• HemligaM

    Ni som skjuter raketer redan nu

    Förlåt men hur jävla dumma är ni? Ni lägger pengar på något som ni bokstavligt talat smäller bort. Dessutom har ni noll jävla respekt för individer som är rädda för raketer. 



    HUR svårt ska det vara att hålla sig till att smälla den enda dagen ni faktiskt får göra det? 



    Det bevisar bara hur jävla pantade ni är som inte ens förstår den enkla instruktionen. 



    Jag hoppas att ni som smäller eller låter era ungar smälla får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet, jag skiter fullständigt i hur illa skadan blir bara ni lär er en läxa.


     


    Och ja, jag är riktigt jävla förbannad. Jag är så förbannat jävla trött på dessa smällare, trött på att se livrädda djur som blir så stressade av det, trött på alla vidriga ungdomar som smäller precis bakom en, smäller nära fordon som blir skadade. 


     


    Kan ni som tycker det är rimligt att smälla redan nu förklara varför? 


     


    Vad är nöjet? 


     


    Vad är det roliga med att lägga pengar på något så meningslöst? 


     


    Varför låter ni era ungar smälla? Varför tillåter ni dom att hantera något som kan både kan skada dom själva men även andra? 


     


    Hur kan ni ha noll jävla respekt för djurägare som har djur som lider något enormt vartenda nyår?


     


    Hur kan ni ha noll empati för vilda djur som blir livrädda? 

  • Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 14:27:14 följande:
    Här började det smällas redan på julafton och jag hörde smällar så sent som igår.
    Är det rimligt att ge djur lugnande under så pass lång tid,tycker du?
    Kan du svara på det?
    Hur gor de under jaktsäsonger? Det avlossas ju en massa skott.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 15:26:59 följande:
    Hur gor de under jaktsäsonger? Det avlossas ju en massa skott.
    Det är inte samma ljud.
    Och under jaktsäsong har man ju möjlighet att hålla sig borta från skogen.
    Det är inte lika lätt när det skjuts nyårsraketer inne i stan,eller runt hästhagar för den delen. 
  • Tow2Mater

    Ni hästägare kan ju utvecka en hörselkåpa för hästar?  Det finns ju olika huvor för att avskärma synintryck, ta ert ansvar och gör något liknande för deras hörsel.

  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 15:41:41 följande:

    Ni hästägare kan ju utvecka en hörselkåpa för hästar?  Det finns ju olika huvor för att avskärma synintryck, ta ert ansvar och gör något liknande för deras hörsel.


    Varför är det bara djurägare som ska anpassa sig?
    Och du vet att djuren hör bra mycket bättre än människan?
    Jag vet inte om du läste artikeln som Anonym (suck) la in.
    Där stod att hästarna stått i stallet med bomull i öronen och musik på på hög volym.
    Och ändå så blev de stressade.
    Så hörselkåpor skulle inte hjälpa det minsta. 
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 15:41:41 följande:

    Ni hästägare kan ju utvecka en hörselkåpa för hästar?  Det finns ju olika huvor för att avskärma synintryck, ta ert ansvar och gör något liknande för deras hörsel.


    Och ni som vill skjuta kan väl ta ert ansvar och hålla er till tider och platser som är tillåtna. 
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 18:02:11 följande:
    Varför är det bara djurägare som ska anpassa sig?
    Och du vet att djuren hör bra mycket bättre än människan?
    Jag vet inte om du läste artikeln som Anonym (suck) la in.
    Där stod att hästarna stått i stallet med bomull i öronen och musik på på hög volym.
    Och ändå så blev de stressade.
    Så hörselkåpor skulle inte hjälpa det minsta. 
    Du menar hörselkåpor för mänskliga öron hjälper inte heller det minsta? Folk borde ha bomull eller musik i öronen när de jobbar med högljudda maskiner och annat istället, ja det borde ju bli billigt för arbetsgivare, kanske nåt att föreslå för facken.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 19:11:12 följande:
    Du menar hörselkåpor för mänskliga öron hjälper inte heller det minsta? Folk borde ha bomull eller musik i öronen när de jobbar med högljudda maskiner och annat istället, ja det borde ju bli billigt för arbetsgivare, kanske nåt att föreslå för facken.
    Djuren hör mycket bättre än oss människor så nej,det tvivlar jag starkt på att det skulle hjälpa. 

    Och pterigen,varför är det bara djurägare som ska anpassa sig?
    Varför kan inte ni som vill skjuta ta ert ansvar och hålla er till de tider och dagar som är tillåtet?
    Du svarade inte på det. 
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 20:07:04 följande:
    Djuren hör mycket bättre än oss människor så nej,det tvivlar jag starkt på att det skulle hjälpa. 

    Och pterigen,varför är det bara djurägare som ska anpassa sig?
    Varför kan inte ni som vill skjuta ta ert ansvar och hålla er till de tider och dagar som är tillåtet?
    Du svarade inte på det. 
    Jag kan inte svara för varför folk gör som de gör. Skulle folk följa lagarna skulle vi inte ha någon kriminalitet.
  • Anonym (Suck)
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 15:41:41 följande:

    Ni hästägare kan ju utvecka en hörselkåpa för hästar?  Det finns ju olika huvor för att avskärma synintryck, ta ert ansvar och gör något liknande för deras hörsel.


    Du kan ju inte vara på riktigt. Tramsinlägg.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-04 21:00:01 följande:
    Du kan ju inte vara på riktigt. Tramsinlägg.
    Jag menar faktist allvar. Varför skulle inte hörselkåpor kunna vara en grej någon kunde uppfinna? Kan de vänja sig vid sadel, grimma och allehanda saker som huvor och täcken ska val hörselkåpor kunna vara en bra grej under perioder.
Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu