• Cino

Scrapträsket 2

Hej tjejer!
    Har just fallit i scrapträsket, men är totalt förvirrad Det finns så mycket ju!!

Kan någon hjälpa mig med tips då jag helt fått stillestånd. Jag har ett litet album (17*18 cm) med svarta blad i som jag tänkte använda som första objekt, men ser att man använder sig av större blad och plastfickor mest! Ska jag bara välja olika möstrade (eller enfärgade) ark till detta album eller vad?? Tips mottages tacksamt! Kanske någon har gjort i ett liknande album och har bilder så man får lite inspriation?

• Cino

Tack för era svar! Ska genast kika runt lite

• Cino

Malinka2 - Ok, men hur kan man kolla det?

Sen ser jag att man kan även scrappa på datorn...men jag är helt tom i bollen av all info jag letat fram senaste dagarna...hur gör man det???

• Cino

Jen82 och annika5064 - Tack för länken! Tror jag kanske börjar scrappa "på riktigt" som Annika5064 säger...annars blir väl förvirringen total *S*. En sak i taget

Pyret78 - Det var ett bra tips! Har funderat hur jag ska få till sidorna, tycker inte det blir så snyggt med svarta sidor och funderat på att klistra över dom med mönstrat papper istället.
    Jag har fått dessa album och har ingen aning om de är syrafria!
    Nu ska jag kika in hos dig Pyret!

PS Här lär jag bli hela dagen ju, tur sonen är på dagis!! Kan inte slita mig

• Cino

Någon som har nåt bra boktips om scrapbooking, gärna på svenska?

• Cino

Nu har jag gjort min första beställning av scrapbookingvaror, valde Scrapkammaren och allt fanns *nybörjartur*...ser att flera av er blivit utan det ni önskat..

Har även beställt en bok om Scrapbooking efter tips från Annika!
    Snart är man väl totalt fast i träsket

Dessvärre har jag upptäckt att jag fumlat bort bilderna från förlossningen av sonen De var inte många men men hade velat ha till albumet *suck*. En enda bild finns kvar då han är två dar gammal...Denna IT-värld hur den kan ställa till det ibland..

• Cino

Claudia79 - Tack! Jag beställde ett kit Bazzill Collection för 179 (går i brunt, blått, grönt, grått, senapsgult), klisterremsor/band eller vad man nu kallar dem i tyg som går i brunt, bokstäver Vagabond Monogram och nåt mer som jag inte kommer ihåg.

Var in nu igen och hitta hur mycket som helst av de mönstrade pappren!!! Måste sätta mig och välja ut lite foton genast!!! Hoppas paketet kommer fort

• Cino

Ser att många har så fina texter på sina sidor, var hittar man dom? Antar att ni inte textat själva?

• Cino

Matriark - Du förstod precis, bara jag som har svårt att förklara mig

Fnyz - Tack för svar!

Nu måste jag bara sätta mig ner och få nån struktur på all info jag får Lite svårt att hänga med alla ggr med alla brads, öljetter och konstiga namn på allt så här i början

• Cino

Nu hänger jag inte med, nybörjare som jag är. Vad är det för skruvar ni pratar om till albumen eller var det plastfickorna ni förvarar era LO:n i??? Var hittar man dem??

Svar på tråden Scrapträsket 2