Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Scrapträsket 2

Mystjejen skrev 2006-08-08 13:38:29 följande:
    Nu har jag gjort klart LOn eller alltså det blev visst en dubbel LO!!! (Modell maja) Ligger i galleriet för beskådning, risa och rosa gärna. (om någon missade så är det den som jag pratade om utan papper och dekorationer)
    WHEEEEEEEEEEE! Urläcker! Snygg handstil, kul texter och kanonkomposition! Din absolut snyggaste! Hittills...Skrattande
  • annika5064
    malinka2 

"På tal om tidningar såg jag en så bra artikel i scrapbook inspiration om ett minialbum gjort av bara ett 12x12 papper. Skitsnyggt så det ska jag börja med ikväll. Man liksom vek upp pappret som ett platt paket, enkelt o jättefint! "
    Kan du visa den artikeln; det verkar ju vara en toppenidé!
  • annika5064
    malinka2 skrev 2006-08-08 20:42:52 följande:
    Så, nu är bilderna på minialbumet i mitt galleri. kanske är emot upphovsrätten så skvallra inte på mej nu
    Lovar på heder och samvete! Tack för att du lade ut det! Vilken jättebra idé! Ser framför mig en hel hög med presenter och julklappar...

Nä nu får jag skynda mig, Morden i Midsomer snart och jag måste hinna hälla upp en påse chips först...enSTOOOOOOOOOR!
  • annika5064
    Mystjejen skrev 2006-08-08 20:29:36 följande:
    Har börjat på en BOM! Men nu när jag går igenom korten så är 97% på dottern, 2% på maken och 1% på mig... Och på de bilderna ser jag antingen ut som ord jag inte vill använda här...eller så gör jag nån ful min... Måste FÖRSÖKA vara snygg på bild... På tal om det kom jag på att häromdan när vi var ute med båten som tog jag massor fina kort på familjen, men ingen var speciellt intresserad av att fota mig!! så jag tog på mig själv... Patetisk är jag ibland!! Måste få maken att bli mer intresserad och bättre! på att ta bilder. Tänk er själva en BOM med enbart självporträtt ritade av en själv... Hm...men ett ritat porträtt kanske kan vara kul. Får fundera på det... Ursäkta om jag svammlar, är lite sällskapssjuk... Nu ska jag gå och scrappa lite!!
    Har precis samma problem; jag är nästan aldrig med och det är jättetråkigt! Saknar speciellt en bild som aldrig blev tagen; den på mig med Joel i famnen, nakna...tycker sådana bilder är så vackra!Gråter
  • annika5064
    Fnyz skrev 2006-08-09 10:02:04 följande:
    här kommer två nya: Den här är den första om mitt liv före Matilda å även före sambon: www.familjeliv.se/krypin/fnyz/gallery/phphwht...Den andra är en LO där jag ville använda alla mina nya fiiina knappar å även lite dooodling:www.familjeliv.se/krypin/fnyz/gallery/phpafmd...kom in å risa å rosa i min GB
    Jättefina!
    Jica skrev 2006-08-09 10:09:55 följande:
    Kan någon hjälpa mig!!!! Har aldrig gjort scrapping förut men har samlat på mig lite grejjer och vill börja nu...frågor:Vilken storlek och sorts album rekomenderar ni? Vilka verktyg behöver jag för att kunna börja smidigt? Har man alltid ett enfärjat blad som botten och sedan bygger med andra papper och prylar? Många frågor men är tacksam för alla svar jag kan få...och även tips där jag kan handla billigast materiel och album!
    Håller med meli, vänta med album; universalplastfickor räcker gott för förvaring! Verktyg du klarar dig långt på är skärmatta, skalpell och linjal, gärna stål eftersom en vass skalpell kan skära in i plastlinjaler...
  • annika5064
    MAMMSY skrev 2006-08-09 12:17:31 följande:
    Var inne å smög på BG:s hemsida hittade bl.a den här LO:nSå himla snygg å jag blir så sugen på dom nya papprena...
    Mässan, Malin, mässan...håller med dig, jättesnyggt! Det går nog att göra den nu oxå, med de papper man har hemma...Flört fast bara kanske...har inte fått något svar ännu angående Scrappening, men det vore roligt om det kom idag, för idag fyller jag år!Skrattande
  • annika5064

Tack för alla grattis! Och, visst har jag önskat mig scrapsaker; vet inget annat längreGlad, men i form av pengar till mässan i september.

• annika5064
    Blue Vapor skrev 2006-08-09 21:57:25 följande:
    Photoshop är det mest OLOGISKA bildbehandlingsprogrammet som öht existerar!! Jag hatar det..... Tusen underliga steg för att få en bild till svartvitt.... en miljard oväntade manövrar för att sudda bort saker.... *morr*
    JAAAAA, äntligen någon mer som tycker det är jättebökigt!Skrikandes Jag kör Picture It och det räcker mer än väl...och jag håller med om att programmen som hör till kameran är helt ok! Annars kan man ju ladda hem Extrafilms redigeringsprogram t ex...
  • annika5064
    pylle skrev 2006-08-10 08:20:34 följande:
    God morgon. Nu finns det en ny LO
    Meli skrev 2006-08-10 09:39:16 följande:
    gemensamt TACK till alla som skrivit i min gästbok
    Jättefina nya LO:s! Urk, är i en svacka, men tror jag börjar komma ur den...hoppas jag!
Svar på tråden Scrapträsket 2