• Patrik

Välkommen till Barntorget

Måste ju testa att systemet fungerar som första inläggsskrivaren...

• Svar på tråden Välkommen till Barntorget
  • Forumvärd
    Apple Pie skrev 2010-04-08 22:39:20 följande:
    Jag vill inte ha någon evighetstråd, ska komma ihåg det så jag aldrig mer startar en tråd. Om nått så skulle man kanske få ett val, din tråd kommer att stängas, vill du att den ska vara fortsatt öppen??? Öppna gamla trådar och kunna svara på nått som skrevs för 3 år sedan, känns inte bra alls! Jag har inget problem med medlemstrådarna, och ja kan man uppdatera TS, för man skriver ju oftast in dem som är aktiva, de som är aktiva 6år senare kanske inte vill ha med en massa som fanns med i liststarten, och man brukar ju ofta uppdatera nyfödda osv  Tycker att det är en mycket dålig ide, dem som vill att tråden ska finnas dem tänker verkligen också på att starta en ny i tid!
    Aha du tänker dig någon funktion så att TS själv skulle kunna "klicka i" om h*n vill ha en 3 månaders tråd eller en "evighetstråd"?

Jag vet inte hur det skulle fungerar rent tekniskt men jag ska höra mig för
  • Forumvärd
    Skehamn2010 skrev 2010-04-08 23:00:19 följande:
    Kommer man kunna söka på trådar som är äldre än 6 mån också? Så tråkigt att man bara kan söka 6 mån tillbaka. I sökfunktionen alltså :)
    Sökfunktionen ska också ses över
    Som det är nu så går det endast att söka på trådar som är 6månader.
  • Forumvärd
    Minnie69 skrev 2010-04-09 01:57:16 följande:
    Tror att det löser sig om du anmäler din egen tråd och begär att den stängs. Sökte upp den (ö)kända svantråden och den var fortfarande stängd
    Trådar som har blivit stängda p.g.a. regelbrott eller p.g.a. andra orsaker kommer även fortsättningsvis att vara stängda
  • ilja73

Jag känner mig lite tveksam till evighetslånga trådar. Det vill ju till att trådstartaren inte slutar vara aktiv på FL. Jag hänger i en tråd som har hållt på i fem år och det är ju inte samma personer som är aktiva nu som var det när första delen startade.

• Forumvärd
    ilja73 skrev 2010-04-09 10:13:30 följande:
    Jag känner mig lite tveksam till evighetslånga trådar. Det vill ju till att trådstartaren inte slutar vara aktiv på FL. Jag hänger i en tråd som har hållt på i fem år och det är ju inte samma personer som är aktiva nu som var det när första delen startade.
    Även om TS slutar att vara aktiv så finns ju tråden kvar så det går att fortsätta att skriva. Men jag förstår hur du tänker kring det att medlemmarna byts ut i tråden allt vad tiden lider

Det kan ju innebära att en tråd startades av ett gäng men att tråden fortsätter med ett annat gäng. Vad ser du för nackdel med det?
  • Majomajo

Om en tråd blir väldigt lång och har tex 5000 sidor, så vill jag kunna välja vilken sida jag vill gå in och läsa på, och inte (som jag har uppfattat att det är nu) bara klicka mig framåt eller bakåt typ 10 sidor i taget.

• Forumvärd
    Majomajo skrev 2010-04-09 10:49:56 följande:
    Om en tråd blir väldigt lång och har tex 5000 sidor, så vill jag kunna välja vilken sida jag vill gå in och läsa på, och inte (som jag har uppfattat att det är nu) bara klicka mig framåt eller bakåt typ 10 sidor i taget.
    Du kan isåfall använda dig av funktionen gå till senast lästa eller gå till senast skrivna
  • Minnie69
    Forumvärd skrev 2010-04-09 10:52:08 följande:
    Du kan isåfall använda dig av funktionen gå till senast lästa eller gå till senast skrivna
    Jag gillar att gå tillbaks till det senaste inlägget jag skrev, dit vet man ju att man "var med" s.a.s., eller att man med flit skippade att läsa en massa innan, t.ex pm man som ny kommer in i en lååååååång tråd som pågått länge, kanon
  • Blomsteröga
    Forumvärd skrev 2010-04-09 10:39:18 följande:
    Även om TS slutar att vara aktiv så finns ju tråden kvar så det går att fortsätta att skriva. Men jag förstår hur du tänker kring det att medlemmarna byts ut i tråden allt vad tiden lider Det kan ju innebära att en tråd startades av ett gäng men att tråden fortsätter med ett annat gäng. Vad ser du för nackdel med det?
    ilja73 skrev 2010-04-09 10:13:30 följande:
    Jag tycker inte heller att det är bra. Jag kommer nu mer att akta mig för att starta en t ex gravidtråd . Det är inte säkert att graviditeten går bra och det är inte säker att jag någonsin kommer att få ett barn i livet. Ska jag då stå som TS i en gravidtråd för oss som blev gravida i decmber 2009 i all evighet?
Svar på tråden Välkommen till Barntorget