• Madde20

    Syster

    Min storasyster Råkade komma på mig och våran gemensamma väns kille när vi hade sex. Det var absolut inte meningen att hon skulle få reda på det och inte heller att vi hamnade i säng. Men vi var fulla hade vart ute och ?slarvat?. Jag har försökt säga till min syster att de blir alldeles förstora konsekvenser om hon berätta för vår vän vad som har hänt. Men min syster har ställt mig mot väggen antingen att jag berättar annars så gör hon det känner  mig som ett svin och tycker att min syster är en riktigt gris mot mig nu. Jag menar vi är ju syskon och jag skulle inte vilja att min syster skulle få skit för något hon ångar. Så vad ska jag göra för att stoppa henne för jag kommer inte berätta?

  • Svar på tråden Syster
  • Anonym (jaha)
    Madde20 skrev 2023-03-21 00:39:54 följande:
    Ja, men vi vet ju att vi betedde oss som svin.  Att min egna syster är arg och besviken på mig kan jag förstå men att vara beredd att göra så jag får förmodligen mycket skit. Det är ruttet , varför straffa mig? Jag har lärt mig en rejäl läxa och det borde ju räcka?
    Nej det räcker inte och nej du har inte lärt dig ett skit, för det enda du bryr dig om  är att komma billigt undan.

    Det enda du lär dig genom att komma undan med att bete dig som ett svin är att det är helt ok att göra så för man kommer ju alltid undan med. Och har man lärt sig att man kan bete sig som ett svin och komma undan med det så kommer man såklart föra det igen.

    Så mao gör din syrra helt rätt genom att avslöja dig för det är enda sättet du någonsin kommer lära dig på.
  • ClumsySmurf
    Anonym (lågan) skrev 2023-03-19 17:48:24 följande:
    Syster
    Ja, hon återkommer med jämna mellanrum och skriver alltid trådar om att hon haft sex med någon kompis kille och nu försöker slippa undan konsekvenser.

    Min personliga gissning är att, om det inte bara handlar om ett roll med usel fantasi, det rör sig om någon som går igång på att bli kallad äcklig och omoralisk. Det finns folk till allt.
    Skillnaden på vekliga händelser och trolltråd är ibland enbart att trollet saknar filter.

    Förutom "Jag tycker inte det är ok" eftersom man i handling bevisat att man tycker det är helt ok.
    Madde20 skrev 2023-03-17 01:37:12 följande:
    Gjort är gjort och vi betedde oss som svin. Men vad tjänar det till att berätta?
    Madde20 skrev 2023-03-18 23:57:40 följande:
    Jag tycker inte det är ok men försöker komma undan konsekvenser
    Hur många gånger hade liknande inte hänt om inte "det man inte vet lider man inte av" var med i ekvationen innan man man satte sej på sin väns killes kuk
  • Anonym (Sluta)

    Bla bla bla om ta konsekvenser hit och dit. 
    ni andra har säkert varit så jävla duktiga hela livet och aldrig gjort nåt ni ångrar o.s.v. 

    Skit i dom. Och dom kan inte helt enkelt inte sätta sig i din situation. Dom fattar inte att du vet att du har gjort fel och att du förhoppningsvis inte kommer göra nåt i närheten liknande.
    Din syster bör backa upp dig i detta läge. Det du får göra är att kompensera detta hela livet ut. För hon har ångest över att hon såg nåt som hon inte ville se. Sen får hon också tänka att kompis relationer kan ändras med tiden, man kan glida ifrån av naturliga skäl, men den kan också ändras om hon eller du berättar. Även om hon eller du gör rätt, så kanske ni glider ifrån varandra med tanke på det ni gjort. Vänskapen kan bli konstig. Och då måste hon se och skydda sin vänskap. Sen har vi killen du va med. Han kanske golar, då är ni körda allihopa. Det är mkt som ni måste skydda Er ifrån. Det bästa är ju att ta bort killen från Er väns liv och att ni tre fortsätter med det ni hade innan. Me ni/du måste snacka allvar med killen att detta inte får komma ut. Får Er vän reda på detta om 10-15 år så kommer inte hon reagera på samma sätt.
    För hon kommer säkert vara i en bättre plats i livet med helt andra människo. ingen skada skett.

    Jag själv va killen i situationen en gång i livet för idag kanske 20 år sen, idag är jag 42. Jag va med min flickväns kompis och en tredje kompis både kom på oss och visste om detta i fortsatt läge. Kompisen snackade mig till rätta. Hon fick reda på detta långt senare, och hon brydde sig liksom inte.

    nu vet inte jag hur gamla ni är, men ni verkar inte ha familj och så. Det är från den utgångspunkten jag utgår ifrån visserligen. För jag fick för mig att ni va runt 20. det är fortfarande väldigt ungt.

    Jag kallar detta för erfarenhet i livet, man måste göra stora som små misstag för att lära sig att vara lojal i livet. Vissa gör det på andra sätt, men det är deras. Idag skulle jag aldrig kunna göra så, speciellt när man har familj och det är då nåt betyder nåt.

  • Anonym (Nykteristen)
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-23 10:47:22 följande:

    Bla bla bla om ta konsekvenser hit och dit. 
    ni andra har säkert varit så jävla duktiga hela livet och aldrig gjort nåt ni ångrar o.s.v. 

    Skit i dom. Och dom kan inte helt enkelt inte sätta sig i din situation. Dom fattar inte att du vet att du har gjort fel och att du förhoppningsvis inte kommer göra nåt i närheten liknande.
    Din syster bör backa upp dig i detta läge. Det du får göra är att kompensera detta hela livet ut. För hon har ångest över att hon såg nåt som hon inte ville se. Sen får hon också tänka att kompis relationer kan ändras med tiden, man kan glida ifrån av naturliga skäl, men den kan också ändras om hon eller du berättar. Även om hon eller du gör rätt, så kanske ni glider ifrån varandra med tanke på det ni gjort. Vänskapen kan bli konstig. Och då måste hon se och skydda sin vänskap. Sen har vi killen du va med. Han kanske golar, då är ni körda allihopa. Det är mkt som ni måste skydda Er ifrån. Det bästa är ju att ta bort killen från Er väns liv och att ni tre fortsätter med det ni hade innan. Me ni/du måste snacka allvar med killen att detta inte får komma ut. Får Er vän reda på detta om 10-15 år så kommer inte hon reagera på samma sätt.
    För hon kommer säkert vara i en bättre plats i livet med helt andra människo. ingen skada skett.

    Jag själv va killen i situationen en gång i livet för idag kanske 20 år sen, idag är jag 42. Jag va med min flickväns kompis och en tredje kompis både kom på oss och visste om detta i fortsatt läge. Kompisen snackade mig till rätta. Hon fick reda på detta långt senare, och hon brydde sig liksom inte.

    nu vet inte jag hur gamla ni är, men ni verkar inte ha familj och så. Det är från den utgångspunkten jag utgår ifrån visserligen. För jag fick för mig att ni va runt 20. det är fortfarande väldigt ungt.

    Jag kallar detta för erfarenhet i livet, man måste göra stora som små misstag för att lära sig att vara lojal i livet. Vissa gör det på andra sätt, men det är deras. Idag skulle jag aldrig kunna göra så, speciellt när man har familj och det är då nåt betyder nåt.


    Ja, mord, skattesmitning, otrohet, våldtäkt, och vetefan allt. Inget man behöver ta konsekvenser för. Fegt av dig och box på pungent skulle du ha så att du blir steril.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-23 10:47:22 följande:

    Bla bla bla om ta konsekvenser hit och dit. 
    ni andra har säkert varit så jävla duktiga hela livet och aldrig gjort nåt ni ångrar o.s.v. 

    Skit i dom. Och dom kan inte helt enkelt inte sätta sig i din situation. Dom fattar inte att du vet att du har gjort fel och att du förhoppningsvis inte kommer göra nåt i närheten liknande.
    Din syster bör backa upp dig i detta läge. Det du får göra är att kompensera detta hela livet ut. För hon har ångest över att hon såg nåt som hon (inte ville se. Sen får hon också tänka att kompis relationer kan ändras med tiden, man kan glida ifrån av naturliga skäl, men den kan också ändras om hon eller du berättar. Även om hon eller du gör rätt, så kanske ni glider ifrån varandra med tanke på det ni gjort. Vänskapen kan bli konstig. Och då måste hon se och skydda sin vänskap. Sen har vi killen du va med. Han kanske golar, då är ni körda allihopa. Det är mkt som ni måste skydda Er ifrån. Det bästa är ju att ta bort killen från Er väns liv och att ni tre fortsätter med det ni hade innan. Me ni/du måste snacka allvar med killen att detta inte får komma ut. Får Er vän reda på detta om 10-15 år så kommer inte hon reagera på samma sätt.
    För hon kommer säkert vara i en bättre plats i livet med helt andra människo. ingen skada skett.

    Jag själv va killen i situationen en gång i livet för idag kanske 20 år sen, idag är jag 42. Jag va med min flickväns kompis och en tredje kompis både kom på oss och visste om detta i fortsatt läge. Kompisen snackade mig till rätta. Hon fick reda på detta långt senare, och hon brydde sig liksom inte.

    nu vet inte jag hur gamla ni är, men ni verkar inte ha familj och så. Det är från den utgångspunkten jag utgår ifrån visserligen. För jag fick för mig att ni va runt 20. det är fortfarande väldigt ungt.

    Jag kallar detta för erfarenhet i livet, man måste göra stora som små misstag för att lära sig att vara lojal i livet. Vissa gör det på andra sätt, men det är deras. Idag skulle jag aldrig kunna göra så, speciellt när man har familj och det är då nåt betyder nåt.



    "Jag va med min flickväns kompis..."
    "Idag skulle jag aldrig kunna göra så, speciellt när man har familj och det är då nåt betyder nåt."

    Jag förstår inte vad som var "misstaget", var det att ha en flickvän som inte var nåt som betydde nåt eller var det att vara svinig mot den som inte betydde nåt?
  • Anonym (Sluta)

    Oj oj oj, reaktion blev det. Som sagt vi alla har gjort nåt dumt, vissa större än andra så är det. Sa aldrig att jag va en ängel när jag va tillsammans med henne. Men jag tog inte förhållandet seriöst. Hon blev inte ledsen för jag gjorde det, för hon fick inget veta då. Så vad är problemet. Jag skulle inte göra så idag mot min fru. Då ca då nu är nu. Och mitt råd är att hon och syster inte ska säga nåt. För det kan skada alla tres relation. Det är de inte värt. Alla vet här inne och hon själv att hon va ett svin. Men gjort är gjort, vad är problemet moral människor. Jag känner inte Er, men ni skulle gärna lika ha lik i garderoben när ni skriver så om mig.
    Stå på dig TS, jag håller på dig Cool

  • Spy

    För det första skall du sluta skylla på alkoholen, att ni va fulla! Kan du inte sköta dig när du är full skall du inte dricka så mycket! Sen skall du vara ärlig och berätta för er vän vad ni gjort, annars hoppas jag verkligen din syster gör det.

    vänd på det tänk om det varit din partner som varit otrogen mot dig hade du inte velat veta det då? 

  • Anonym (B)

    #46 

    Lol såklart du håller med när du gjort samma sak🤦?♀️

    Och nej ingen är perfekt men du tycker alltså att vi hellre ska uppmuntra folk till att förbli svin och komma undan med saker istället för att göra det rätta? 

    Hade du varit den som gick ovetandes om att din partner låg med din vän så hade du minsann skrivit något helt annat.

  • Anonym (Sluta)
    Anonym (B) skrev 2023-03-24 06:13:51 följande:

    #46 

    Lol såklart du håller med när du gjort samma sak🤦?♀️

    Och nej ingen är perfekt men du tycker alltså att vi hellre ska uppmuntra folk till att förbli svin och komma undan med saker istället för att göra det rätta? 

    Hade du varit den som gick ovetandes om att din partner låg med din vän så hade du minsann skrivit något helt annat.


    Vart har jag uppmuntrat?? När gjorde jag det? Det är detta som är felet hos folk här på FL. Ni vrider och vänder på allt. Har sagt flera ggr att detta som har hänt är FEL. Det är väl inte att uppmuntra t ex. Har nog också sagt annat då jag inte uppmuntrar. Moralisk sett så ska man inte komma undan. Men man måste inte alltid ta den här vägen. Jag anser efter att ha läst TS så ska ingen berätta, i detta läge så ja, det man inget vet har man inte ont av. Jag tänker mest på deras 3 relation. Jag tror den blir förstörd efter detta, OBS!!! VAD JAG TROR. Men sen såklart jag ställde mig extra mkt på hennes sida då det blev sånt påhopp istället för att säga till henne vad hon bör göra och agera, än att t ex säga såna saker som 
    -Du ska inte tro att du ska komma undan o.s.v.
    Det är ju typisk FL och forum överlag.

    BTW Så har en kompis varit med min flickvän inna jag gjorde mina snedsteg. Hur jag kände? Skit, men gick inte ner mig underjor. Men hade helt ärligt inte velat veta.
  • Anonym (B)
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 09:15:29 följande:
    Vart har jag uppmuntrat?? När gjorde jag det? Det är detta som är felet hos folk här på FL. Ni vrider och vänder på allt. Har sagt flera ggr att detta som har hänt är FEL. Det är väl inte att uppmuntra t ex. Har nog också sagt annat då jag inte uppmuntrar. Moralisk sett så ska man inte komma undan. Men man måste inte alltid ta den här vägen. Jag anser efter att ha läst TS så ska ingen berätta, i detta läge så ja, det man inget vet har man inte ont av. Jag tänker mest på deras 3 relation. Jag tror den blir förstörd efter detta, OBS!!! VAD JAG TROR. Men sen såklart jag ställde mig extra mkt på hennes sida då det blev sånt påhopp istället för att säga till henne vad hon bör göra och agera, än att t ex säga såna saker som 
    -Du ska inte tro att du ska komma undan o.s.v.
    Det är ju typisk FL och forum överlag.

    BTW Så har en kompis varit med min flickvän inna jag gjorde mina snedsteg. Hur jag kände? Skit, men gick inte ner mig underjor. Men hade helt ärligt inte velat veta.
    Nope, vrider inte på något. Det är tydligt i din text att du tycker att hon inte ska berätta, att dem helt enkelt ska vara tysta med det. Du skriver ju även att du håller med TS.

    Men hur sjysst är det mot vännen egentligen som inte har någon aning? Ska inte hon själv få välja ifall hon vill fortsätta vara med sin kille samt ha TS som vän efter detta? Det valet tas ju ifrån henne, men det ska man skita i eller?

    Ok, du kanske inte hade velat veta men jag är rätt säker på att du är ett undantag.

    Hellre att folk uppmuntrar andra till att göra bättre ifrån sig utan att själva behöva vara perfekta, ingen är ju såklart perfekt men inte bör vi uppmuntra folk till att fortsätta bete sig som svin för det.
Svar på tråden Syster