Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Scrapträsket 2

Hej Skumpis, min favorit är att göra dubbelsidor också!
    Problemet jag har med bilderna ovan, är att de inte ligger bredvid varandra. Det är lättare att se "hur det tar sej ut" om man lägger dem bredvid varandra...
    kanske kan komma med nån konstruktiv kritik då, möjligtvis!

Så du har inte klistrat fast nått än alltså?

• malin ulrika

Jag gillar prickarna, det faktum att de finns på båda sidorna, gör liksom att sidorna "hör ihop"!
    Fint att du använt gula prickar på det blå pappret och vice cersa! Särskilt prickarna i kanterna gör att det ser ut "som ett uppslag".
    Magbilderna är jättefina förresten, önskar jag hade magbider!
    (Det blev "aldrig av"...)
    Jag använder mycket "colour blocking" på mina dubbelsuppslag för att få det att se ut som det hör ihop, gör typ spegelvända bakgrunder liksom... Men jag har fastnat, alla blir "likadana"!

Kul att se nån annans...

• malin ulrika

Skumpis,
    ja eventellt ta bort lite prickar i mitten, då,
    de på sidorna är i alla fall en höjdare!

• malin ulrika

Skumpis, förresten, det där om att inte ha samma bakgrundpapper, det behövs ju inte nödvändigtvis, men vad jag brukar göra, om du nu vill göra det på en annan LO i framtiden, är att jag klipper av de två papprena jag vill använda, på mitten. Sen tar jag två likadana i mitten och de två andra "på sidorna". (Spegelvänt)
    Sen kan man sätta en bård eller ett band, "rick-rack" tycker jag blir fint, över själva skarven. Man får ju "monterna" bakgrunden då, på ett annat papper, ett sånt där vitt t.ex. som brukar finnas i albumen när man köper dem...
    Blir ju bäst om fotona och de andra sakerna liksom "passar" på halvsidan, och inte överlappar, tycker jag... Så det går ju inte med alla sidor, liksom...

Bara tips för framtiden!

• malin ulrika

Anilda,
    -bakgrundspapper
    -album
    -skärmaskin

Börja med det, och sen kan du köpa till alla "småsaker" som band, snören, stämplar, öljetter, påsförslutare (brads), klistermärken etc etc etc!!

Man kan använda mycket smågrejer som man redan har hemma...

• malin ulrika

Fnyz,
    vad fina!
    Hur gör du bokstäverna, om man får fråga?

• malin ulrika

Anilda,
    jo de har rätt, album och skärmaskin kan vänta!
    Tog för givet att det här var nått du visste du vill hålla på med så att säga, NÄR du vet det, (vilket jag är säker på att du kommer att göra... ) Då är dessa saker bra att köpa! Skärmaskin är min absolut bästa grej, använder det ALLTID!

Ha det så kul!

• malin ulrika

Pyret78,
    vad fin!
    Fin tårta också! (Jag är "tårtälskare"...)

• malin ulrika

...det här med blommor...
    För ca ett år sedan tyckte jag att jag var alldeles fasansfullt originell som satte fast TYGBLOMMOR på min scrapsida! Vilken ide!!! Hade inte sett nån göra det förut, eller sett i scrap affärer eller så.
    Jag tänkte mej en ny affärside, att sälja blommor för scrap booking...
    Fniss!
    Jag var visst inte den enda som kommit på det där med blommor...

...och, vet ni vad jag har kommit på mera, man kan sätta dit gamla knappar också!

• malin ulrika

Meli,
    ja tänk, då vore jag rik nu och kunde scrappa hela dagarna...

Allvarligt talat, vad mera kan man använda som man förmodligen redan har hemma? I scrap afärerna säljer de ju numera "färdig tillplattade" flask-kapsyler (som inte är "riktiga" utan som det står små gulliga saker på som "sommar" och så...) samt gitarrplektrum med färdiga små meddelanden på (som nån gitarrist aldrig hållit i!)... Med mera med mera... LITE tråkigt tycker jag det är samtidigt med dessa "färdig gjorda" saker...

Vad mer finns det, som man redan har?
    Undrar om Vin-etiketter är syrafria?

Var fick ni förresten tag på sådana där syra-testnings-pennor, det verkar ju vara en ovärderlig hjälp!

Svar på tråden Scrapträsket 2