• Anonym (Ragge­)
    Tue 24 Jan 2023 21:03
    11363 visningar
    82 svar
    82
    11363

    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?

  • Svar på tråden Mitt ex skriver om mig
  • Anonym (korve­n)
    Wed 25 Jan 2023 17:48
    #51
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-25 00:31:22 följande:

    Jag tror hon försöker att rättfärdiga sig själv på något sätt att se vad medhåll jag får. Men jag vet inte då jag har svårt att relatera till det sättet.
    Var det längesedan det tog slut med ditt ex? Kunde ni prata om vad som gick fel? Jag har försökt nå mitt ex men hon svarar inte. Vet också att fortfarande är i någon form av relation med mannen hon var otrogen med. Vi har ju inte pratat om det då hon inte svarar i telefonen och har blockat mig överallt annars. Känns galet jobbigt. Gick ditt ex vidare sen och hur länge pågick det? Min är inne på 2 månader nu och det börjar kännas långdraget när jag inte var den som gjorde något fel mer än att älska henne. Men det dög aldrig. 


    Låter som hon är konflikträdd och inte vågar se sig själv. Men blundar man för sin sanning så kommer den och biter en i svansen till slut.

    Oavsett så är det tyvärr och sorgligt nog så att det inte går att få "closure"/avslut med en sådan person som blockerar en. Du måste liksom hitta dit själv och bearbeta alla dina frustrationer själv. DU vet iaf sanningen.
  • Anonym (Hell no)
    Wed 25 Jan 2023 18:04
    #52
    +3
    Tecum skrev 2023-01-25 17:18:12 följande:

    Hon skriver för att slå fast sin version både hos sig själv och för andra - och vara först med det. "Vinnaren skriver historien" heter det och hon vill framställa sig som vinnaren vad gäller sanningen. Hon vill rättfärdiga sig själv och förtränger sin skuld. Vet inte om hon skildrat dig  negativt men det är ofta en del i propagandan. Smart tjej, nu gäller det för dig att kavla upp ärmarna och presentera din version, helst på ett bättre sätt. Tycker inte att du bara ska släppa det utan ge igen.


    Sjukt pinsamt att offentliggöra sina konflikter. Kan inte tänka mig något dummare att göra, än för TS att börja kasta sand från sin sandlåda. Då kommer han att se riktigt dum ut. Just nu är det bara hon ser dum ut.
  • Wed 25 Jan 2023 19:15
    #53
    Anonym (Hell no) skrev 2023-01-25 18:04:24 följande:
    Sjukt pinsamt att offentliggöra sina konflikter. Kan inte tänka mig något dummare att göra, än för TS att börja kasta sand från sin sandlåda. Då kommer han att se riktigt dum ut. Just nu är det bara hon ser dum ut.
    Okeeeej... Jag tolkar dig som att du gjort eller tänkt göra något liknande och absolut inte vill ha svar på tal.

    NU beror det på vad hon skrev, men om det är angrepp eller anklagelse mot TS ser jag det som självklart att han ska försvara sig. Folk (läs kvinnor i detta fall) tror det de vill tro och de ger gärna mannen skulden. TS påstod också att hon var bra på att formulera sig, vilket innebär att hon kan trycka in sin sanning i läsarna. Hon skriver historien, som jag sa ovan. Klart att han ska försvara sig.
  • Anonym (Hell no)
    Wed 25 Jan 2023 19:33
    #54
    +2
    Tecum skrev 2023-01-25 19:15:36 följande:
    Okeeeej... Jag tolkar dig som att du gjort eller tänkt göra något liknande och absolut inte vill ha svar på tal.

    NU beror det på vad hon skrev, men om det är angrepp eller anklagelse mot TS ser jag det som självklart att han ska försvara sig. Folk (läs kvinnor i detta fall) tror det de vill tro och de ger gärna mannen skulden. TS påstod också att hon var bra på att formulera sig, vilket innebär att hon kan trycka in sin sanning i läsarna. Hon skriver historien, som jag sa ovan. Klart att han ska försvara sig.
    Okeeeeeeeeej. Då tolkar du helt fel. Skulle aldrig göra något sådant. Har större respekt för mig själv än att vädra privata saker på nätet.

    Andra delen är bara generalisering och skitsnack i vanlig ordning. Han kommer att se ut som en idiot. Bättre att han låter henne göra det ensam.
  • Anonym
    Wed 25 Jan 2023 19:36
    #55
    +1
    Anonym (Novak Djokovic) skrev 2023-01-25 17:19:59 följande:
    Du har en version och hon har sin version. Vi vet inte vad som stämmer och inte stämmer.

    Tycker du att hon framför rena lögner om dig?
    TS har ju otaliga gånger varit mycket tydlig med att "det finns bara en version", med följden att de alltså är helt överens om hur det gått till och att han råkade skriva fel i TS.
  • Anonym (Novak Djokov­ic)
    Wed 25 Jan 2023 21:13
    #56
    Anonym skrev 2023-01-25 19:36:00 följande:
    TS har ju otaliga gånger varit mycket tydlig med att "det finns bara en version", med följden att de alltså är helt överens om hur det gått till och att han råkade skriva fel i TS.
    Ok, hon vill justera lite till sin egen fördel.
  • Anonym (Ja)
    Wed 25 Jan 2023 21:20
    #57
    +1
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-25 17:09:42 följande:

    Känns lättare att prata med en man faktiskt av någon anledning. Ja, det stämmer precis. När jag visade sorg/ilska i text då jag skulle hämta mina saker där och hon bara ställt mina saker utanför så försökte jag smsa henne. Kanske inte så trevligt men inte för att det skulle resultera i detta. 
    Vi var väl oense om vissa saker som hur fort saker skulle göras i relationen. Jag ville ta den ett steg längre och hon blev frustrerad på mig. Troligtvis för att hon träffat sin nya redan då eller något började hända där. Saker jag velat reda ut, prata ut om liksom. Jag tycker fortfarande så mycket om henne och sakna hennes glada medelanden, roliga saker vi gjorde.

    Du verkar släppa betydligt fortare än jag. Hon och jag blev tillsammans i Februari förra året. Hur långt var ditt förhållande? Önskar att jag också bara kunnat känna en lättnad och gå vidare. Hjälpte det för dig att träffa nån efteråt? kanske är det lösningen för mig med (tolkar gå vidare som att träffa någon annan).


    Vår relation var också stressande, kändes som allt till sist var viktigare än jag. Det stressade mig och kanske inget jag logiskt sett skulle gå in i igen. Hade ni samma? Försöker relatera till något

    Mitt ex hade bestämt sig innan garanterat eftersom hon träffade någon ny redan innan det var slut. Tror det kan vara som du säger där att de mentalt redan bearbetat allt. Var det samma för dig att hon träffade en annan också och därför gjorde slut argt?
    Så svårt att ta in bara att hon gjorde såhär, det gnager 24/7. Även om det var jobbiga stunder är det jobbigt att se hennes inlägg att veta att hon var med en annan.


    Det låter som att du tyckte/tycker om henne väldigt mycket. Verkligen inget trevligt sätt att göra slut på. Man kan ju tycka att den som träffat någon annan åtminstone borde försöka göra slut på ett någotsånär skonsamt sätt. Ah jag förstår, jag brukar ha som en tumregel att låta kvinnan ta de där initiativen att "föra relationen framåt", mycket för att inte verka för pushig, plus att jag gillar att ta min tid.

    Jag släpper inte alltid fort och lätt, och detta hängde också kvar ett bra tag. Men jag har väl någonstans lärt mig den hårda vägen att när en relation dränerar mer energi än vad den ger så kommer den inte att leda till någon bra för någon av parterna, jag var nog dessutom den avvaktande. Svårt att definiera hur länge.. vi träffades till och från med start oktober-november förr-förra året. Din och min situation är väl rätt olika, med den gemensamma nämnaren att bådas ex skriver negativa grejer på forum, och att min också mer eller mindre bad mig fara och flyga. Dock verkar hon ha släppt det till sist, jag hoppas att hon har det bra och att hon träffat någon bra kille. 

    Jag har faktiskt inte träffat någon efteråt. När jag säger gå vidare så menar jag mer mentalt.. man gör sin grej liksom. Dejta har jag inte riktigt haft varken tid eller direkt lust med på ett tag, uppskattar liksom den stressfria tillvaron som singellivet ger, men det ger sig nog. Men för många funkar det att träffa någon ny, fast det kan bli konstigt också om man fortfarande har starka känslor för exet, så ja.. svårt att säga. Du får känna efter.. jag för min del föredrar ofta att "landa" och fokusera på mig själv ett tag. Det jag nog kan säga säkert är att om man saknar sitt ex så är det som att riva upp ett sår gång på gång att gå in och läsa inlägg och annat om att hon är med någon annan. 


  • Anonym (Arne)
    Wed 25 Jan 2023 21:53
    #58

    Som på alla gråtprogram på tv numera. Tänker på ex Stjärnorna på slottet, Så mycket bättre mm. Alla har varit utsatta för oförätter och varit mobbade. Många älskar att få medhåll och ömkan nuförtiden helt oemotsagda. Ditt ex verkar drabbats av den nya folksjukdomen. Skit i henne .  Sticka en offerkofta till henne.

  • Anonym (Novak Djokov­ic)
    Wed 25 Jan 2023 22:00
    #59
    +1
    Anonym (Arne) skrev 2023-01-25 21:53:41 följande:

    Som på alla gråtprogram på tv numera. Tänker på ex Stjärnorna på slottet, Så mycket bättre mm. Alla har varit utsatta för oförätter och varit mobbade. Många älskar att få medhåll och ömkan nuförtiden helt oemotsagda. Ditt ex verkar drabbats av den nya folksjukdomen. Skit i henne .  Sticka en offerkofta till henne.


    Så är det. Hon söker sympati från andra som ska få henne att må bättre.
  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Wed 25 Jan 2023 22:07
    #60
    Anonym (Ja) skrev 2023-01-25 21:20:13 följande:
    Det låter som att du tyckte/tycker om henne väldigt mycket. Verkligen inget trevligt sätt att göra slut på. Man kan ju tycka att den som träffat någon annan åtminstone borde försöka göra slut på ett någotsånär skonsamt sätt. Ah jag förstår, jag brukar ha som en tumregel att låta kvinnan ta de där initiativen att "föra relationen framåt", mycket för att inte verka för pushig, plus att jag gillar att ta min tid.

    Jag släpper inte alltid fort och lätt, och detta hängde också kvar ett bra tag. Men jag har väl någonstans lärt mig den hårda vägen att när en relation dränerar mer energi än vad den ger så kommer den inte att leda till någon bra för någon av parterna, jag var nog dessutom den avvaktande. Svårt att definiera hur länge.. vi träffades till och från med start oktober-november förr-förra året. Din och min situation är väl rätt olika, med den gemensamma nämnaren att bådas ex skriver negativa grejer på forum, och att min också mer eller mindre bad mig fara och flyga. Dock verkar hon ha släppt det till sist, jag hoppas att hon har det bra och att hon träffat någon bra kille. 

    Jag har faktiskt inte träffat någon efteråt. När jag säger gå vidare så menar jag mer mentalt.. man gör sin grej liksom. Dejta har jag inte riktigt haft varken tid eller direkt lust med på ett tag, uppskattar liksom den stressfria tillvaron som singellivet ger, men det ger sig nog. Men för många funkar det att träffa någon ny, fast det kan bli konstigt också om man fortfarande har starka känslor för exet, så ja.. svårt att säga. Du får känna efter.. jag för min del föredrar ofta att "landa" och fokusera på mig själv ett tag. Det jag nog kan säga säkert är att om man saknar sitt ex så är det som att riva upp ett sår gång på gång att gå in och läsa inlägg och annat om att hon är med någon annan. 

    Gokvällinga, skönt att en person kan hålla sig nyanerad. Jag gjorde ju det och ville verkligen att det skulle vara bra. Låter klokt att låta kvinnan ta initiativet framåt. Jag har dock upplevt att kvinnor kan vara lite rädda för det. Det är oavsett viktigt att man pratar om det och läxan är lärd att ta det lugnt nästa gång.

    Oj ni träffades ju länge ändå. Måste bli svårt med känslor och att bara släppa sådär. Efter att ha analyserat sönder min egen fd relation tycker jag att jag fått ihop det som saknades. Dels kommunikation men den fungerar ju inte om man som hon backar och myglar med andra. Dels trygghet för jag kände mig väldigt otrygg i relationen med henne när hon var sådär. Annars blir det ju tungrott i relationen eller dränerade som du uttrycker. Och så är ju alla relationer till och från? dränerade.
    Får man fråga man till man varför hon bad dig fara och flyga? Låter allvarligt ju. Och trist att ni inte lyckades reda ut vad som fick dig att backa? Antar att ni sågs väldigt mycket om relationen dränerade dig, jag hade aldrig orkat träffas hela tiden. Speciellt inte i perioder när det är tyngre. Då vill jag gärna backa lite. 
    Gemensamma nämnaren är ju att både du och jag sitter och skriver om våra ex. Dock försöker jag att inte hitta på som mitt ex gör. Det svider

    Du gör nog klokt i att landa i hur er relation slutade. Även fast det låter tråkigt när ni ändå verkat hållt ihop länge. Blir ju som att allt blir bortkastat. 
    Låter som att varken du eller jag är redo att träffa nån ny. Vi får gubbgnälla på FL istället. 
    Nej, det kändes verkligen jobbigt att få det uppslängt. Dessutom när hon vet att jag är på samma forum. Känns ju som att hon VILLE att jag skulle se det. Jag skriver ju här för att jag vet att hon inte är här. 


     


     

Svar på tråden Mitt ex skriver om mig