• Patrik

Välkommen till Barntorget

Måste ju testa att systemet fungerar som första inläggsskrivaren...

• Svar på tråden Välkommen till Barntorget
  • Forumvärd
    Blomsteröga skrev 2010-04-09 13:07:06 följande:
    Nu kom inte ditt citat med

Men det var en bra synpunkt jag ska ta den med mig och lämna den vidare!
    Tack!
  • lindalake
    Majomajo skrev 2010-04-09 10:49:56 följande:
    Om en tråd blir väldigt lång och har tex 5000 sidor, så vill jag kunna välja vilken sida jag vill gå in och läsa på, och inte (som jag har uppfattat att det är nu) bara klicka mig framåt eller bakåt typ 10 sidor i taget.
    Ibland vill man ju kunna läsa ett särskilt inlägg och då kan man inte välja senast lästa/skrivna. så jo, kunna välja en speciellt sida och/eller inlägg borde finnas, kanske t.o.m. vilket datum. ja, datum är nog inte så dumt när jag tänker efter
  • lindalake

just det, kom på en sak. att man ska kunna ändra mer i TS. inte bara göra tilläggskommentarer. länkar som blir för gamla etc. eller om man lägger bf-datum etc i en gravidtråd i ts. folk tillkommer och försvinner...

det farliga med att kunna ändra all info i TS är ju "facebooksyndromet" där man går med i en grupp som sen ändrar rubrik till något otrevligt. men då kan ju folk anmäla tråden

• Nea76

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår tjusningen i att ha evighetslånga trådar! Även jag kommer bli mer försiktig med att starta nya trådar nu måste jag säga. Är mycket glad att jag har bytt till ett mer anonymt nick.

Men det finns säkert folk som tycker detta är jättebra! Själv tycker jag att användarvänligheten minskar!

Istället för tre månader kan man ju ha en sexmånadersgräns, om nu folk är irriterade på att de måste starta nya trådar. {#lang_emotions_dreamer}

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Forumvärd
    Nea76 skrev 2010-04-09 16:02:23 följande:
    Jag måste säga att jag inte riktigt förstår tjusningen i att ha evighetslånga trådar! Även jag kommer bli mer försiktig med att starta nya trådar nu måste jag säga. Är mycket glad att jag har bytt till ett mer anonymt nick. Men det finns säkert folk som tycker detta är jättebra! Själv tycker jag att användarvänligheten minskar! Istället för tre månader kan man ju ha en sexmånadersgräns, om nu folk är irriterade på att de måste starta nya trådar.
    Bra synpunkter!

Jag läser, begrundar och för det vidare!
  • ozapoza

Ursäkta min dumhet men jag fattar inte. Vad är barntorget? Vad är grejjen? Blir så nyfiken när folk säger hurra äntligen.

• Nea76

Jag undrar oxå vad Barntorget är men jag kan tro att Familjeliv hette det från början kanske??

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Ovanstående kan nog vara ett bra exempel på vad som händer när gamla trådar kan få liv igen. Det som var aktuellt då i ett visst kontext är kanske inte aktuellt idag. Något som tolkades på ett visst sätt för 5-10 år sedan kan tolkas annorlunda idag.

Nu väcks frågan, vad är Barntorget? Varför byttes namnet ut till FL och när hände det?

Som exempel! {#lang_emotions_smile}

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Strumpan 78

Nu har jag inte läst vad som skrivits i denna tråd med...

Jag har tidigare varit aktiv på flera olika forum på nätet. Detta är det enda jag varit medlem på som haft detta system där trådar stängs efter 3 månader.
    Jag tycker det är skönt, på så sätt hålls "alla" trådar aktuella. Tycker inte det är meningsfullt att puffa så gamla trådar.  
    Jag är aktiv i några trådar och det är bra när nya startas så man kan ändra i TS efter t.ex vilka som är aktiva i tråden. Det blir ju värre om man är aktiv i en tråd där TS själv inte längre är aktiv, när tråden startas om efter tre månader så startar någon som är aktiv själv, så då kan denna göra tilläggskomentarer i TS efter hand. Det är ju värre med det om det är en evighetstråd där startaren själv längre inte är aktiv.

Dessutom, om alla gamla stängda trådar öppnas igen, kommer det bli väldigt virrigt vilken tråd som är aktiv. Men det kanske löser sig naturligt?

• Minnie69

Tycker nog att den bästa lösning är att ge TS "makten" att stäng/tidsbegränsa sin tråd. Eller kanske en möjlighet att förlänga / öppethålla tråden. T. ex om TS själv inte skriver i tråden längre så stängs den?

Svar på tråden Välkommen till Barntorget