• Icapika

Drömyrke

Jag blev så nyfiken på vad andras drömyrken är. Arbetar ni med det eller är det fortfarande en dröm? Stämmer det med vad ni som barn hade som drömjobb?

Själv drömmer jag om att arbeta med barn. Främst på dagis, lite konstigt kanske, men det är liksom det jag vill göra och har nästan alltid velat. Jag jobbar nästan med det, timvikar på dagis. När jag var barn ville jag bli djurskötare, sjuksköterska eller jobba på dagis.

• Svar på tråden Drömyrke
  • Lejra

frisör är mitt drömyrke.... men betygen räckte inte till då man skulle in på gymnasiet... nu vill jag helst bli studievägledare, men har fortfarande inte tillräckligt höga betyg/ högskoleprovsresultat så nu pluggar jag på en utbildning där jag kommer kunna bli chef inom transportbranschen! känns kanon!

• Piri

Jag hittade "hem" när jag började plugga turism och drömmer om att jobba med nån form av utredningar inom turismbranschen. Har varit arbetslös sedan jag slutade plugga i januari. Men på onsdag har jag ett möte med turistbyrån om en eventuell arbetspraktik där!

Drömmar kan de aldrig ta ifrån oss!! Keep dreaming!!

• Mausiii

Jag arbetar som översättare. Har jag aldrig drömt om. Vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor. Jag älskar att jobba med blommor, men att utbilda mig till florist och jobba på alla storhelger och få några tusen lägre i lön i månaden verkar på nåt sätt som ett nerköp...

• Icapika

Poena:
    Blev nyfiken. Vad är en interaktionsdesigner??

• Poena

Icapika

Man tar fram gränssnitt (det som vi användare ser när vi använder ett program, alltså knappar, fält, bilder osv) för program (kan också vara mobiler och annat) och försöker utforma dem så att de blir så lätt att använda som möjligt. Verkligen roligt och kreativt, men också ganska svårt är min uppfattning om yrket vilket skulle passa perfekt för mig

• penapöna

Min dröm är att kunna vara hemmafru på heltid och jobba som timvikarierande undersköterska när jag känner för det. Målet är att efter att jag varit mammaledig jobba som undersköterka halvtid och vara hemmafru resten.

• Joker

Jag har väl i alla fall nästan kommit fram till mitt drömyrke. Jag vill jobba med forskning och utveckling inom teknik. Nu dokotrerar jag och jobbar inom ett projekt för att få fram nya miljövänliga tekniker för framställning av el.

• Attol

Jag har alltid velat bli psykolog,men arbetar med handikappade barn i stället,ett givande yrke, men inte drömmen

• ickelpicka

Åklagare eller kronofogde. Jobbar på det...

• Sofie75

Mina drömyrken är
    Fotograf, författare, massör/ös.

Svar på tråden Drömyrke