• Cino

Scrapträsket 2

Fnyz - jag är usel på att förklara tror jag *s*. Det jag menar är att använder du även dessa chalks till att färlägga det du stämplat (motiven)?

• Cino

Matriark - Aha! Jag har beställt från Inkywings Decorating Chalks...är det den "torrare" varianten? Tänkte använda denna till att färglägga det jag stämplat, har jag tänkt rätt??
    Den "blötare" varianten är det dom i små askar, en och en, och askarna är ögonformade??

• Cino

Matriark - Så bra att jag fattat nåt Jag ska nu i första hand göra kort innan jag gör något försök med att scrappa.
    Använder du vilken färg som helst till kanterna eller??? Många frågor nu

Ingen som har tips på var man kan hitta kort/papper till kort med storstadsmotiv eller liknande? Ska göra ett grattiskort till svägerskan som fyller 40 snart (helst New York, men annars piltar jag dit text istället).

• Cino

*host host*...nu kommer fröken frågvis igen

Ni som gör egna kort, det finns väl säkert någon här, vad använder ni för kort? Köper ni färdiga (hittar inga med mönster eller färg..)eller använder ni er av papper som säljs till scrapbooking?? Har surfat runt en hel del hos er och sett jätte, jättefina kort både här och där, men kommer inte underfund med vad ni använder till själva kortet? Tycker ibland det ser ut som att själva "kortet" papper som används till scrapbooking som sagt, men är det inte lite för tunt??
    Snälla, någon som kan förklara för en som har helt stillastående hjärnkontor för tillfället??

• Cino

Fnyz och Malinka2 - Ok. Jag hade ingen aning om att det finns lite tjockare papper. Är de i tjocklek ungefär som ett färdigt utskuret kortpapper typ?? Ska genast kolla runt lite om jag hittar nåt av det ni räknat upp

• Cino

Här kommer jag med en fråga igen! Nu gäller det text!

En del bokstäver ni använder ser utskruna ut, var hittar man sånt och vad kallas de? Måste man skära ut dom själv?
    Har sett på nån sida att man kan köpa alfabet som stämplar, men de är ju svindyra! Kom gärna med tips och råd!
    Tyvärr har jag ingen färg i skrivaren (måste införskaffas genast) för det är väl många som använder den om jag förstår rätt? MEN hur får ni texten på rätt plats i så fall???

• Cino

Jen 82 - Var hittar du dessa kartongbokstäver? Enkelt att skriva ut själv och skära ut sedan oxå, går säkert lika bra det!
    Efter att jag läst några varv så förstod jag din förklaring ang utskrift av text i PP . Inte så svårt egentligen, ska genast försöka memorera. Tack för tipsen!

• Cino

Nu har Stora Boken om Scrapbooking dumpit ner i min postlåda Har bara snabbt bläddrat igenom den, men det lilla jag sett så verkar den suuuper!! Verkar stå allt! Det blir till att göra hemläxan ikväll

• Cino

Någon som har tips på vilka teckensnitt/fonter ni använder till era LO:sar?? Ser massor fina när jag surfar runt hos er, men man får ju leta ihjäl sig på nätet

Svar på tråden Scrapträsket 2