambo? Jag har aldrig bangat tidigare att vara otrogen med den här mannen? 

    Men nu va det som att jag inte kunde. Som att jag inte ville ha en annan mans kön nära min och min sambos bebis. Plötsligt har jag inte psyke till att vara otrogen längre. 


    Va ska jag göra? 


    /hälsningar 
    besviken 

  • Svar på tråden Har inte psyke till att vara otrogen
  • Anonym (Pälsdjursallergiker)
    Anonym (Doen) skrev 2022-09-23 19:21:39 följande:
    Du måste ha väldigt lite livserfarenhet om du tror dig denna tråd är en troll. Antingen försöker du lyfta ditt ego, försöka få glädje utav andras lidande eller kommenterar bara för att din läkare gav dig egenskaperna för att göra just det. 
     
     Du visar oss andra bara din låga förmåga till empati eller ett högre tänkande. Det ser inte snyggt.

    Lycka till i framtiden. Du lär behöva det.
    Å ditt inlägg är på något vis snyggare eller visar din ödmjuka person? Din erfarenhet och mognad lyser igenom? Medmänsklgheten i dig är tydlig? 
    Raljerar hej vilt om min ålder, erfarenhet och psykisk hälsa....inte snyggt. 

    Tack för omsorgen men jag klarar mig fint. 
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Pälsdjursallergiker) skrev 2022-09-23 17:39:08 följande:
    Varför skydda ett troll? 
    Tycker du att forumet skall bestå av sånt här? 
    Jag vet inte vad jag ska svara på det här. Jag är van att ha min älskare och nu fick jag mer avsmak inför tanken att någon annan ska vara i närheten av min fina bebis. Det är snarare ett friskhetstecken från min sida men jag blev både ledsen och besviken. Men det måste vara något biologiskt. Alla är inte helt monogama. Och att ha en öppen relation är inte ett alternativ. 
  • Anonym (Pälsdjursallergiker)
    Anonym (Emma) skrev 2022-09-23 19:51:58 följande:
    Jag vet inte vad jag ska svara på det här. Jag är van att ha min älskare och nu fick jag mer avsmak inför tanken att någon annan ska vara i närheten av min fina bebis. Det är snarare ett friskhetstecken från min sida men jag blev både ledsen och besviken. Men det måste vara något biologiskt. Alla är inte helt monogama. Och att ha en öppen relation är inte ett alternativ. 
    Det måste vara jobbigt att inte kunna knulla med nån annan när man är gravid. Det kan alla andra. 
    Styrkekram! 
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Pälsdjursallergiker) skrev 2022-09-23 20:27:29 följande:
    Det måste vara jobbigt att inte kunna knulla med nån annan när man är gravid. Det kan alla andra. 
    Styrkekram! 
    Jag kan ligga med pappan till barnet? det är bara mysigt 
  • Anonym
    Anonym (Emma) skrev 2022-09-22 17:53:21 följande:
    Jag kan inte gå till min sambo och gråta ut över att jag inte har psyke längre att bedra honom. 
    Nej, jag förstod det. Du skrev det i TS och behöver inte upplysa om det.
    Men det var "att". Jag frågar "varför", eftersom du uppenbarligen är en genuin analöppning och inte skäms?
    Varför tar du inte svåra, personliga saker som du inte skäms över med personen du valt att ta svåra, personliga saker du inte skäms över med?
    Det är faktiskt ganska svårbegripligt.

    Svara inte "att" du inte gör det, tack.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Emma) skrev 2022-09-22 17:42:13 följande:
    Har inte psyke till att vara otrogen

    Jag har haft en älskare det senaste 14 åren. En äldre man som jag träffar kanske var tredje månad. Vi brukar mest göra vanliga saker, typ äta någon god mat, ta en promenad/löprunda och ibland ligger vi med varandra. 


    Igår skulle jag träffa honom och jag va svinkåt. Men jag har ett problem, jag är idag i en relation och är dessutom gravid med min sambo? Jag har aldrig bangat tidigare att vara otrogen med den här mannen? 

    Men nu va det som att jag inte kunde. Som att jag inte ville ha en annan mans kön nära min och min sambos bebis. Plötsligt har jag inte psyke till att vara otrogen längre. 


    Va ska jag göra? 


    /hälsningar 
    besviken 


    Först vill jaga gratulera dig till att ha odlat ett samvete... det betyder att du nu helt plötsligt får möjligheten att övergå från att vara en samvetslös narcissist till en normal medkännande människa.... Grattis!!!

    Vad du ska göra?

    1) Berätta för din sambo vad du pysslat med och hur du nu känner så han oxå får en chans att förhålla sig till det.

    2) Uppsöka psykolog och förklara att du helt plötsligt fått ett samvete och få hjälp med att lära dig leva med ett samvete.

    3) När barnet är fött göra ett DNA test så man vet vem som är pappan
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Emma) skrev 2022-09-23 20:29:31 följande:
    Jag kan ligga med pappan till barnet? det är bara mysigt 
    Fast hur vet du vem som är pappan, du har ju knullat båda ?
  • molly50
    Anonym (Emma) skrev 2022-09-22 18:15:05 följande:
    Jag blir frustrerad ja. Jag har alltid haft så lätt för det. :( att stänga av. Nu är det något jag har med mig. Plötsligt vill jag inte ha någon annan än barnets pappa där. Allt annat känns smutsigt 
    Du får det att låta som att det är något dåligt eller konstigt att du bara vill vara med din sambo.
    Om du är poly så är det något du borde vara ärlig om för din sambo. 
  • Anonym (Emma)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-27 11:33:05 följande:
    Fast hur vet du vem som är pappan, du har ju knullat båda ?
    Jag är väldigt säker på vem pappan är. Min älskare va utomlands när jag blev befruktad och sedan får du det att låta som jag har oskyddat sex med allt och alla 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Emma) skrev 2022-09-27 11:54:49 följande:
    Jag är väldigt säker på vem pappan är. Min älskare va utomlands när jag blev befruktad och sedan får du det att låta som jag har oskyddat sex med allt och alla 
    Tja med tanke på att du verkar sakna samvete helt och hållet och har en väldigt narcissistisk syn på relationer så kan ju inte jag veta hur många du knullat med bakom ryggen på din sambo.

    Att din älskare var utomlands när du vart på smällen kan jag ju inte heller veta förrän du sagt det, eller hur?

    Men tror du att den förklaringen (min älskare var utomlands under befruktningen) skulle räcka för din sambo? Eller tror du han hellre skulle velat ha ett DNA test för att vara helt säker på att ungen är hans?
Svar på tråden Har inte psyke till att vara otrogen