Inlägg från: PamPam 83 |Visa alla inlägg
  • PamPam 83

Scrapträsket 2

Jag hittade ett par gamla pennor i mina gömmor. Pennor som är köpta till för att skriva på cd-skivor, vill jag minnas. Men på dem står det GellyRoll Sakura/Japan. Visst var det sakura pennor ni skrev om för bara några dagar sedan? Dock står det inget om att dessa är syrafria. Gör det de på era? Har sakura andra sorters pennor också, alltså dessa som jag har då? *Sitter här och hoppas på att dessa kan vara pennor jag kan använda mig av*

• PamPam 83

Sitter och läser lite på scrappiz... och där hittade jag ett tips till den som hade köpt genomskinliga fotohörn (kommer inte ihåg vem det var). Man kan måla dessa fotohörn med akrylfärg. Så får man den färgen man vill ha på dem.

• PamPam 83

Jättefina annika! Du doodlar så himla snyggt!

• PamPam 83

Vilka butiker, förutom Scrapapoteket och scrapbookbutiken, har frakten enligt postens tabell?

• PamPam 83

Kan man skriva på Mulberry? Isåfall behöver man speciell penna till det eller går det med vanliga gellepennor?

• PamPam 83

Oj vad svårt att välja en av sina LO som man tycker bäst om ändå har jag inte många att välja på. Min favorit är "Bekvämt? Den är stilren och papprena matchar bra ihop och även till kortet som även det är härligt. Denna LO var jag inte alls nöjd med när den var klar men mer och mer jag titta på den så tycker jag om den, så snäll mot ögat. Däremot är det en skiss som jag har följt. Ni får gå in och titta på den i mitt gelleri, har inte plus.

• PamPam 83

Matriark
    Telefonen är ju hur häftig som helst och snyggt blev det också!

• PamPam 83

2xA
    Jag har bara gjort någon ensata pp-bild. Men kan svara lite på dina frågor. Jag använder färgade cardstock till papper och dessa tar jag torrchalk och färga lite där jag tycker det skall vara mörkare nyans på. Men man kan särket använda vitt papper också, det borde ju inte vara några problem. De svarta streken runt är ritade med en svart penna helt enkelt. Man kan också lägga till "blänk" också där man tycker det passar, med en vit penna/akrylfärg.

• PamPam 83

Annika
    Jätte snygga LO:s! Vilken snart idé att låta sitt baarn sköta doodlandet

2xA
    När jag har gjort mina pp så har jag inte ritat svart linje runt så jag vet inte hur man gör det enklast men jag tror att man kan montera ihop figuren och sedan göra strecken, figuren är ju större då än alla småbita.
    Man borde kunna skriva ut på det papper man vill ha och inte behöva rita det för hand. Annars kan man ju ta t.ex. den vinterpojken du länkade till innan och skriva ut och klippa ut och sedan ha som mall.
    Man kan ju även klippa utanför linjerna och på så sätt har man svarta linje.

• PamPam 83

nordsvala
    Har precis tittat igenom katalogen, antar det var deen du menade Fanns mycket fint där i, mycket nytt så ja det kan bli mycket dyrt.

• PamPam 83

BV

Hur stor öppen arbetsyta har du just nu? ca 30x40

Hur hög är din högsta röriga hög med pysselsaker? Har ingen sådan hög allt ligger utspritt..

Vad har du allra närmast din vänsta hand i pysselväg? torrchalk, en ask fotofix och en skokatong med b.la. dekorationer, stämplar, stämpelfärg m.m. allt smått och gott. ingen ordning alls.

Och vid högra handen? ännu en ask fotofix, linjal och skapell

• PamPam 83

2xA
    Jag har beställt den pennan men har inte fått den än. Hoppas på att paketet kommer idag.

• PamPam 83

Vilket mått är vanligast utav 8*8 och 6*6 som det är lätt att hitta album till? Kanske lika lätt att hitta till båda?
    Har tänkt göra en BoM. Har innan känt att det inte finns något kul att skriva om mig och den kommer bli hur trist som helst och jag kommer ALDRIG göra en BoM men när jag har läst lite på scrappiz om förslag vad man kan ha med så har mitt intresse för det ökat och när jag har tänkt till lite så tycker jag redan nu att jag som person har utvecklas

• PamPam 83

Claudia79
    Jag beställde från vixxan förra söndagen och har fortfarande inte fått mitt paket. Har mailat henne i torsdags.. och fick ett par anledningar varför jag inte har fått beloppet som skulle betalas. Ett par senare så kom det så jag betalade i torsdags kväll.. och nu på hemsidan står det att hon låg i influensan i fredags och ska ha jobbat igår... får jag det inte imån så ska jag ta kontakt med henne igen. Det står ju även att hon är sjukskriven... Jag vet inte hur lång tid det brukar ta att få sitt paket från henne. Någon annan som vet?

• PamPam 83

claudia
    jo det är synd att de har så mycket och så tar det sådan tid. Då drar man sig och väljer hellre en annan butik. Man är ju bortskämd med att det bara tar ett par dagar så får man paketet. Men vist det kan hända saker som gör att man inte kan jobba. Så jag kanske bara hade otur?

• PamPam 83

Nu har jag lagt in en nytt LO i galleriet som jag hade tänkt haft med på förra veckans utmaning men mitt paket kom inte förrens idag så nu äntligen är den klar

Svar på tråden Scrapträsket 2