Scrapträsket 2
Kickan;
"Själv är bästa dräng" kanske...
(Antyder att hon får tvätta själv om det ska bli gjort! Kanske fär att mamma sitter och skrappar? )
Kickan;
"Själv är bästa dräng" kanske...
(Antyder att hon får tvätta själv om det ska bli gjort! Kanske fär att mamma sitter och skrappar? )
Nu är Vincent's födelse-sida klar!
Med minibok nere i hörnet, fast det syns inte så bra på bilden, smälter ihop med bakgrunden, men det är en liten bok med hela historien i som man kan ta loss och läsa.
Väldigt "okaraktäristisk" sida för mej...
Risa och rosa gärna!
Tycker det är så lite trafik här idag, vad gör alla!?
Men visst ja, det är ju fredagskväll, det är väl inte högsäsong då för scrappande eller fl-ande...
Ska försöka ta tag i det där bebishoroskopet jag ville göra!
Förresten, på min senaste LO, jag tycker det fattas nått under bilden, lite tomt där, nu i efterhand tycker jag det vore bra att ha namnet där, men det har jag redan på en av tagsen.
Vad annat kan man skriva? En liten kort mening eller ett par ord bara...
Några tips?
boboo,
ja det var en gullig ide!
Tack!
boboo:
du kan ju börja med att göra en dubbelsida (ett uppslag alltså) snarare en en enkelsida, så har du dubbelt så mcyket plats!
Sen om det blir alldeles för mycket foton kan du väl dela upp det på ett par eller tre eller så!
boboo,
kom att tänka på att på mina sidor har jag ofta rätt många foton, standardvarianten där jag delar två papper på mitten, har flera såna i galleriet du kan kolla om du vill... Då delas ju sidan av "på mitten" av de olika pappren, och det kan fungera kanske som en "barriär" mellan olika årtal eller tidsepoker etc...
Blommig,
man kan nog göra med gluedots, men jag tycker det är snyggt när man har tråd genom hålen.
Jag tycker brodergarn (DMC) är bra, eftersom det är 6 trådar is, så kan man bara dra igenom det en gång, och slipper sy som man gör p en riktig knapp, flera gånger alltså, det blir ju 6 trådar på en gpng, lagom tjockt och bra... Och DMC garn finns i alla regnsbågens färger, och några till!
Blommig:
kors stygns affärer har. Ett annat märke är "Anchor" brodergarn. Vet inte internet butiker, men om du söker på t.ex. Ebay (tradera?) eller på internet hittar du säkert!
Pyret78,
ja vad fint det var med flera knappar på ett snöre!
Blue Vapor,
grattis!
Ny LO, horsoskop,
inget särskilt med den förutom att jag handsytt på den, det var kul!Nu ska jag städa, sen ska jag kolla runt på alla andras nya, det var mycket idag!
myskatt,
en kompis till mej hade några slags rätt så platta plast"burkar" typ sådana man köper gem eller liknande små saker i, och hon lade sand i dem och klistrade på sidan.
Lite "tjockt" blir det ju, och jag vet inte var hon fått tag på "burkarna" om det var särskilt för scrapbooking eller om det var nått hon hade bara.
Annars kanske man kan ha på klister rätt mycket, och sen "strö" snaden som "glitter" ungefär, på vissa ställen?
Fast risken är ju att sanden lossnar sedan...
Matriark,
var hittar man såna cats eye fluid chalk?
Har bara hittat "distress ink" men det kommer i rätt stora fyrkantiga lådor, inte så lätta att "chalka" med...?
skrutthumlan2,
jag har för mej pyret78 har gjort en sådan...