• Missne

    Lite mens - är det svårare att bli gravid då?

    Finns det någon eller några som vet hur chansen att bli gravid påverkas av att man har lite mens? Jag har nämligen själv spekulerat i att det kanske är svårare, att det är mindre slemhinna för ägget att fästa i i livmodern.

    Jag har nämligen alltid haft väldigt sparsam mens även om jag blöder under 6-7 dagar. Jag behöver i princip aldrig mer än trosskydd. Är det nån annan som har samma problem eller som vet hur det ligger till med det? Jag funderar på om det kan vara anledningen till att jag inte blir med barn...

  • Svar på tråden Lite mens - är det svårare att bli gravid då?
  • Flat Eric

    Missne: Hur går det för dig? Har du tagit sprutan än?

    Stina 74: Jag har käkat Membrasin nu i några månader efter att VuL visade att min slemhinna var tunn. Har precis genomgått IVF (ruvar nu på ett ägg) och nu är min slemhinna tjock och fin! Om membrasinet har hjälpt eller ej vet jag inte, det kan ju vara endast IVF-behandlingen som gett resultat...Men det kanske inte skadar att försöka.

  • Missne

    Papegoja: Ja jag tog sprutan i tisdags och sen var det bebisverkstad ett par dagar. Har väl BIM runt 28/6 så nu återstår bara att vänta och hoppas. Tar även progesteronvagiatorer nu för att förbättra chanserna. Roligt att du rvara nu och att slemhinnan är tjock och fin. Jag håller tummarna för att allt går bra med ruvningen

  • thj

    Hej!
    Jag håller mina tummar för er nu
    Tänker på er ofta och tittar in i er tråd då och då,för att se hur det är med er!

    Så nu önslkar jag er alla lycka till och en underbar Sommar!

    {===Varmaste kramar till er===}

  • Missne

    thj: Tack för lyckönskningarna. Det kan behövas på den här tråden.
    Ha en bra sommar du oxå.

  • Flat Eric

    Jag testade plus i fredags! Det blev en väldigt trevlig midsommar trots att det ösregnade hela dagen! Nu trodde man ju att det skulle kännas lugnt - men nu känns det mer nervöst än nånsin. Tänk om inte det lilla embryot stannar kvar??

    Missne: Snart dags för dig, lycka till!

    thj: Tack för att du höll tummarna!

  • Missne

    Papegoja: GRATTIS till ditt plus och lycka till med fortsättningen. Själv har jag haft graviditetssymptom sista veckan. Superkänsliga bröstvårtor och molverk ifrån buken och tempen har varit högre än nånsin samt att jag går och mår lite småilla hela tiden. Jag har nog BIM imorgon, men har haft såna symptom att jag ändå testade igår, men det var negativt . Blev jättebesviken, men det kan ju vara för tidigt att testa så jag ska prova på torsdag om inte tanten kommit då. Vet inte om det kan vara progesteronvagiatorerna som luras och ger alla dessa symptom eller om det är på riktigt. Samtidigt som jag inte vågar hoppas så hoppas jag givetvis ändå.

  • Ad Infinitum

    Har läst hela tråden - så intressant!!!! Jag blöder i 2-3 dagar, har tidigare haft väldigt mörka blödningar (nästan bruna) men efter 8 behandlingar hos en akupunktör är min mens ljus och blodet är färskt(ursäkta detaljer). Men jag är lite bekymrad över att jag blöder så få dagar... Kanske man ska prova Membrasin..? Ska göra vårt 3:e IVF försök efter sommaren....Vill verkligen optimera allt!!!!

  • Flat Eric

    Ad Infinitum: Välkommen hit! Intressant det där med akupunktering (jag har alltid också haft lite, mörkt blod). Prova Membrasin, det lär ju inte skada iaf!

    Missne: Hur har det gått sen?? Hoppas att det blivit plus idag!!

  • thj
    Papegoja skrev 2007-06-26 12:01:52 följande:
    Jag testade plus i fredags! Det blev en väldigt trevlig midsommar trots att det ösregnade hela dagen! Nu trodde man ju att det skulle kännas lugnt - men nu känns det mer nervöst än nånsin. Tänk om inte det lilla embryot stannar kvar?? Missne: Snart dags för dig, lycka till!thj: Tack för att du höll tummarna!
    Oh,grattis!
  • thj
    Missne skrev 2007-06-26 13:04:31 följande:
    Papegoja: GRATTIS till ditt plus och lycka till med fortsättningen. Själv har jag haft graviditetssymptom sista veckan. Superkänsliga bröstvårtor och molverk ifrån buken och tempen har varit högre än nånsin samt att jag går och mår lite småilla hela tiden. Jag har nog BIM imorgon, men har haft såna symptom att jag ändå testade igår, men det var negativt. Blev jättebesviken, men det kan ju vara för tidigt att testa så jag ska prova på torsdag om inte tanten kommit då. Vet inte om det kan vara progesteronvagiatorerna som luras och ger alla dessa symptom eller om det är på riktigt. Samtidigt som jag inte vågar hoppas så hoppas jag givetvis ändå.
    Håller min  tumme nu!
    Att du fått ett stort +..

    Mina varmaste BliGravida kramar till er!
  • Flat Eric

    Missne: Plussa, plussa, plussa!!
    ( Och har det hänt något annat (tråkigt) skickar jag en kram o vet att det lyckas snart.)

  • Missne

    Hej!
    Tack för ert stöd thj och Papegoja, men jag kommer nog inte att plussa den här gången . Tanten har inte kommit men jag testade igår (dag 30) och det var -. Då grät jag en skvätt eftersom jag har känt mig så gravid. Sista dagarna har brösten slutat ömma men jag går fortfarande omkring och mår illa hela tiden och tempen är hög. Men det kanske beror på hormonerna man stoppat i sig. Jag frågade gyn om jag skulle sluta ta dem nån viss dag, men jag skulle ta dem till mensen kom. Men den kommer ju aldrig. Förut har ju jag haft så korta cykler 22-25 dagar, men med hormonerna så blev ÄL senare än vanligt och lutealfasen skulle ju också bli längre. Men är jag inte gravid kan ju mensen lika gärna komma så man kan börja om....

    Ad Infinitum: Välkommen hit. Jag har samma som du, mest mörk eller brun mens och funderar förstås om det kan vara en anledning till barnlösheten. Låter intressant med akupunktör. Det har jag funderat på också, men här i Linköping där jag bor vet jag inte nån som är bra på just detta område. Man skulle ju gärna vilja få en akupunktör rekommenderad som jobbat med andra som haft svårt att bli gravid.

  • AmIAlone

    Denna tråd är ju supergammal men jag har nyss läst igenom hela. Är också Membrasinknaprare. Undrar sååå hur det gick för er alla? Hoppas att någon av er fortfarande är aktiv här på FL, är så nyfiken.

    Kram på er!

  • Missne
    AmIAlone skrev 2015-05-22 16:42:47 följande:

    Denna tråd är ju supergammal men jag har nyss läst igenom hela. Är också Membrasinknaprare. Undrar sååå hur det gick för er alla? Hoppas att någon av er fortfarande är aktiv här på FL, är så nyfiken.

    Kram på er!


    Oj, ett svar 8 år senare Kul. Jag hr fortsatt kämpa till nu på olika sätt med många IVF er etc utan att lyckas. Har dock eter alla år nyss gått vidare med äggdonation och immunsupport och är nu äntligen gravid, om än tidigt. Bara v.6+0 än, men det är det längsta jag någonsin kommit på alla år. Membrasin har ag inte ätit sedan 2007 så det hjälpte inte mig.
  • AmIAlone
    Missne skrev 2015-05-22 17:26:17 följande:

    Oj, ett svar 8 år senare Kul. Jag hr fortsatt kämpa till nu på olika sätt med många IVF er etc utan att lyckas. Har dock eter alla år nyss gått vidare med äggdonation och immunsupport och är nu äntligen gravid, om än tidigt. Bara v.6+0 än, men det är det längsta jag någonsin kommit på alla år. Membrasin har ag inte ätit sedan 2007 så det hjälpte inte mig.


    Ååh, grattis! Vad kul att läsa :)

    Jag tyckte ni alla var så gulliga i tråden, satt här 8 år senare och hejade på er, haha.
  • AmIAlone
    Missne skrev 2015-05-22 17:26:17 följande:

    Oj, ett svar 8 år senare Kul. Jag hr fortsatt kämpa till nu på olika sätt med många IVF er etc utan att lyckas. Har dock eter alla år nyss gått vidare med äggdonation och immunsupport och är nu äntligen gravid, om än tidigt. Bara v.6+0 än, men det är det längsta jag någonsin kommit på alla år. Membrasin har ag inte ätit sedan 2007 så det hjälpte inte mig.


    Missne, hur går det med graviditeten?
  • Missne
    AmIAlone skrev 2015-12-29 22:54:44 följande:
    Missne, hur går det med graviditeten?
    Jo det går bra På fredag går jag in i vecka 39 och haräven fått tid för igångsättning då. Så nu är det nära.....
Svar på tråden Lite mens - är det svårare att bli gravid då?