Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

Nienna Calaelen- Ååååååååh, nu måste jag ju shoppa ännu mer!!! easer.se hade ju cropper hopper, som jag har letat och letat och letat efter de senaste månaderna, de har varit slut överallt!!

• Matriark

Nä vet ni vad.. en helt tom brevlåda idag med förutom ett brev till dottern som har fått läxa över sommaren. Hon börjar förskolan i augusti och nu ska dom tydligen ha sått frön och drivit upp plantor till skolan börjar. Det blir ju snarare min läxa det Räcka ut tungan

Inget från Scrapshopen, inget från adlibris (fast det har jag ju "nyss" beställt, inget från lifetime moments. Det sista paketet skickades tydligen 18:nde maj, så det har allt gått några veckor.

• Matriark

Meli - jag ringde henne precis. Hon sa att hon just packat klart min order och den skulle iväg.. Enligt henne hade pengarna inte kommit in förrän igår. Skumt för jag betalade in den 5:e juni, då skulle det alltså ha tagit hela 8 dagar innan pengarna (nästan 900 var det visst) förts över. Har för mig att det brukar ta upp till 3 bankdagar... ja ja.. nu ska jag iallafall ha paketet imorgon eller övermorgon. Längtar efter att stansa blommor

• Matriark

Henriks wife - Vet inte riktigt vilka blommor du menar, men retro-stansblommor är den typ som kan ses på Marrajahs senaste LO. Annars är det vanligt att de blommor man dekorerar med är "Prima", det kanske är dom du menar? Själv har jag fram till nu inte använt nån av dom, helt enkelt för at jag inte har haft och det har varit svårt att få tag i, men nu börjar butikerna att få in prima igen.
    Om monika från scrapshopen talade riktigt kan jag ha såna idag....

Jag har föressten ett par ggr dekorerat med blommor som jag plockat av gamla ljusmanchetter som blivit fula av stearin nånstans. Plocka av de som klarat sig och fäst med brads. Detta knep funkar även med andra dekorationsblommor.

• Matriark

liiinda -snyggt!! Å trevligt å se hur fint man kan göra med vit chalk.. hamnar på min önskelista med

Två paket har kommit idag!! Jippie!!
    Det första - Äntligen fick jag paketetfrån Scrapshopen, med retro stans och primablommor och allt annat kul jag köpt. Men.... jag hade tur att allt var med för det var inget vidare packat. Papperen var väl skyddade, och glasburkarna som tur var inlindade i pack-papp. Men sen var allt annat bara nedlags i bubbelkuvertet, utan att ligga i nån annan plastpåse. På bubbelkuvertet hade det gått hål, vilket innebär att limpennan, sakura-pennorna eller påsarna med brads hade kunnat ramla ut hur lätt som helst.

Paket nummer två däremot - Scrapbookbutiken beställt och betalat en hel vecka efter det andra paketet, men kom samma dag. Och paketeringen var mycket bra.. tog ett tag att öppna Sen var det så fint gjort att det gick att spara packningen till paketinslagning, och bonusen var roling med

• Matriark

Många produktiva i träsket på senaste tiden. Jag har också varit runt i alla möjliga gallerier, men inte riktigt haft tid att kommentera alla. Mycket snyggt har det varit iallafall och mycket inspiration har jag äntligen fått

• Matriark

Naana:

Det går att göra i spiralpärm, men det som gäller är att planera i förväg hur man vill ha det. Jag brukar göra med varianten att jag gör lo',n först och sedan fäster den på sidan (det går faktiskt att få bort dom om man ångrar sig, har hänt mig ) och då går det även att använda brads om man vill det.. men inte för mycket på baksidan av lo'n då är risken att det inte fäster så bra.. och man bör tänka på att man inte har något som nöter mot lo'n på motsatt sida. Prövar visa ett exempel på ett uppslag i min..

annars föredrar jag också postbound...

• Matriark

mitt paket från lifetime moments skickades 18'e maj och har inte kommit ännu.. Hur lång tid har ni fått vänta när ni beställt internationellt? Första gången för mig så jag vet inte vad man ska vänta sig...

• Matriark
    malin ulrika skrev 2006-06-26 18:32:52 följande:
    Och så kan jag rekommendera paperpizzazz "Busy Scrappers solution" som har "block" med papper som matchar, med matchande aphabet-tiles och tags! Har köpt fem olika av deras böcker redan! Jättefina papper! Vet inte om de finns i Sverige, jag har beställt från www.paperwishes.com, men vet inte om de skickar till Sverige.
    Dom finns på Meloon

http://www.meloon.se/contents/sv/d24.html

Fina och matchande papper, dock är det (för mig) en del av charmen med scrapbooking just att matcha papper och sånt själv.. men ska jag göra ett helt album i typ samma stil köper jag nog fler såna här.
    Jag beställde en katalog från paperwishes som jag suttit och bläddrat i och drömt om....
Svar på tråden Scrapträsket 2