• Icapika

Drömyrke

Jag blev så nyfiken på vad andras drömyrken är. Arbetar ni med det eller är det fortfarande en dröm? Stämmer det med vad ni som barn hade som drömjobb?

Själv drömmer jag om att arbeta med barn. Främst på dagis, lite konstigt kanske, men det är liksom det jag vill göra och har nästan alltid velat. Jag jobbar nästan med det, timvikar på dagis. När jag var barn ville jag bli djurskötare, sjuksköterska eller jobba på dagis.

• Svar på tråden Drömyrke
  • Eldna

Allmän barnläkare, har alltid velat bli läkare av något slag, jobbar tyvärr inte som det och ser inte att jag kommer göra det de närmaste 10-15 åren, men jag har inte helt givit upp min dröm...

• Dida

Jag skulle vilja jobba som fotograf! Jag älskar att fotografera och tar hur mycket kort som helst på min stackars lilla grabb...! =)

• Sötnos

Författare...o det ska jag bli nångång i livet !

• suzza

jag har alltid velat bli barnmorska.... Men är bara undersköterska nu och längre än det kommer jag nog inte att komma

• Firren

Jag vill arbeta som undersköterska på förlossning tror jag, eller med svårt sjuka-palliativ vård. Har nu läst klart till undersköterska så jag känner mig ganska så nöjd! Men nu blir det bebbe och när barnen blir större tänkte jag att jag kan söka mig iväg en bit och få det jobb jag vill.

När jag var liten ville jag bli barnmorska...

• KvastHilda

Jag har aldrig haft nån sån känsla för vad jag vill göra, och har det fortfarande inte. Det kan jag sakna. Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor. Och nu är jag 38 år.

• Full flight

Jag skulle vilja öppna ett hund dagis.

• Miim

Jag drömmer om att arbeta som marknadsanalytiker eller affärsstrateg

Svar på tråden Drömyrke