• teha

Drömtydning

Finns det några bra sidor på nätet om drömtydning. Jag drömmer massor, mycket hemska drömmar så jag skulle vilja ta reda på vad de betyder. Sedan är jag hemskt intressead av just drömmar

• Svar på tråden Drömtydning
  • Hella77
    sof2: Usch vad hemskt... Och det blir ju så jobbigt när känslorna i drömmen lever kvar när man vaknar. Man blir alldeles förvirrad ibland & tror att det har hänt på riktigt.
    Tänk vad drömmar egentligen kan påverka oss så mycket...
    Det är ju trots allt "bara" en dröm.... men ändå....
    Var rädd om varandra
  • ebben

hella77-jag drömde att jag såg på när en man sprang i kapp en kvinna som var ute o gick med sin hund,o han kom ifatt de o slog helt sonika ihjäl hennes hund!? bankade hundens huvud i backen.mannen var "galen" typ.
    varför drömmer jag det?

• Hella77
    ebben: Ja det där va en konstig dröm... men jag kan försöka mig på att tyda den.

Eftersom du är drömmaren, så symboliserar kvinnan i drömmen dig själv.
    Hunden symboliserar en bästa vän eller trygghet/närhet.
    Drömmen betyder att du är rädd för att detta "något" (hundens symbolik) ska tas ifrån dig.
    Kände du dig hjälplös i drömmen, så känner du säkert så i vardagslivet.
    Om du bara var en icke agerande åskådare i drömmen så kanske det känns som att situationen står still...

Det är vad jag kan försöka mig på att tyda fram iallafall.
    Du kanske känner igen något av det jag skriver?

Ha det gott // Hella
    Var rädd om varandra
  • ebben

ja,hjälplös "är man väl"! på nåt vis......en pojke brann ju inne i en bil o dog ,har du kanske hört på nyheterna,bara för några dar sen.Det var ju här i min bostadsort........
    o det är klart att då började man väl tänka att saker o ting kan hända ,speciellt barnen,o allt kan man inte skydda de från osv.
    Men från det,till att drömma att nån slår ihjäl en hund?
    Ja,tror du det har samband??
    Kände mig inte hjälplös i drömmen! Bara vansinnigt upprörd o arg.

• Hella77

Det är ju nåt som stör dig...
    Att hunden dödades betyder ju att nåt håller på att tas bort från dig.

Att det ska ha ett samband med pojken vet jag inte tyvärr...

Det är ju oerhört svårt att tyda såna här drömmar.
    Men fundera lite på vad du har omkring dig som "stör" så kanske du kommer på vad det är.
    Annars kanske det, helt enkelt är så att du är rädd för att något/någon ska tas ifrån dig...

Var rädd om varandra
  • Elvirasmamma

Hej! Är det någon som kan tyda mina hemska drömmar? Jag har drömt flera ggr att mina familjemedlemmar jagar mig och vill döda eller skada mig. Detta har inte hänt i verkligheten, även om en av dem, min bror, tidigare varit väldigt hotfull mot mig när jag var yngre. I drömmarna har de ofta vapen, och jag försöker gömma mig. Jag är fylld av dödsångest och skräck. Vet inte vad jag ska ta mig till. Går i terapi, och min terapeut säger inte så mycket; han menar att det är något man måste ta reda på själv. Har ni några idéer? En gång drömde jag att min pappa jagade mig med en motorsåg. Till slut sprang jag ner i vattnet, men kom inte undan. Han hann ifatt mig. Sedan vaknade jag.

• ebben

hella77-men kan det vara så att det ÄR på väg att vara så att nån dör snart? kan det rent av vara att jag "känner av det" så jag drömmer så där? för min svärfar tex är lite smådålig o 83 år......inte så att han är döende,men så där allmänt som man kan vara vid 83års ålder.
    men jag är inte direkt "rädd" för det!?
    Att nåt händer barnen är man ju alltid.........

• Hella77
    ebben: Ingen aning... alla fungerar ju så olika när de känner på sig att någon ska dö, så du får nog kanske vänta & se vad som händer. OM det händer. Det är ju inte säkert...
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    Elvirasmamma: Du känner dig "jagad" av de du har i din närhet, skulle jag gissa på.
    Du vill fly undan... du springer eller har dödsångest. Detta är något du mår dåligt av.
    rätta mig om jag har fel, men de människor du känner dig jagad av påverkar dig så att du mår dåligt istället för att peppa & lyfta upp dig...
    Jag skulle tippa på att din dröm ger dig svar på vad som är på tok i ditt liv...

Men det är ju min tolkning det.
    Du kanske känner annorlunda?
    Du vet ju mer om dig själv än vad jag gör menar jag Glad
    Var rädd om varandra
  • Elvirasmamma

Hella: Du har rätt! Tack för ditt svar.. De har inte direkt varit till min hjälp. Jag fåt utgå från det, detta hjälpte verkligen mig, Stort Tack!

Svar på tråden Drömtydning