• Västsverige78

    Varför kräver kvinnor att män ska ha en perfekt personlighet?

    Män som saknar högre utbildning har svårt att hitta någon - medan kvinnor till och med kan vara arbetslösa utan att det är några problem.

    Kvinnor får vara ledsna, må dåligt och vilja bli tröstade av sin man - men om en man är ledsen saknar han självförtroende och betraktas som oattraktiv.

    Män måste ha humor och ha glimten i ögat - kvinnor behöver bara ha förmågan att skratta åt mannens skämt.

    Män ska ha en ordnad boendesituation - men för kvinnor är det inga problem om de flyttar runt i andra hand eller bor hos vänner.

    Män ska ha driv, ambitioner och ha en stor social umgängeskrets - kvinnor har inga sådana krav på sig.

    Varför är det rimligt att kvinnor har högre krav på mäns personligheter om vi verkligen menar allvar med att sträva efter jämställdhet på 2000-talet?

  • Svar på tråden Varför kräver kvinnor att män ska ha en perfekt personlighet?
  • Kockobello
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-15 20:54:41 följande:
    Vad har den med saken att göra?
    Kanske att man inte måste ligga med tjocka och gnälliga Berta.
  • Anonym (Biologi)
    Core skrev 2022-11-15 20:54:16 följande:
    Haha, hur många av de män som gifter sig med en kvinna slår tror du?

      gör du 
    Jag känner till flera par där mannen är otrogen och även slår kvinnan som ändå stannar kvar.  
  • Core
    Anonym (Samma logik) skrev 2022-11-15 20:12:36 följande:
    Det vore bra om man iframtiden kunde ändra på dessa gener.
    Att män som slår kvinnor blir utan sex medan män med känslor får ha sex.

    Vart fel, var inte klar med inlägget

    det handlar inte sällan om missbruk etc, som inte är genetiskt utan defekter från uppväxt etc. 


    En notering. Är högre utbildad och klär mig ofta i kostym eller är på annat sätt uppklädd. Men är även utbildad inom ett hantverk och hjälper ofta en bekant som har eget, och har då blåställ. När tror du kvinnor är mest kontaktsökande? 


    Alltid när jag är hantverksklädd, oavsett vilket samhällsskikt kvinnan tillhör. Det är intressant på riktigt, och det är inte så att jag utlyser den aggressivitet du menar ligger till grund för att maskulina män har det lättare 

  • Core
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-15 20:56:29 följande:
    Jag känner till flera par där mannen är otrogen och även slår kvinnan som ändå stannar kvar.  
    Då beklagar jag att du huserar i nån mörkare del av samhället. Jag har en oerhört bred bekantskapskrets, och vet en enda där det är känt, och dessa fall brukar vara rätt tydligt med kvinnor som är kuvade.

    och visst händer det för ofta, men det är inte så att majoriteten slår sina respektive, tror du det Måste du ju hänga i pundarkvartar
  • Core
    Anonym (Samma logik) skrev 2022-11-15 20:15:14 följande:
    Då ingår det att männen försöker verka bättre än vad de är för kvinnan. 
    Absolut, ska vi dra evelutionära paralleller är det ju som djur som visar stjärtfjädrar eller man. Så är det ju.

    Den som inte har något att visa har ingen attraktionskraft , så är livet och leken med form. Men vem som helst kan spela spelet, det spel livet i grund och botten är, istället för att sitta på kammaren och hata kvinnor för att de är bortvalda
  • Anonym (45454)

    Tror kvinnor inte har krav på perfekta personligheter. Däremot tror jag att tjejer hellre är singlar än nöjer sig med nån som hon inte känns rätt. 
    Det finns några saker jag aldrig skulle kunna ha överseende med hos en man, hellre singel.

  • AndreaBD
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-15 19:02:56 följande:


    Tar du bort männens monetära makt och behåller kvinnornas sexuella makt blir ju maktbalansen mellan könen rubbad.


    Det innebär att mannen måste ha makt, för att kvinnan inte frivilligt stannar hos honom? Hon gör det bara om hon är ekonomiskt beroende? Jag skulle verkligen snarare vara singel i en sån situation. Det är inte värt det!
  • AndreaBD
    Västsverige78 skrev 2022-11-15 19:23:46 följande:
    Ja, både saker är faktiskt ett problem samtidigt. Därför ser den politiska utvecklingen runtom i världen ut som den gör, men det är en helt annan diskussion.
    Det är väl ganska självklart att invandrare har svårare? Både när det gäller kvinnorna och jobben. 

    Och jo, jag har haft nån pojkvän av annan härkomst - och nu ska jag inte ens räkna dem europeiska - men då var jag tonåring. Skulle aldrig mer göra mig besväret med missförstånd pga språkproblem, missförstånd pga. kulturskillnader..... Jo äldre man blir desto mindre orkar man med sånt. 
  • Anonym (Gull-Olle)

    Biologi, vad menar du med ditt inlägg här?
    När kvinnor i tråden påpekar precis det som (Tror) skriver, att de ställer lika höga krav på omgivningen som på sig själva och vill ha en man med ordnat liv så har du låtit mer negativ, eller har jag missförstått dig?


    Anonym (Tror) skrev 2022-11-15 19:37:09 följande:

    De flesta har redan allt de behöver.
    Vi behöver varken man eller kvinna för att få vardagen att gå ihop.

    Jag är en man, tjänar bra, tar väl hand om min kropp, har två fina barn som jag gör allt för.
    Bor i eget hus, inga lån.
    Planerar alltid mitt liv långt fram i tiden.
    Lägger mycket tid på mitt arbete för att vara ekonomiskt oberoende.

    Om jag skulle släppa in en kvinna i mott liv så har jag väldigt höga krav på henne.
    Varför skulle jag nöja mig med en arbetslös rökare med fem barn?
    Med skulder hos kronofogden, noll utbildning och noll kunskap.

    Nä, jag söker i så fall en intelligent kvinna med HÖG integritet, vänlig och omtänksam och tar hand om sin kropp och själ.
    Någon som jag kan ha intressanta samtal med, någon som jag värderar och ser upp till.

    Så jädra intressant är inte sex så jag skulle ta vad skräp som helst för att få ligga.
    Möjligen skulle jag gjort det då jag var yngre, men absolut inte nu när jag närmar mig 50 år.

    Ställer lika höga krav på min omgivning som jag gör på mig själv.


    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-15 19:40:25 följande:
    Bra sammanfattat! 


  • AndreaBD
    Västsverige78 skrev 2022-11-15 19:21:04 följande:
    Det byggs för få bostäder, men hur ska bostadsbristen kunna minska om det kommer fler invandrare till Sverige varje år än vad det byggs bostäder för? Man kan inte bygga hur många bostäder som helst.
    Och det har varit så.... i ungefär 60 år? Vad har det då med dem senaste 20 årens invandring att göra? 
Svar på tråden Varför kräver kvinnor att män ska ha en perfekt personlighet?