• Icapika

Drömyrke

Jag blev så nyfiken på vad andras drömyrken är. Arbetar ni med det eller är det fortfarande en dröm? Stämmer det med vad ni som barn hade som drömjobb?

Själv drömmer jag om att arbeta med barn. Främst på dagis, lite konstigt kanske, men det är liksom det jag vill göra och har nästan alltid velat. Jag jobbar nästan med det, timvikar på dagis. När jag var barn ville jag bli djurskötare, sjuksköterska eller jobba på dagis.

• Svar på tråden Drömyrke
  • Frippa

Tänk om man orkade plugga då skulle jag vilja vara en Akutläkare.
    Det är verkligen en dröm.

Frågade min sambo....Han sa Fotbollsproffs....

Vad ska man säga...?

• Poena

Forograf är ju ett annat av mina drömyrken! Tack för påminnelsen ickelpicka!

• Sofie75

Glömde skriva mina barndomsdrömmar...
    Jag ville bli designer!? Eller flygvärdinna.

• FrkMyrman

Mina drömyrken är skådespelare (för att jag är en sån teaterapa),fotograf, och socionom. Men just nu läser jag till lärare

• mamy

Mina drömyrken är psykoterapeut och inredare. Är socionom nu och tänker vidareutbilda mig till terapeut så ett av dem blir det ju i alla fall!

• sophierush

Haha... som barn ville jag bli bagare, trodde nämligen att man då fick äta så mycket bulldeg och sockerkaks-smet man ville

Nu så jobbar jag som vårdbiträde men vill helst av allt jobba som läkarsekreterare. Tycker jätte mycket om vårdyrket, men inte arbetstiderna. Så då passar ju läkarsekreterar jobbet utmärkt. Nu gäller det bara att pallra sig till skolbänken bara..

Min sambos absolut högsta önskan är att han ska kunna leva på sin musik. Han spelar gitarr och skriver egna låtar. Det har varit hans sen han var ett litet barn.

• sophierush

Hans dröm ska det ju vara

• Icapika

Kul att läsa om andras drömyrken

• Dramaonline

Drömyrken som barn var arkitekt, och journalist.

Drömyrket fortfarande är författare.
    Jag jobbar som teknisk skribent, och stortrivs, så det känns inte som jag bryter upp i första taget!

• Alvi

Ååååh, Penapöna, samma här...!
    Har bara varit "hemmafru" (mammaledig) i tre månader, men drömmen vore att ge mina barn en lugn uppväxt, där mamma är hemma, och kanske att jag jobbar 50% eller så...

Skulle vilja stå i reception.... eller typ värdinna i konsthall... eller nåt liknande... =)

• Dramaonline

Åh, kom på ett till drömyrke:

Skriva en "Fråga Drama" - spalt. Fast man är ju inte sexolog eller psykolog, så det går inte.

• trippi

När jag var liten ville jag bli Televerkare, Vetrinär och Stridspilot.

Idag är jag AD, Formgivare och 3D-artist. Men de e inte så dummt de heller... lite av en "vuxendröm" fraktiskt.

Fast helst av all skulle jag vilja vara Multimedia Konstnär och leva på de. Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda! ^__^

• Allegra

Jag har alltid tyckt att konst historia har varit roligt så mitt drömyrke är konservator men jag är lite för social för det yrket tror jag
    När jag var barn ville jag bli arkeolog. Jag gillar att ha dessa yrken som drömmar är alltså fram till nu inget jag skulle vilja "bli".
    Har arbetat på fabrik och gillat det med främst pga av mina underbara arbetskamrater. Utbildar mig just nu till SSK.
    Är nog en sådan som trivs oavsett yrke bara jag får odla mina sociala kontakter
    Kom på en grej tänk att vara radiopratare, få betalt för att prata *drömmer*

• jagälskarallaminabarn

Jag har ändrat mig väldigt många gånger ang yrke. Min första och hittills största dröm var att bli musiklärare. Övergav dock den efter att min dåvarande spellärare berättade att det troligen skulle bli svårt att få jobb som det. Började sedan drömma om att bli ekonomiassistent och läste ekonomisk linje på gymnasiet. Kände dock efter halva tiden att det inte var någon "hit" men valde att gå klart ändå. Fick sedan en dröm om att bli elinstallatör, därefter blev det sjukgymnast, arkivarie och sedan journalist. Numera är det arkivarie som "hägrar" för min del, hoppas få börja med arbetsrehabilitering inom det när det blir dags för praktik.

Jisses, blev lite långt, hoppas ni inte zzzz på kuppen! *ler*

• LindaoEmil

jag har snart blivit det jag vill bli, förskollärare! annars skulle jag vilja vara författare eller skådis men har ingen vidare talang

• Icapika

Hmm, alltså jag förstår mig inte på det här med e-post om att ett nytt svar har kommit. NU, kl 21.40 den 19/10 kom det e-post om nytt svar i tråden. Det var ganska länge sen nu det skrevs .
    Kanske det är fel här, men i alla fall.

• pucken

jag skulle vilja bli psykolog, men har snäppet för låga betyg, och pallar inte göra högskoleprovet. så jag tar magister- och lärarexamen och ska jobba som lärare i psykologi och matte.

när jag var liten ville jag blir *trumvirvel* städerska, precis som mamma =) gav upp den karriären när jag kom på att jag avskyr att städa.

• Tossan79

Mitt drömyrke är vininköpare! Och det är dit jag siktar, sakta men säkert..... Tycker det är så kul med viner, och att få resa och träffa folk utomlands! Sen vid pensionsdagarna kunde jag även tänka mig ett eget litet chateau med vinodling någonstans i Frankrike..... *drömmer*

• Ellisen

ett av mina drömyrken är fotograf, men jag nöjer mig med att hobby-fotografera

Svar på tråden Drömyrke