Lilithsnyatjej skrev 2022-10-11 18:20:18 följande:
Anonym (Stämmer) skrev 2022-10-11 17:58:34 följande:
Hur jag svarat i tråden har inte fallit i god jord hos dig. Fortsätt att dela med dig av din livserfarenhet, det är vad som är bra med forum, att man kan göra det om man vill.
Det är intressant att du valde att berätta det du skrev om för mig och inte för nån av männen i tråden. Av nån anledning var det jag som behövde en klapp på huvudet.
Jag har inte delat med mig av nån erfarenhet här. Det är det knappast nån som är intresserad av i den här tråden och det är inte därför jag skriver här.
Hur männen svarar (versaler, idiotförklaringar, grepp efter halmstrån och att ta till vadsomhelst för att försvara sig) visar att de mycket väl vet att de har fel. Det är de som får leva med sig själva. Och deras eventuella fruar då. Inte jag.
TS har skrivit att moralen är under all kritik och flera kvinnor har skrivit att det inte är nån ursäkt att vara man för att bete sig svinigt och skylla på hur män är biologiskt. Jag känner mig stärkt. Sen får övriga gaffla sitt strunt bäst de vill.
Kvinnor och män har ungefär lika höga krav för relationer, kvinnor verkar ha några fler
Att kvinnor oftare vill ha relationer och verkar vilja att de ska vara ett par tidigare (om det klickar så långt), kanske med ångerrätt och/eller tills gräset blir grönare betyder ju inte i sej att det är killar som avgör om det blir relation eftersom båda väljer.
Män har högre sexdrift och har oftast lägre krav än kvinnor för att någon ska bli knullbar, det betyder inte att män inte har krav men bara män, även om det är mot svansen på normalfördelningskurvan som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för sexets skull, kvinnor blir på något sätt grindvakter.
Med tanke på hur mycket män kan göra sej till för att få ligga så finns det ju någon sexuell makt som går att utnyttja för gratis alkohol, gratis mat, (resurser) men om man räknar med att bli manipulerad för att "dela med sig" av makten så känns det kanske inte helt mäktigt.
Människor verkar rent allmänt kunna vara lite rövhål när det passar, vissa ganska stora rövhål.
Både kvinnor och män har sina manipulativa strategier, män kan ge signaler att de letar seriöst men situationen TS menar tyder på ett manipulativt och stort rövhål.
Kombinationen manipulativ och lägre krav innebär att vissa män försöker ge ett sken av att det kan bli något med någon de tycker är mycket under deras nivå vilket i sin tur kan innebära att kvinnors uppskattning av det egna attraktionsvärde kan bli felkalibrerat så de enbart dejtar män över deras nivå, med män som bara vill ligga.
Man kan ljuga och skylla på tillgång och efterfrågan men man blir inte mindre rövhål av att skylla sitt skitbeteende på andra.
Det är svårt att lista ut vem som är falsk men många ursäkter för småsaker när de inte ens behövs och mycket "vita" lögner är ett gult flagg som skvallrar om att det kanske inte är så mycket partnermaterial. Ju starkare drag av den mörka triaden ju värre blir det.
Lilithsnyatjej skrev 2022-10-10 22:19:57 följande:
#174 Anonym (Anpassad) skrev 2022-10-10 21:45:54 följande:
Jag tror att yngre människor har en mer avspänd syn på sex än oss äldre.
Betyder "avspänd syn på sex" att man vill ha tillfälliga förbindelser? Så kan det det säkert vara. Men de flesta män i den här tråden (och andra trådar) skriver att de aldrig skulle vilja ha en relation med en "slampa" som "ligger runt" eller som har sex "för snabbt" eller är "för lätt" för då är man inte flickvänsmaterial osv. Så det kanske inte är så konstigt. Jag hade ingen aning om sånt som yngre utan det var just på Familjeliv som jag lärde mig allt om "flickvänsmaterial" och "inte erbjuda sex" och allt sånt där.
För en relation blir icke "slampa" bra ska det liggas gillas inte icke "slampor" lika mycket eftersom det inte blir något ligga. När kvinnor slutshamar för att förstöra för rivalen kan det bli ett bakslag.
Vänsterfeminister som hävdar att det inte är någon skillnad på kvinnor och mäns sexualitet och att det det bara är att ligga runt kan förstöra en hel del för kvinnor medan män blir glada....