Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

1. Vad skulle du aldrig klara dig utan?
    Cardstock, skärmaskin och fotofix.
    2. Vad skulle du aldrig använda dig av på en lo?
    omöjligt att säga...
    3. Vilka affärer på nätet brukar du handla från? Motivera gärna varför!
    jag prövar alla ställen en gång, är jag nöjd återkommer jag när dom har mycket jag vill ha... (storshoppare ) Favoriter är scrapaddicted, pysselpunkten, scrapbookbutiken, meloon och minneskatten. Samtliga dessa har haft utbud jag gillar, bra service och leverans.
    4. Vilka "fel" tycker du att du gjorde som nybörjare?
    Beskar foton för kraftigt (innan 12x12-tiden), konturklippte, gjorde för stelt och tråkigt..
    5. Ditt bästa tipps för att ta sig ur en scrapblock
    shoppa
    6. Ditt bästa tipps för övrigt
    montera inte ihop en LO förrän du är helt nöjd med alla delars positioner.. (om det inte är en skissutmaning förståss )
  • Matriark

Föressten, jag kom på ett tips till
    En riktig guldruva bland mina scrapgrejer är min scrapbok... Har du ingen sån, gör en!!!
    Alltså, det är en anteckningsbok, i mitt fall en med både linjerat, rutat och blankt papper. Jag har självklart scrappat utsidan på den också..

I boken har jag:

listor, t ex "sidor att scrappa", "att köpa", "att göra vid scrapblock"egna recensioner på scrapbutikerskisser, egna och andraspapperstillverkar-recensioner (för att komma på vilka jag gilar bäst..)information jag kommer behöva till sidor som ska scrappas (ex: ellens födelsegåvor..)latinska citat och deras översättningarfavoritverser och ordspråklänkar jag inte vill bli av med om datorn krascharblandade tipsdoodling (när jag doodlat nåt jag gillar kan jag göra det på en LO senare..)fina bilder och annat inspirationsgivande

Den här boken är guld värd och ibland kan jag bli inspirerad bara av att sitta och doodla lite i den.. Det är nog mitt bästa tips.. En scrappad inspirationsbok.

• Matriark

Jo79- jag har nån kollegieblocksaktig, väldigt tjock sådan med gummiband runt.. Ursprungligen var det haricot verts på omslaget och den användes för att dokumentera min balkongsådd, men sen scrapbooking tog över mitt liv så..... Själva utseendet är nog trots allt inte det viktiga.. det viktiga är att ha nånstans att snabbt kunna klottra ner viktig information, och planera sitt scrappande Sen kan man ju scrappa själva boken hur man vill utan att bekymra sig om syrafritt

• Matriark

Jo79 -
    haha, men köper du en likadan kan det nog hända att det är DU som blir lurad i slutändan, när hon tror att din är hennes Förvånad *nöjd att min Ellen bara ligger på golvet är så länge*

• Matriark

2xA

zig och sakura är bra märken på pennor. jag har en hel del zig (som jag har bilder på i mitt galleri) men på senare tid har jag köpt på mig en hel del sakura pennor (som du bland annat hittar på minneskatten). Sakura är perfekta till doodling, och du kan doodla på mörka underlag och över foton med snyggt resultat.
    Angående övriga frågor, får du ett länktips

http://www.scrapjazz.com/topics/Techniques/Penwork/907.php

• Matriark

Blommig - direkt översatt, "klottra"
    man dekorerar alltså layouten med streck, ringar, prickar, stjärnor, öglor etc... kolla länken i mitt inlägg ovan.

• Matriark

Vart inspirerad av Jenny Sandbergs srudentLO och bestämde mig för att ta tag i mina egna gamla studentbilder till min BoM. Jag liftade henne på titeln, och filofax-blad till journalingen.. Sen valde jag färgerna från studentmössan : Blå, gul, svart och rödlila.

Eftersom vi diskuterade igår hur mönstersaxar aldrig används gav jag mig tusan på att använda en till denna dubbel-LO, och så har jag doodlat med vit sakura gelly roll penna
    "För jag har tagit" uppe till vänster är inte sån där dymo-remsa utan en liknande font som jag hittade på nån av font sajterna som det länkats till här..

Dubbel-LO-studenten-vänster sida. Dubbel-LO-studenten-höger sida.

• Matriark
    Engla Li och hennes Mamma skrev 2006-06-28 20:11:47 följande:
    Hej..Håller på att beställa lite papper och saker från scraproom men är det nån som vet vilken av akrylfärgerna som är svart? (dom som man kan köpa styckvis)
    Asphalt (=asfalt )
Svar på tråden Scrapträsket 2