• Thu 16 Mar 2023 18:49
    15247 visningar
    79 svar
    -5 +1
    79
    15247

    Syster

    Min storasyster Råkade komma på mig och våran gemensamma väns kille när vi hade sex. Det var absolut inte meningen att hon skulle få reda på det och inte heller att vi hamnade i säng. Men vi var fulla hade vart ute och ?slarvat?. Jag har försökt säga till min syster att de blir alldeles förstora konsekvenser om hon berätta för vår vän vad som har hänt. Men min syster har ställt mig mot väggen antingen att jag berättar annars så gör hon det känner  mig som ett svin och tycker att min syster är en riktigt gris mot mig nu. Jag menar vi är ju syskon och jag skulle inte vilja att min syster skulle få skit för något hon ångar. Så vad ska jag göra för att stoppa henne för jag kommer inte berätta?

  • Svar på tråden Syster
  • Anonym (Manbo­y)
    Thu 16 Mar 2023 19:03
    #1
    +1

    Slänga ut henne från balkongen? Det rätt populärt numera! 😉

  • Anonym (B)
    Thu 16 Mar 2023 19:15
    #2

    Ta ansvar och berätta för era vän att du hade sex med hennes kille.

  • Thu 16 Mar 2023 19:48
    #3
    -2 +1
    Anonym (B) skrev 2023-03-16 19:15:38 följande:

    Ta ansvar och berätta för era vän att du hade sex med hennes kille.


    Förstår du vilka konsekvenser det blir? Dettà är inget alternativ 
  • Anonym (Men snälla­...?)
    Thu 16 Mar 2023 19:57
    #4
    +2
    Madde20 skrev 2023-03-16 19:48:31 följande:
    Förstår du vilka konsekvenser det blir? Dettà är inget alternativ 
    Men det kommer ju att berättas ändå.

    Det enda är att du ser om möjligt ännu sämre ut då om hon måste skvallra på dig.

    Man ska inte gå runt och fastna på kukar eller dörrhandtag hur som helst, det blir bara pinsamt. Och då får du lära dig nu vad konsekvenserna blir.
  • Thu 16 Mar 2023 20:13
    #5
    -2
    Anonym (Men snälla...?) skrev 2023-03-16 19:57:14 följande:
    Men det kommer ju att berättas ändå.

    Det enda är att du ser om möjligt ännu sämre ut då om hon måste skvallra på dig.

    Man ska inte gå runt och fastna på kukar eller dörrhandtag hur som helst, det blir bara pinsamt. Och då får du lära dig nu vad konsekvenserna blir.
    Nej, De finns ingen som vinner på att min vän får reda på det. Hon kommer bara bli ledsen,arg och besviken förmodligen kalla oss elaka saker mm
  • Anonym (B)
    Thu 16 Mar 2023 20:26
    #6
    +1
    Madde20 skrev 2023-03-16 20:13:26 följande:
    Nej, De finns ingen som vinner på att min vän får reda på det. Hon kommer bara bli ledsen,arg och besviken förmodligen kalla oss elaka saker mm
    Vi vänder på det. Så du hade varit okej med att din vän och kille behandlade dig på samma sätt? 

    Ta konsekvensen, bli kallad för elaka saker och kanske få dåligt rykte, men då har du iallafall gjort det rätta - att inte låta din stackars vän gå ovetandes om vad hennes kille och vän har gjort.
  • Anonym (Ärlig­het)
    Thu 16 Mar 2023 21:07
    #7
    +1
    Madde20 skrev 2023-03-16 20:13:26 följande:
    Nej, De finns ingen som vinner på att min vän får reda på det. Hon kommer bara bli ledsen,arg och besviken förmodligen kalla oss elaka saker mm
    Fatta detta: hon kommer få reda på det oavsett. Så antingen låter du din syster framföra de dåliga nyheterna eller så är du mogen nog att stå för vad du har gjort. Din kompis kommer bli jätteledsen oavsett men hon kommer fullständigt hata dig om du inte ens kan vara ärlig nog att berätta det själv.
  • Thu 16 Mar 2023 21:26
    #8
    -1
    Anonym (Ärlighet) skrev 2023-03-16 21:07:01 följande:
    Fatta detta: hon kommer få reda på det oavsett. Så antingen låter du din syster framföra de dåliga nyheterna eller så är du mogen nog att stå för vad du har gjort. Din kompis kommer bli jätteledsen oavsett men hon kommer fullständigt hata dig om du inte ens kan vara ärlig nog att berätta det själv.
    Vågar inte ta konsekvenser vill ju få syrran att förstå. Förmodligen kommer min vän tycka att man är äcklig/svin mm. Kan inte se henne i ögonen och säga vad som har hänt.
  • Anonym (Ärlig­het)
    Thu 16 Mar 2023 22:33
    #9
    +1
    Madde20 skrev 2023-03-16 21:26:34 följande:
    Vågar inte ta konsekvenser vill ju få syrran att förstå. Förmodligen kommer min vän tycka att man är äcklig/svin mm. Kan inte se henne i ögonen och säga vad som har hänt.
    Förstå vadå? Att det är ok att bete sig så otroligt moraliskt lågt som att ligga med sin kompis kille regelbundet? Du kanske skulle ha tänkt på det där med ögonkontakt innan ni började hålla på bakom hennes rygg.
  • Fri 17 Mar 2023 01:37
    #10
    -1
    Anonym (Ärlighet) skrev 2023-03-16 22:33:27 följande:
    Förstå vadå? Att det är ok att bete sig så otroligt moraliskt lågt som att ligga med sin kompis kille regelbundet? Du kanske skulle ha tänkt på det där med ögonkontakt innan ni började hålla på bakom hennes rygg.
    Gjort är gjort och vi betedde oss som svin. Men vad tjänar det till att berätta?
Svar på tråden Syster