• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-23 14:41:13 följande: #1110

Det är så viktigt att alla Incel själva tar ansvar för sin situation. Det är ingen annans ansvar. Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare.  

Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa till minska problemet. Det är inte heller samhällets problem att vissa män är oförmögna att hitta partner/sex.

Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt

Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.

Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om. Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Min fråga är  Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?

Svara bara Ja eller Nej.

"Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare. "

Så är det ju, om jag bryter båda armarna så jag kan ju inte räkna med att hemtjänsten ska fixa mat, diska och suga min kuk, eller? Staten skulle kunna bestämma att arbetslösa incels helt frivilligt ska välja att jobba inom hemtjänsten eller vara utan socialbidrag.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Svara bara Ja eller Nej.

• Anonym (Fol)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-24 21:50:16 följande:

"Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare. "

Så är det ju, om jag bryter båda armarna så jag kan ju inte räkna med att hemtjänsten ska fixa mat, diska och suga min kuk, eller? Staten skulle kunna bestämma att arbetslösa incels helt frivilligt ska välja att jobba inom hemtjänsten eller vara utan socialbidrag.

Svara bara Ja eller Nej.

Vad menar du egentligen?

I ett icke-egoistiskt samhälle ser samhället alla problem som är övergripande som sina. Således är det definitivt ett problem i ett icke-egoistiskt samhälle att det finns många olyckliga singlar.
  • StudierKemi
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 19:05:32 följande:
    Du har "glömt hel del" när påstår att kvinnor inte begär inblandning från staten när du påstår det här. 

Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män

1. Kvinnor kan få hjälp av myndigheterna så de blir gravid genom en spermadonator 
    2. Gravida kvinnor kan få hjälp av myndigheterna.
    3. Kvinnans unge får hjälp av myndigheterna. 
    Etc. 

Du skriver att "män inte behöver det." 
    Kvinnor har lättare att få barn generellt sett jämfört med männen.
    Dessutom kvinnor som kan få barn har en möjlighet att välja att bli gravid. Det saknar männen. 

Det är verkligen synd om kvinnan som är det könet som föder, och att man inte kan välja fritt, diskutera sig fram, ifall mannen ska vara den som föder istället, som spricker permanent och inte hon? Hon är FAST i detta. Det finns inte många val för kvinnan... Och om man nu VILL att en annan kvinna föder barnet och har ont istället för en själv, så blir folk arga att surrogatmamman "utnyttjas" (så som i t.ex. Paris Hiltons fall, hon blev mamma genom att använda en surrogatmamma), men om den originala mamman inte VILL då?

Vi måste öppna ögonen ang. om vad synd det är om kvinnan och att innerst inne vill man slippa föda, men man vill få barnet.... Det är 15% som dör i barnsäng om inte sjukhus finns tillgängligt. Naturen har gjort kvinnan väldigt asexuell och att man inte vill mer sex efter t.ex. 2 barn, eller efter 5-7 män som doppat, sprutat och stuckit (skitstövlar). Sexet blir mer för mannens skull än för kvinnans skull, objektivt sett... (ju tidigare du förstår detta, desto bättre). Kvinnor gillar mer sina mysiga katter och roliga, sociala tjej-vänner, säger forskning.

Om husdjuren klarar av att vara lyckliga, lojala, tacksamma utan att få sex, så klarar du också det. Eller är det något allvarligt fel på dig?

• Anonym (Fol)
    StudierKemi skrev 2023-07-25 13:01:33 följande:

Det är verkligen synd om kvinnan som är det könet som föder, och att man inte kan välja fritt, diskutera sig fram, ifall mannen ska vara den som föder istället, som spricker permanent och inte hon? Hon är FAST i detta. Det finns inte många val för kvinnan... Och om man nu VILL att en annan kvinna föder barnet och har ont istället för en själv, så blir folk arga att surrogatmamman "utnyttjas" (så som i t.ex. Paris Hiltons fall, hon blev mamma genom att använda en surrogatmamma), men om den originala mamman inte VILL då?

Vi måste öppna ögonen ang. om vad synd det är om kvinnan och att innerst inne vill man slippa föda, men man vill få barnet.... Det är 15% som dör i barnsäng om inte sjukhus finns tillgängligt. Naturen har gjort kvinnan väldigt asexuell och att man inte vill mer sex efter t.ex. 2 barn, eller efter 5-7 män som doppat, sprutat och stuckit (skitstövlar). Sexet blir mer för mannens skull än för kvinnans skull, objektivt sett... (ju tidigare du förstår detta, desto bättre). Kvinnor gillar mer sina mysiga katter och roliga, sociala tjej-vänner, säger forskning.

Om husdjuren klarar av att vara lyckliga, lojala, tacksamma utan att få sex, så klarar du också det. Eller är det något allvarligt fel på dig?

Det där med surrogatmödraskap är verkligen sjukt. Maximalt utnyttjande av människor i nöd. Borde vara totalt förbjudet och med rejäla straff. 
  • StudierKemi
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 14:47:24 följande:
    Det där med surrogatmödraskap är verkligen sjukt. Maximalt utnyttjande av människor i nöd. Borde vara totalt förbjudet och med rejäla straff. 

Detta är en helt annan diskussion, detta om surrogatmammor, men du ser ju vilka starka känslor förlossningar generellt kan väcka....

Man måste kunna göra allt Solo, bli mästare på att tillfredsställa sig själv (med olika lekar t.ex.). T.o.m. hundar kan detta bättre än vissa män, alltså är huskyn i videon smartare:

https://www.youtube.com/shorts/yHsHi9pmXLw

• Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 03:16:07 följande:
    Vadå också? Jag hittar inte på något.  Den enda som hittar på något här är du.  

Jag skrev att folk som skyller sina tillkortakommanden (kan vara allt möjligt) på andra  inte är poppis. 
    Just du (hej) skyller i detta fall din singelstatus/sexbrist (ditt problem) på kvinnor och  ett samhälle som förminskat männens värderingar, åsikter och privilegier. 
    Det gör du ju hela tiden. Det är samhällets fel och kvinnors fel. Vi kvinnor som tagit makten och tydligen har det så himla bra. 

Kan du ge exempel på privilegier män förlorat? 
    Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-22 14:52:28 följande:
    Där kom det igen. Kvinnor ska inte själva få välja utan ska fördelas. Sunk, sunk, sunk.
    Det är män som inte får välja själva, utan fördelas i brist på annat. Du skulle aldrig vilja byta plats och bli en man.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-22 11:35:02 följande:
    Och det har jag heller aldrig påståt.
    Man behöver ju inte vara incel för att man är blyg och tyst,eller hur.
    Men faktum är att många incels är bittra över att de inte lyckas träffa någon och gärna skyller detta på kvinnor som grupp.
    Och det är kanske också en orsak till att de inte lyckas träffa någon.
    Ingen kvinna vill dejta en man som är bitter och bara klagar på kvinnor.
    Nej, det är absolut inte en faktor för det syns inte utåt. Om du tror det förminskar du grovt problemet och skyller på offret, att det är offrets fel. Det är märkligt att man kan göra så med män, men aldrig med kvinnor. Ungefär som att misstänkliggöra kvinnor med korta kjolar. En strukturell orättvisa.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 16:38:58 följande:
    Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?
    Du är bara för mycket. Så du menar att det var bättre förr, då män tjänade mer och kvinnor var beroende av en man för sin ekonomiska välfärds skull. dvs hon var lätt intvingad i relationen.

Fan, handlar allt om männen alltså? Du ser inte några fördelar att kvinnor har en egen ekonomisk makt i samhället? Du kan ju trösta dig med att kvinnor fortfarande har sämre ekonomisk makt.

Jag finner det anmärkningsvärt att du inte verkar begripa varför du är singel. Du verkar inte begripa varför folk föraktar incels som du representerar. Helt otroligt 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-22 08:14:50 följande:
    Försök tänka dig in i hur säg kvinnor som inte lyckats attrahera en partner skulle bemötas om de framförde förslag som syftade till att män främst skulle kunna välja dem, inte de attraktiva kvinnorna. Det skulle bli fullkomligt ramaskri. 
    Det problemet finns inte, men kvinnor har andra problem som de ständigt framför, beklagar sig över och alltid möts av samhällets medgivande.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?