Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

eller jag menar förstås cardboard-figurer Chpboard är träflis..*suck* Räcka ut tungan

• Matriark
    Pyret78 skrev 2006-08-15 16:20:33 följande:
    Matriark: Visste inte att det fanns olika. Jag beställde hem cipboard-figurer o de är då i kartong. Köpte från scrapaddicted o det är från Heidi Swapp.
    Jag har aldrig köpt hem så jag vet inte.. jag kom bara ihåg att kartong på engelska är cardboard, medan chipboard när jag testade att översätta det blev just träflis. Nu blev jag ju förvirrad.
    Hur det än ligger till så bör det ju gå att använda på samma sätt tycker jag

Testade föressten Icas kaffefilter-kartong och den var då syrafri, om är kartongen lite tunn. har inte hittat nåt med syra i ännu.
  • Matriark

Wow Annika, jag älskar allt med den senaste LO'n. Och vilken fyndig rubrik sen..

• Matriark
    annika5064 skrev 2006-08-15 22:44:13 följande:
    Jag tolkar det som så i alla fall, men nog är den lite tvetydig, den första meningen...å ena sidan ska följande produkter vara med, å andra går det bra att kombinera några av dem?
    Kanske det är så att man kan exempelvis dekorera chipboard med knappar, och skriva journaling på band....? Alltså att man inte behöver sprida ut över hela LO'n utan kombinera det som går...
    Håller med om att det är svårtolkat Räcka ut tungan
  • Matriark
    dramaqueen skrev 2006-08-16 18:43:40 följande:
    Om man vill skriva på foto (måste ju doodla nu i utmaningen ) vad kan man ha för penna som fäster bra då? Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
    både zig writer och zakura gel pennor funkar finfint att doodla både på foton och papper med.
  • Matriark

får lite gjort nu...
    En LO till familjealbumet om vår nya familjemedlem.
    Välkommen Ellen -vit bazzil och mönstrat från wild asparagus, mitt nya favoritpapper!

• Matriark

tack dramaqueen och mammsy Dramaqueen - rita sakta med pennan så gelen hinner flyta ut, sen låter du det torka ordentligt. Loppan79- inga blommor bara.. alltså om du menar den utmaningen man skulle ha så många olika dekorationer på.

• Matriark
    dramaqueen skrev 2006-08-16 19:30:10 följande:
    Usch va ARG jag blir nu. Måste alla jäkla butiker jag hittar saker i ha en fast SVINDYR frakt? Om jag vill ha lite pennor tänker jag ju KNAPPAST betala 59:- i frakt för dem *morrar* Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
    hehe, ser att Meli har zig-pennan jag menade på scrapoteket och hon kör frakt enligt postens tabeller för småsaker
  • Matriark
    tr3z skrev 2006-08-18 18:16:30 följande:
     Dessutom funderar jag på att scrappa lite altered att ha på mitt skrivbord för att pigga upp, typ nån plåtburk för pennor å så.
    Haha.. tänka som jag, jag scrappade telefonen idag...OskyldigSkrattande
    Kommer väl bild imorgon..

hann inte färdigt för det blev akut till jourtandläkare ikväll. Smabon spelade bandy med äldsta dottern, det blev en krock och skaftet på bandyklubban får rätt mot hennes mun, Usch vilken hemsk syn att se, stackas liten Gråter jobbig mammarollen, inombords vile jag grina själv av oro, men utåt försöker man vara lugn och sansad och tänka metodiskt vad som ska göras.. skölja bort blod och kolla skadan, ge smärtstillande, trösta, ringa 112..
    4 tänder dragna.. mjölktänder som tur är.
    En layout är redan planerad om detta också. Tänderna ska ner i minnesficka.
Svar på tråden Scrapträsket 2