• Domas

    Hur många gillar SD-killar?

    Tjena 


    Jag är som sagt en av de killar som röstar på SD och som man hört eller tänker ibland själv så har ju vissa svårt för detta partiet av olika anledningar.


    Behöver inte gå in på varför dom har det, men jag undrar bara hur stor är egentligen polariseringen eller splittringen mellan könen?


    Jag är 29 bast och är i den kategorin där jag inte kan hjälpa att tänka att det möjligtvis finns en stor verklighetsdissonans mellan könen idag. Alltså de som är i min ålder mellan 20-30 kanske.


    Många tjejer röstar ju "vänster" eller vänster ut i de yngre åldrarna men där man sedan oftast går över och blir höger sen runt 40-50.


    Vad hade ni sagt om ni fått reda på att er kille ni dejtade sa att han röstade på SD? Liksom hur stor är procenten att kvinnor idag mellan säg 25-35 ogillar partiet och liksom inte kan tänka sig att ens prata mer med en sån människa.


    Några egna erfarenheter jag har själv är att en tjej höll med mig jag dejtade och de andra hade jag sagt till så fort som möjligt då jag vill få det ur vägen och se vad dom tycker eller om dom är lättledda av media osv. så man slipper att va ihop med en som gått på lite alltför mycket skrämselhistorier.


    Precis som tjejer inte fjantar runt när dom vill ha nånting seriöst och kan ställa krav för vad dom vill ha för typ av man.


    Så var går gränsen egentligen är SD-killar super-nej, ok?, Bra eller dåliga?


    Motivera också gärna varför och möjligtvis vilket parti ni röstar själva på om ni har lust till det. Förmodligen är det väl så att någon som röstar M eller KD har större acceptans för SD än t.ex. en MPare.


    Är polariseringen så stor som "dom" vill påstå eller bryr sig folk inte ens?


    Mvh

  • Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?
  • Anonym (QWERTY)
    Carolatom07 skrev 2023-03-17 17:59:06 följande:
    Tyvärr så är inte Sverigedemokraterna rätt parti att lösa problemen, ett oseriöst parti med idel politikerbroilers (sådana som tycker att det är häftigt att ha en politikertitel och att uppbära en fet lön), samtidigt som de kör det sedvanliga populistiska dravlet  om att "Sverige går under pga invandringen" Vi har 50% invandrare som jobbar inom vården, bidrar dessa till att "Sverige går under"? Om alla invandrare skulle sluta gå till jobbet skulle Sverige snabbt stanna av.. Ni fokuserar på det fåtal som är kriminella och inte vill sköta sig, samtidigt som ni bör medvetandegöras om att svenskar göder de kriminella gängen genom att köpa narkotika av dem. Dessutom är det MC-gängen som ofta är de som styr över de kriminella invandrargängen i förorterna. De vill själva inte göra skitjobben utan överlåter det till dessa gäng. Och MC-gängen brukar av SD:are ses som "lugna och hyggliga killar som gillar att åka hoj. Det avslöjades dessutom nyligen att SD är det parti med flest företrädare som är medlemmar i kriminella MC-gäng.

    Ett parti som går starkt ut med att vilja bekämpa kriminalitet, är det parti som har flest kriminellt belastade medlemmar och de som har flest kopplingar till MC-gäng.

    Hur går det ihop?
    Trams och snömos.

    Dina populistiska kalkyler kunde du kanske slänga dig med för 10 år sedan. Men sedan dess så har dessa sedan länge bevisats fullständigt felaktiga. Eller du kanske fortfarande tror på Sandvikenrapporten?

    Sen är det en halmgubbe då absolut ingen har uttryckt något som helst intresse att utvisa alla invandrare.

    SD är inte de som är terroriserar vårt land med bomber, skjutningar och rån varje dag. Men de såg det komma.

    Hela MC-grejen som du gör något stort nummer av är för löjlig för att bemöta. Jag räknar med att samtliga sympatisörer har fått kicken.
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 18:26:58 följande:
    Vilka övriga partier fyller Sverige med våldsbejakande klanmän? 
    Samtliga övriga riksdagspartier. Behövde du verkligen fråga det?
  • Anonym (Ville)
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 18:37:05 följande:
    Samtliga övriga riksdagspartier. Behövde du verkligen fråga det?

    Jag visste att du skulle svara det. Sd har lyckats övertyga dig och andra att de har ensamrätt på invandringspolitiken. Det stämmer inte. Alla partier i Sverige vill ha en reglerad invandring. Ingen svenskt parti vill släppa in våldsbejakande klanmän.


    sd tjänar dock på att få svenskar att tro på det. Klassiska missnöjespartier vill gärna att väljarna ska bli missnöjda över något. De framställer sig själva som det enda alternativet till en uppmålad apokalyps. Såna partier utsätts för mycket kritik, sd-väljarna känner sig manade att försvara sitt parti (såsom din retorik med våldsbejakande klanmän som alla övriga partier öppnar dörren för) vilket cementerar kult känslan. sd-väljaren börjar även försvara och anamma de icke rumsrena aspekterna av partiet.

    därav hjärtvätt light

  • Carolatom07
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 18:35:29 följande:
    Trams och snömos.

    Dina populistiska kalkyler kunde du kanske slänga dig med för 10 år sedan. Men sedan dess så har dessa sedan länge bevisats fullständigt felaktiga. Eller du kanske fortfarande tror på Sandvikenrapporten?

    Sen är det en halmgubbe då absolut ingen har uttryckt något som helst intresse att utvisa alla invandrare.

    SD är inte de som är terroriserar vårt land med bomber, skjutningar och rån varje dag. Men de såg det komma.

    Hela MC-grejen som du gör något stort nummer av är för löjlig för att bemöta. Jag räknar med att samtliga sympatisörer har fått kicken.
    "Ingen har uttryckt något som helst intresse av att vilja kasta ut alla invandrare"? Haha, det ser man ju i varenda SD-vänlig Facebook-grupp. "Ut med dem allihop", "folk från icke skidåkande nationer" och "MENA-folk är ointegrerbara i vårt samhälle".

    Jag har själv varit SD-sympatisör och tillochmed suttit för SD 4 år i en sydsvensk kommun. Ja, de brukar vara hyggliga killar och tjejer offentligt (för att kunna sälja sina budskap). Men det är i SD-vänliga Facebook-grupper och på alternativmedias kanaler man ser vad de verkligen går för. Jag var med i gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare" för några år sen, som en viss Patrik Markström höll i.

    Där flödade verkligen hatet och rasismen. Gruppen hade väl som mest uppemot 200 000 medlemmar och kommentarsfälten var fylld av det vidrigaste hat, jag blev chockad över detta och valde att lämna SD då jag inte ville associeras med sådana personer.

    Det har för mig blivit mer och mer uppenbart att SD drar till sig främst folk som är djupt missnöjda med sina egna liv och därför måste hitta syndabockar att skylla på, som invandrare, sossar och vänsterpolitiker och myndighetspersoner. Man ser i dessa grupper och i kommentarer till alternativmedias artiklar nästan aldrig sakliga diskussioner. Allt mynnar ut i hat mot invandrare och styrande politiker.

  • Anonym (KD2022)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 18:51:13 följande:

    Jag visste att du skulle svara det. Sd har lyckats övertyga dig och andra att de har ensamrätt på invandringspolitiken. Det stämmer inte. Alla partier i Sverige vill ha en reglerad invandring. Ingen svenskt parti vill släppa in våldsbejakande klanmän.


    sd tjänar dock på att få svenskar att tro på det. Klassiska missnöjespartier vill gärna att väljarna ska bli missnöjda över något. De framställer sig själva som det enda alternativet till en uppmålad apokalyps. Såna partier utsätts för mycket kritik, sd-väljarna känner sig manade att försvara sitt parti (såsom din retorik med våldsbejakande klanmän som alla övriga partier öppnar dörren för) vilket cementerar kult känslan. sd-väljaren börjar även försvara och anamma de icke rumsrena aspekterna av partiet.

    därav hjärtvätt light


    Ok, läs MP:s partiprogram där det står att "fri rörlighet är en mänsklig rättighet".

    MP, V och C vill verkligen inte ha en "restriktiv/stram migrationspolitik".

    S vill ha en reglerad invandring efter att de tvärvänt i frågan och det är det som är så komiskt.

    Brun poilitik idag kan vara sossepolitik imorgon.
  • Anonym (QWERTY)
    Carolatom07 skrev 2023-03-17 18:55:33 följande:
    "Ingen har uttryckt något som helst intresse av att vilja kasta ut alla invandrare"? Haha, det ser man ju i varenda SD-vänlig Facebook-grupp. "Ut med dem allihop", "folk från icke skidåkande nationer" och "MENA-folk är ointegrerbara i vårt samhälle".

    Jag har själv varit SD-sympatisör och tillochmed suttit för SD 4 år i en sydsvensk kommun. Ja, de brukar vara hyggliga killar och tjejer offentligt (för att kunna sälja sina budskap). Men det är i SD-vänliga Facebook-grupper och på alternativmedias kanaler man ser vad de verkligen går för. Jag var med i gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare" för några år sen, som en viss Patrik Markström höll i.

    Där flödade verkligen hatet och rasismen. Gruppen hade väl som mest uppemot 200 000 medlemmar och kommentarsfälten var fylld av det vidrigaste hat, jag blev chockad över detta och valde att lämna SD då jag inte ville associeras med sådana personer.

    Det har för mig blivit mer och mer uppenbart att SD drar till sig främst folk som är djupt missnöjda med sina egna liv och därför måste hitta syndabockar att skylla på, som invandrare, sossar och vänsterpolitiker och myndighetspersoner. Man ser i dessa grupper och i kommentarer till alternativmedias artiklar nästan aldrig sakliga diskussioner. Allt mynnar ut i hat mot invandrare och styrande politiker.
    Det finns gott om idioter som sympatiserar med SD och andra partier. Inget konstigt med det. Men att väldigt många helt saknar vilja att integreras är väl inte direkt kontroversiellt att påstå? Att våldsvågen drivs av människor som härstammar från länder där det inte finns skidbackar förnekar väl knappt ens miljöpartister längre?

    Om jag fått en krona för varje gång du har postat din rövarhistoria om hur du satt för SD så hade jag kunna bjuda hela familjen på lyxrestaurang.
  • Anonym (KD2022)
    Carolatom07 skrev 2023-03-17 18:55:33 följande:
    "Ingen har uttryckt något som helst intresse av att vilja kasta ut alla invandrare"? Haha, det ser man ju i varenda SD-vänlig Facebook-grupp. "Ut med dem allihop", "folk från icke skidåkande nationer" och "MENA-folk är ointegrerbara i vårt samhälle".

    Jag har själv varit SD-sympatisör och tillochmed suttit för SD 4 år i en sydsvensk kommun. Ja, de brukar vara hyggliga killar och tjejer offentligt (för att kunna sälja sina budskap). Men det är i SD-vänliga Facebook-grupper och på alternativmedias kanaler man ser vad de verkligen går för. Jag var med i gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare" för några år sen, som en viss Patrik Markström höll i.

    Där flödade verkligen hatet och rasismen. Gruppen hade väl som mest uppemot 200 000 medlemmar och kommentarsfälten var fylld av det vidrigaste hat, jag blev chockad över detta och valde att lämna SD då jag inte ville associeras med sådana personer.

    Det har för mig blivit mer och mer uppenbart att SD drar till sig främst folk som är djupt missnöjda med sina egna liv och därför måste hitta syndabockar att skylla på, som invandrare, sossar och vänsterpolitiker och myndighetspersoner. Man ser i dessa grupper och i kommentarer till alternativmedias artiklar nästan aldrig sakliga diskussioner. Allt mynnar ut i hat mot invandrare och styrande politiker.
    Stämemr att SD har och har haft stora pronlem med att rekrytera vettigt folk som vill engagera sig i partiet, vilket medfört att stollar kunnat avancera.

    Finns många som skulle vilja jobba för SD, men som inte vill det därför att man riskerar hela sitt sociala sparkapital. Inte kul att bli utfryst.

    MEN de som gjort bort sig rejält, exempelvis avslöjats med NMR-sympatier blir uteslutna ur partiet.

    V utesluter inte PKK-sympatisörer, de belönas istället med bra jobb.

    Och judehatet i S är vida känt. Inte heller där utesluter man medlemmar som gått i 1:a-majtåg som sjungit om att krossa Israel.

    Nu tycker jag vi återgår till TS rubrik om att dejta SD-män!
  • Anonym (Ville)
    Anonym (KD2022) skrev 2023-03-17 19:00:16 följande:
    Ok, läs MP:s partiprogram där det står att "fri rörlighet är en mänsklig rättighet".

    MP, V och C vill verkligen inte ha en "restriktiv/stram migrationspolitik".

    S vill ha en reglerad invandring efter att de tvärvänt i frågan och det är det som är så komiskt.

    Brun poilitik idag kan vara sossepolitik imorgon.

    Det var inte så länge sen sd kallade sig för socialkonservativa. antar att de försöker hitta sin form. Det stämmer att vissa partier vill ha en mildare reglering av invandringen. Men jag tolkar inte mp:s text  på samma sätt som du. Vet att under moderaterna och Reinfeldts tid så ville dom få in så många invandrare som möjligt för att det skulle bli mer skattepengar. Så alla partier kan ändra sig antar jag. Du påstår att alla andra partier vill ha in våldsbejakande klanmän, varför skulle dom vilja ha det? Har sd ensamrätt på invandringspolitiken?


    Vad vill du göra med andra generationens invandrare med svenskt medborgarskap som utför en kriminell handling? Vad tror du sd vill göra till skillnad från övriga partier? Det går ju inte att utvisa, man kan inte göra någon statslös.

  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 18:51:13 följande:

    Jag visste att du skulle svara det. Sd har lyckats övertyga dig och andra att de har ensamrätt på invandringspolitiken. Det stämmer inte. Alla partier i Sverige vill ha en reglerad invandring. Ingen svenskt parti vill släppa in våldsbejakande klanmän.


    sd tjänar dock på att få svenskar att tro på det. Klassiska missnöjespartier vill gärna att väljarna ska bli missnöjda över något. De framställer sig själva som det enda alternativet till en uppmålad apokalyps. Såna partier utsätts för mycket kritik, sd-väljarna känner sig manade att försvara sitt parti (såsom din retorik med våldsbejakande klanmän som alla övriga partier öppnar dörren för) vilket cementerar kult känslan. sd-väljaren börjar även försvara och anamma de icke rumsrena aspekterna av partiet.

    därav hjärtvätt light


    Du säger att de inte vill det, men de gör ju det.

    Om någon söker asyl i Sverige så tas ingen hänsyn till om han är en våldsbejakande klanman. Alla som kan fabricera en bra historia får stanna och går aldrig att bli av med.

    T.o.m. efterlysta mördare får medborgarskap medan de är på flykt från rättvisan i det land som de påstår sig varit tvungna att fly från.

    Förklara för mig hur detta är restriktiv invandringspolitik.

    Om man inte är missnöjd med samhällsutvecklingen i Sverige som naturligtvis är är ett direkt resultat av vår invandringspolitik så anser jag att man är en riktigt obehaglig typ. Man kan inte komma runt detta.
  • Carolatom07
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 19:05:43 följande:
    Det finns gott om idioter som sympatiserar med SD och andra partier. Inget konstigt med det. Men att väldigt många helt saknar vilja att integreras är väl inte direkt kontroversiellt att påstå? Att våldsvågen drivs av människor som härstammar från länder där det inte finns skidbackar förnekar väl knappt ens miljöpartister längre?

    Om jag fått en krona för varje gång du har postat din rövarhistoria om hur du satt för SD så hade jag kunna bjuda hela familjen på lyxrestaurang.
    Det är ingen rövarhistoria utan helt sant. Jag blev uppmuntrad av folk att engagera mig för SD eftersom folk såg mig som verbal och att jag kunde uttrycka mig på ett övertygande sätt. Men när jag blev mer och mer klar över vilken sorts människor SD faktiskt drar till sig, fick jag mer och mer avsmak. På 90-talet var jag mer vänster och blev då och då påhoppad av nynazzar som helst av allt ville slå ner mig. Stora delar av SD-svansen idag uttrycker sig på precis samma sätt som nynazzarna gjorde då, vilket visar att SD drar till sig människor med den sortens mentalitet fortfarande, trots att partiet idag säger sig ha "nolltolerans mot rasism".

  • Anonym (Ville)
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 19:26:40 följande:
    Du säger att de inte vill det, men de gör ju det.

    Om någon söker asyl i Sverige så tas ingen hänsyn till om han är en våldsbejakande klanman. Alla som kan fabricera en bra historia får stanna och går aldrig att bli av med.

    T.o.m. efterlysta mördare får medborgarskap medan de är på flykt från rättvisan i det land som de påstår sig varit tvungna att fly från.

    Förklara för mig hur detta är restriktiv invandringspolitik.

    Om man inte är missnöjd med samhällsutvecklingen i Sverige som naturligtvis är är ett direkt resultat av vår invandringspolitik så anser jag att man är en riktigt obehaglig typ. Man kan inte komma runt detta.
    Menar du att det finns ett magiskt sätt att utöka vem som är en riktig kvotflykting eller inte? Har sd den kraften?
  • Päregröd

    Jag hade gärna diskuterat med dig varför du väljer att rösta på ett visst parti och vilka frågor som är viktiga för dig. Är generellt nyfiken på andra människor, även om vi tycker olika. Jag har lärt mig mycket på att vara social med människor som är olika mig själv.

    Men nej, det hade med största sannolikhet inte varit aktuellt att vi hade fortsatt dejta eftersom det är viktigt att ha en hel del grundläggande värderingar gemensamma med med en partner. Själv röstar jag på MP och alla jag träffat som röstar på SD har stått alldeles för långt ifrån mig vad gäller grundläggande värderingar.

    Ex äter jag vegetariskt flera dagar i veckan, reser hellre med tåg än bil när det tar ungefär lika lång tid och har under 20 grader i lägenheten på vintern (trots att jag lätt hade haft råd med dubbla elräkningen). Detta är sakar som är viktiga för mig i vardagen och som blir problematiskt om en partner tänker helt annorlunda, vilket de som röstar på SD ofta gör.

  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 19:32:10 följande:
    Menar du att det finns ett magiskt sätt att utöka vem som är en riktig kvotflykting eller inte? Har sd den kraften?
    Kvotflyktingar? Kvotflyktingssystemet är inhumant och idiotiskt. De som väljs ut för att få komma hit är de som har absolut sämst förutsättningar att någonsin etablera sig i samhället. Detta system måste skrotas.

    Nej, jag pratade främst om asylflyktingar. Om man är en man och kommer från ett land där klankultur är den rådande normen och där våld är en naturlig del av vardagen så är oddsen för att denne man är en svårintegrerad klanman väldigt goda. Det är jätteenkel logik som tycks vara svår för dig att ta till dig av någon anledning.

    Sedan måste man alltid betona att alla naturligtvis inte faller inom denna kategorin. Och att bokstavligt talat inte alla är det verkar vara ditt starkaste argument.

    Det är nästan som att du är hjärntvättad. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-16 22:31:36 följande:
    Jag har aldrig gillat och kommer förmodligen aldrig att gilla något politiskt parti, åtminstone inte av de som är etablerade nu.  Jag röstar helt enkelt på det minst ondskefulla alternativet.

    När återvandringen har skett och samhället är friskt igen så får vi se vart vi landar. Kanske börjar jag rösta S igen. Eller M. Eller kanske rentutav MP. Men jag hoppas att bättre alternativ finns tillgängliga då.

    Men vi är långt från målet. Vilka partier rekommenderar du?
    Hej. Jag har inte samma tanke som du om "återvandring" utan tror tvärtom att arbetskraftsinvandring kommer att behövas till norra Sverige om industrin ska kunna utvecklas. Jag är tacksam för att du försvarade mig när jag själv inte kunde. Jag blev spärrad igen medan någon annan som bland annat jämförde mig med en paranoid och schizofren bekant inte fick sitt inlägg borttaget förrän jag anmälde det. 

    Jag skriver i tråden mot bättre vetande eftersom ämnet vem man vill dejta och vara vän med politiskt snabbt blir återinfekterat. Du skrev tidigare om respekt. Jag vet inte hur det skulle vara för oss att vara vänner eller kolleger. Jag vill tro att jag ska kunna ha vänner och kollegor som har andra uppfattningar än jag själv har, men jag undviker sådana som går till attack eftersom jag hamnar i affekt då. Det blir bråk helt enkelt. Ibland när jag träffar bekanta kan det hända att jag känner hur svårt det är att jag inte delar vissa grundläggande värderingar med dem längre.

    En viktig fråga du ställer är vilka partier man ska rösta på istället för det du valt nu. Jag vill inte rösta på rasism (SD) eller vithetshat (finns i V och MP). Jag är inte höger men har börjat dra mig mer åt liberalism där jag tidigare trodde mer på förbud (MP, V). L nu imponerar inte eftersom de är vindflöjlar, C har jag sneglat lite på men är allt mindre imponerad av Muharrem Demirok, även om jag initialt var glad över en partiledare som vet något om förorten. Å andra sidan är miljöministern (L) från förorten utan att jag är imponerad av hennes arbete hittills och att jag ens blir glad över att politiker är från förorten kan vara en rest av den identitetspolitiska hjärntvätt som gav mig de erfarenheter av näthat jag tidigare beskrivit i tråden.

    Jag vill redan nu flagga för att jag kanske inte kommer att delta i tråden mera. Det är dels för att Familjeliv spärrade mig och raderade mina inlägg men behöll andra, och att jag därför upplever att forumet valt sida i just den här konflikten. Dels för att jag troligen snart kommer att lämna forumet helt och hållet av en rad olika skäl, och det kan vara skönt för mina "ovänner" här att veta.

    Igen: Det var himla schysst att av dig att försvara mig. Jag behövde det. 
Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?