Inlägg från: PamPam 83 |Visa alla inlägg
  • PamPam 83

Scrapträsket 2

mittlillalejon

Jag har köpt ett album på Tiimari för 79 :- Jag tycker det är helt ok, för det priset dock inte jättefint men jag ska scrapa framsidan har jag tänkt. Nu har jag inget annat album till scrapping så jag kan inte jämföra kvaliten, men helt är det

• PamPam 83

tr3z
    Tack!
    Skulle precis sätta mig och börja, tur att jag gick hit och läste först.. Att jag inte hade tänkt på att prova sy på en spilbit först. Det är ju naturligtvis en bra idé Så ser man ju hur det blir.. Så det skall jag göra!

• PamPam 83

Sassan
    Jag har den boken, fast mycket som togs upp i boken har jag lärt mig genom denna tråden men vissa saker har jag fått använding av och lärt mig. Dock var inte boken så bra som jag hade förväntat mig.
    Boken innehåller följande rubriker:

Vad är scrapbooking?
    ATT KOMMA IGÅNG
    Bevaring och förvaring
    Dina fotografier
    Material och redskap
    Skapa en sida i sju steg
    Layoutprinciper
    Bakgrunder
    Beskäring
    Fotomattor
    Dokumentation
    Memorabilia
    Dekorationer
    Dags att organiserar

METODER
    Så använder man klistermärken
    Soecialpapper
    Så använder man vellum
    Klippa och skära
    Att riva och skrynkla papper
    Att rulla och skrapa papper
    Att använda stansar
    Att sy och brodera
    Att använda sybehör
    Rubberstamping och embossing
    Att använda pennor
    Chalking
    Att skapa rubriker
    Att använda metallobjekt
    Att använda dator
    Inramning
    Att hitta inspiration

SPECIALPROJEKT
    Att skapa ett släktalbum
    Vintagekollage
    Resor
    Småbarn
    Bröllop
    Hem och trädgård
    Minialbum
    Temaalbum
    Boken om mig!
    Scrapping för barn
    Scraps

Mallar

• PamPam 83

Sassan
    Ja den innehåller väldigt mycket. Och jag håller med dig att det är roligare med en bok att bläddra i än att sitta vid nätet och söka och läsa.

• PamPam 83

Nu har jag lagt ut en ny LO i mitt galleri att beskåda. Risa och/eller rosa gärna.

• PamPam 83

lillvilda
    Jag har inga barn, men en hund så jag scrapa mest bilder på honom. Hade jag inte haft honom så vet jag inte vad jag skulle ha scrapat. Sambon kanske Kanske scrapa om de andra intressen man ha (om man har det) det kan ju ingå i en BOM (Boken om mig, har jag för mig förkortningen står för, iaf handlar boken om den som scrapa) som man också kan scrapa, Blommor, fråga sina föräldrar om man kan få kort från sin egen barndom att scrapa, eller negativen och sedan framkalla...
    Nästa Lo jag ska göra är "min första egna lägenhet".. Hittade några gamla dock lite dåligt tagna kort, men de skall iallafall scrapas..

• PamPam 83

lillvilda
    Jo visst det begrännas endel och det går inte alls scrapa likamycket som bebisar och barn som utvecklas hela tiden och hitta på en massa bus osv...

Egentligen är det fantasin som sätter stop på vad man kan scrapa

• PamPam 83

Vad sur jag blev... skulle skriva ut på skrivaren och körde varianten att skriva ut och sedan sätta dit pappret jag vill ha texten på och in i skrivaren igen och skrivaren ville inte ta emot detta det har gått innan utan några problem. Så provade jag mata in manuelt och då tog skrivaren emot pappret och skrev ut, fast det fastnade i skrivaren.. men det blev text på men lite skrynkligt. får väl duga.. var nära att slänga ut skrivaren, jag är fortfarande sur på han, han gör inte som jag vill. Få ta och gå ut och leka med hunden lite och bli på bra humör igen så jag kan fortsätta scrapa sedan

• PamPam 83

Nu glömde jag ju frågorna..
    behövs det mycket fotofix för att få skrivaren ta emot pappret? jag kom inte ihåg hur mycket jag satte dit sist, nu var det bara smålappar som jag skrev på och satte inte dit så jättemycket. Beror särket olika från skrivare till skrivare. Vad fäster ni med när ni skriver ut på ett vanligt papper först och sedan sätter dit pappret ni vill ha texten på och kör igenom pappret igen?

Svar på tråden Scrapträsket 2