• nr100

    tv-spel

    Hej nån som vet vad man ska köpa för tv-spel nu när man snart ska bli pappaledig. X-box eller? vilket är bäst

  • Svar på tråden tv-spel
  • Master J

    Ja det där med omoget tog jag defenetivt åt mig- med andra ord TACK för komplimangen. säger en glad "omogen blivande pappa på ungdomliga 56år"

  • Benganfans

    Jo det tackar man för... jag har min leksaks bil också... bara att den är en aning större än dom barn leker med=) måste ju ha bara sinnet kvar...

  • Wii

    Ingen är väl någonsin för gammal för tv-spel?

    eller kanske låter annorlunda när man är gammal själv.

    / en glad tvpspelare.

  • sterre

    använd barnasinnet då och lek med barnet ute i det fria, fotboll sandslott mm. Gå på museum djurparker. vad som helst utom sitta framför en skärm med ditt barn.

  • Fanatic

    Förstår mig inte på dem som gnäller om att man är omogen eller oansvarig för att man spelar lite TV-spel, trots att man är pappa..
    Jag har själv två barn, är 24år och spelar TV-spel (PS2) har gjort så både före, under och efter pappaledigheten.
    MEN... Det har varit när barnen sovit middag, eller när de gått o lagt sig.
    Jag tycker absolut att det är rimligt att ha en speldosa hemma, bara inte barnen blir lidande och får sitta inne för att man ska spela.

    Så bara för att det kommer upp trådar om TV/PC spel, gnäll inte för att ni själva inte uppskattar sådan underhållning, det finns andra som gör det och samtidigt ser till att ens barn inte blir lidande!

  • KungDavid

    Jag är 31 år och spelar PS2 och PC.. men som sagt.. INTE så att det stör mitt barn.

    Men sen kanske många 40 och 50-talister tycker det är omoget att spela pga de inte är uppväxta med det. Men det kommer ändras snart...

  • sterre

    jag tycker inte att det är omoget att spela, utan vad jag reagerade på var att ts "nu jag pappaledig och då ska jag spela. nästan alla killar svarade med sin jafanmentalitet. vem ska ta hand om barnet då. inte sover barnet 4-5timmar.

    oxå det här att fostra sin barn att sitta inne framför en skärm istället för att vara ute, barnen blir bara fetare o fetare för varje årskull. Varför det tror ni!

  • Nemesis

    självklart kan man spela tv-spel.. men man gör det bara när barnet sover själv spelar jag bara PC...men om jag får rekomendera så köp ett x-box =)

  • Master J

    "Benganfans" ja även jag har en "leksaksbil" eller två i garaget men denna används lika mycket av min kära dam. Delat intresse som jag delar med henne och ungarna, inte andra sk "kompisar" på nätet.

  • Anders80

    Jag rekomenderar en Nintendo Wii (den släpps inte än på ett tag men ändå), stort utbud av spel för hela familjen, många spel där man ska röra på sig och slutligen kommer det vara det billigaste systemet. Både enhet och de olika spelen. Sen skadar det inte heller att den fungerar som DVD spelare och är stor som 3 st DVD fodral så den tar ingen plats.

Svar på tråden tv-spel