• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Wake up call)

    Glöm inte att han inte har kontaktat dig heller! 


    Om han vore så intresserad hade han inte varit tyst nu, utan hört av sig för att förlora dig. MEN det finns stor risk att han kommer göra det, så snart han mår dåligt i vardagen igen. Är du redo att göra om den här resan en gång till, för som det känns nu är du inte stark nog att stå emot? Sök hjälp så du kommer vidare snabbare, annars är risken stor att det här är ett ständigt scenario de kommande åren med.

    Var åtminstone så snäll mot dig själv, att du kräver att det ska vara över med frun innan du är med honom igen.

  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-13 11:42:54 följande:

    Glöm inte att han inte har kontaktat dig heller! 


    Om han vore så intresserad hade han inte varit tyst nu, utan hört av sig för att förlora dig. MEN det finns stor risk att han kommer göra det, så snart han mår dåligt i vardagen igen. Är du redo att göra om den här resan en gång till, för som det känns nu är du inte stark nog att stå emot? Sök hjälp så du kommer vidare snabbare, annars är risken stor att det här är ett ständigt scenario de kommande åren med.

    Var åtminstone så snäll mot dig själv, att du kräver att det ska vara över med frun innan du är med honom igen.


    Hahha, hur många år orkar ni läsa mitt ältande i den här tråden 🙈

    Resan är fruktansvärd och trots att jag fortfarande är ledsen och har offerkoftan på är det inte lika illa som det var innan jul. Jag är ledsen på ett annat sätt nu. Ledsen för att jag känner mig ensam och för att det känns som att jag aldrig kommer kunna träffa någon ny och att jag inte kommer kunna känna på samma sätt för någon annan. Jag saknar honom så klart något otroligt men då blev det inte ett avslut alls. Nu har jag ju ändå fått säga det jag ville även om det inte togs emot så bra utan bara slogs bort.
    Det jag kände i vintras var så avgrundsjupt att jag hade svårt att andas, fick ingen förklaring utan från att ha lovat att alltid finnas där till att nästa dag inte vilja ha kontakt alls. 

    Jag tror att OM han kommer höra av sig är det när han mår bättre i livet igen, just nu är det för nattsvart. Och jag vill vara stark nog att orka stå emot då, men jag är inte säker på att jag kan. Jag kommer också plågas av ett dåligt samvete eftersom jag inte är bekväm med att avvisa folk. Jag ställer alltid upp om någon söker kontakt och att säga 'nej - jag behöver tänka på mig själv' är nog inte min grej. 

    Hoppas att när/om han gör det att jag har kommit så långt i mitt arbete att jag klarar det. 
  • Anonym (o)

    Säkert var det inte bara sex från hans sida, utan han utnyttjade dig ÄVEN för det känslomässiga. Han behövde väl det där kände han, och njöt av resan så att säga. Det kändes bra för honom. Men han tog inte ansvar för dig utan bara gjorde som det kändes bra i stunden, säkert försökte han fly undan verkligheten och hans dåliga mående och drömde sig bort liksom. Han utnyttjade dig både sexuellt och känslomässigt. Men han tog inte ansvar för dig som sagt, så viktigt är inte ditt välmående för honom, det är hans eget mående som han bryr sig om mest när det kommer till kritan.

  • Anonym (o)
    Anonym (o) skrev 2024-04-13 22:37:38 följande:

    Säkert var det inte bara sex från hans sida, utan han utnyttjade dig ÄVEN för det känslomässiga. Han behövde väl det där kände han, och njöt av resan så att säga. Det kändes bra för honom. Men han tog inte ansvar för dig utan bara gjorde som det kändes bra i stunden, säkert försökte han fly undan verkligheten och hans dåliga mående och drömde sig bort liksom. Han utnyttjade dig både sexuellt och känslomässigt. Men han tog inte ansvar för dig som sagt, så viktigt är inte ditt välmående för honom, det är hans eget mående som han bryr sig om mest när det kommer till kritan.


    Och ja bli inte förvånad om han hör av sig igen när han behöver det där känslomässiga igen, omtanke och bekräftelse, eller vad han nu fick från dig. Han kanske säger saker som känns bra för dig med. Men det är inte verkligt kom ihåg det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-13 22:41:07 följande:
    Och ja bli inte förvånad om han hör av sig igen när han behöver det där känslomässiga igen, omtanke och bekräftelse, eller vad han nu fick från dig. Han kanske säger saker som känns bra för dig med. Men det är inte verkligt kom ihåg det. 
    Ja, det har han sagt. Att jag fick honom att må bättre än han gjort på många många år.
    Han fick också mig att må bra. Hade bara önskat att jag var tillräckligt. 
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-14 00:24:15 följande:
    Ja, det har han sagt. Att jag fick honom att må bättre än han gjort på många många år.
    Han fick också mig att må bra. Hade bara önskat att jag var tillräckligt. 
    Det var inte du som var otillräcklig. Det var han som fick vad han ville och sedan kunde fortsätta med sitt liv. Vänd inte det här emot dig själv - han är bara en lögnare som ville ha lite bekräftelse. Om han skulle.höra av sig igen så skulle det åter vara för att HAN skulle vilja känna SIG bekräftad och åtrådd. Ge honom inte den tillfredställelsen för allt i världen - du kommer bara må ännu sämre.
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2024-04-14 07:22:47 följande:
    Det var inte du som var otillräcklig. Det var han som fick vad han ville och sedan kunde fortsätta med sitt liv. Vänd inte det här emot dig själv - han är bara en lögnare som ville ha lite bekräftelse. Om han skulle.höra av sig igen så skulle det åter vara för att HAN skulle vilja känna SIG bekräftad och åtrådd. Ge honom inte den tillfredställelsen för allt i världen - du kommer bara må ännu sämre.
    Ja jag tänker att det passar nog honom bra att suga ut henne ibland på både fysisk och känslomässig närhet, det ger lite energi och eventuellt lindring för hans dåliga mående.

    Och när han drar sig tillbaka har säkert sin förklaring, kan vara att han känner att han behöver inget från TS mer, eller åtminstone just då, eller har svårt att hantera kontakten av någon anledning, mår dåligt på ett sätt så han har ingen lust(sexlust eller känslomässig lust/or, ork mentalt), eller har dåligt med tid/möjlighet att träffas, eller dåligt samvete mot frun, eller blivit rädd att bli påkommen, eller en kombination av två eller flera av dessa.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-04-14 09:52:46 följande:
    Ja jag tänker att det passar nog honom bra att suga ut henne ibland på både fysisk och känslomässig närhet, det ger lite energi och eventuellt lindring för hans dåliga mående.

    Och när han drar sig tillbaka har säkert sin förklaring, kan vara att han känner att han behöver inget från TS mer, eller åtminstone just då, eller har svårt att hantera kontakten av någon anledning, mår dåligt på ett sätt så han har ingen lust(sexlust eller känslomässig lust/or, ork mentalt), eller har dåligt med tid/möjlighet att träffas, eller dåligt samvete mot frun, eller blivit rädd att bli påkommen, eller en kombination av två eller flera av dessa.
    Den mest troliga förklaringen är att han mår tillräckligt bra nu och behöver därav inte ts. När han blir riktigt deprimerad igen (oavsett anledning) kommer han kontakta ts igen för att få lite uppmuntran, tröst och bekräftelse.  När han har tankat klart hos ts och börjar må bra igen försvinner han och fortsätter sitt "riktiga liv" med frun och andra nära och kära. Då är ts glömd igen ett tag. Självklart inte helt glömd, men lagd på hyllan/satt på bänken en stund. Så kan det hålla på i åratal om inte ts är stark nog att säga stopp. Det är vad jag tror.
  • Lynx123
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-14 10:01:41 följande:
    Den mest troliga förklaringen är att han mår tillräckligt bra nu och behöver därav inte ts. När han blir riktigt deprimerad igen (oavsett anledning) kommer han kontakta ts igen för att få lite uppmuntran, tröst och bekräftelse.  När han har tankat klart hos ts och börjar må bra igen försvinner han och fortsätter sitt "riktiga liv" med frun och andra nära och kära. Då är ts glömd igen ett tag. Självklart inte helt glömd, men lagd på hyllan/satt på bänken en stund. Så kan det hålla på i åratal om inte ts är stark nog att säga stopp. Det är vad jag tror.
    Visst kan det vara så - det scenariot har jag sett flera gånger. Har också sett gifta män bli utslängda av sina hustrur och sedan komma till älskarinnan med sitt pick och pack och påstå att de nu äntligen lämnat sina äktenskap, när älskarinnan i själva verket varit en tillflyktsort, en plan B!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Lynx123 skrev 2024-04-14 10:35:45 följande:
    Visst kan det vara så - det scenariot har jag sett flera gånger. Har också sett gifta män bli utslängda av sina hustrur och sedan komma till älskarinnan med sitt pick och pack och påstå att de nu äntligen lämnat sina äktenskap, när älskarinnan i själva verket varit en tillflyktsort, en plan B!
    Ja det stämmer nog oftast.
Svar på tråden Han vågar inte