• Tue 10 Jan 2023 22:21
    6398 visningar
    37 svar
    -1
    37
    6398

    Vågar man bjuda ut tågvärden ?

    Finns en tågvärd jag träffar på då & då när jag åker tåg , vi har alltid ögonkontakt och han har alltid ett stort leende när han får syn på mig , höjer alltid på ögonbrynen när han hälsar på mig , vi flörtar väl lite här o där med ögonkontakt osv så pass tydligt att andra i mitt sällskap märkt det . Vad tror ni är han intresserad ? Om ja varför frågar han inte om kontakt , elller är det för att han är under arbetstid ? Borde jag fråga ? Vad göra ? 😂 ps: tänker på honom väldigt ofta och känner mig så löjlig 

  • Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?
  • Anonym (Ki)
    Tue 10 Jan 2023 23:42
    #1

    FRÅGA! you got this😁🙏 vänta inte på att han ska göra det, för det kan vara pga arbetstid som du skriver.

  • Anonym (kärle­k på tåget)
    Tue 10 Jan 2023 23:59
    #2
    +1

    Kan väl ge honom ett kort med ditt nummer, så kan han höra av sig när han är ledig! =)

  • Wed 11 Jan 2023 08:09
    #3

    Oh säger ni det , måste tillägga att jag aldrig gjort detta förut men jävlar vad han finns i mina tankar , fastnade för vpr ögonkontakt. men då får jag väl ha kontakt med honom via ett kort låter ju bra men är rädd att se dum ut när jag kommer fram med den måste verkligen vara rätt tillfälle . 

  • Anonym (kör)
    Wed 11 Jan 2023 09:24
    #5
    -1

    Inte samma som när män attraheras av kvinnor som är i sin yrkesroll. Då är kvinnornas jobb att vara glada, sociala, tillmötesgående. Män uppfattar felaktigt det som flirt.

  • Anonym (Sett förut)
    Wed 11 Jan 2023 09:44
    #6

    Frågan är om han småflörtar med diverse resenärer under arbetsdagen, och sedan åker hem till sambon. (Känt beteende.)

    Dvs. ego-boost, på gränsen till sport.

  • Wed 11 Jan 2023 10:14
    #7

    Ja jag tänkte också om det inte är så att han små flörtar under arbetstid sen åker hem till sambon ? ska jag bara skita i det då? För visst kan han om han vill även om det är under arbetstid ?

  • Anonym (Ki)
    Wed 11 Jan 2023 13:55
    #8
    Mary Hailey skrev 2023-01-11 10:14:48 följande:

    Ja jag tänkte också om det inte är så att han små flörtar under arbetstid sen åker hem till sambon ? ska jag bara skita i det då? För visst kan han om han vill även om det är under arbetstid ?


    Det kan du omöjligt veta om du inte frågar. Försök att inte övertänka det och fråga bara, blir du avvisad så har du iallafall frågat vilket är otroligt modigt!! Och det kan du vara stolt över 🙌 nu hoppas jag givetvis för din skull att han känner samma som du 😊 vilket är möjligt.
  • Anonym (kör)
    Wed 11 Jan 2023 15:39
    #9
    -1
    Anonym (kör) skrev 2023-01-11 09:24:38 följande:

    Inte samma som när män attraheras av kvinnor som är i sin yrkesroll. Då är kvinnornas jobb att vara glada, sociala, tillmötesgående. Män uppfattar felaktigt det som flirt.


    Mitt svar var lite tyket, och jag försöker låta bli att vara så negativ i fortsättningen.
    Jag tycker att du ska stöta på honom om du vill det.Glad
  • Anonym (Haha)
    Wed 11 Jan 2023 16:01
    #10
    +3
    Anonym (kör) skrev 2023-01-11 09:24:38 följande:

    Inte samma som när män attraheras av kvinnor som är i sin yrkesroll. Då är kvinnornas jobb att vara glada, sociala, tillmötesgående. Män uppfattar felaktigt det som flirt.


    På min lokala Ica finns en kassörska som dels är jättesöt och även jättetrevlig (inte flirtig egentligen men pratglad/social) runt 20 bast. 

    Både 10 åriga pojkar och 80 åriga män med rullatorer verkar tro att de ändå har en chans och att hon flirtar med dem :D samt alla där mellan.
  • Sun 15 Jan 2023 23:32
    #11

    Här kommer en uppdatering om den hemliga tågvärden ! Såg honom idag och vi började prata sen var det dags för mig att hoppa av men innan jag skulle hoppa av frågar jag honom vad han heter då säger han ?hemligt ? du kan kalla mig för ?han på tåget? sen säger han ?du får Nöja dig med att se mig på tåget? , då sa jag jaså men jag heter **** och hoppde av . Så han vet att jag är intresserad men vad i hela friden håller han på med och Vaaaad menar han ? 

Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?