Kalmar-tråd
AndiPandi & HelenR- Ja, fotografen försökte sig på väckningen här med... Jag tyckte ni blev jättebra Anna!
Nova är också förkyld, visst är det jättejobbigt att höra dem rossla hela tiden.
Självklart håller vi tummarna för längta!
AndiPandi & HelenR- Ja, fotografen försökte sig på väckningen här med... Jag tyckte ni blev jättebra Anna!
Nova är också förkyld, visst är det jättejobbigt att höra dem rossla hela tiden.
Självklart håller vi tummarna för längta!
Vi var tydligen i Östan i lördags. I Barran borde vi nog komma i morgon eftersom jag såg att några som fotades samma dag som oss var med idag.
Ne, det var dåligt med bebisar idag...
tufsan - härligt, jag känner allt för väl igen det där med att baka för att få tiden att gå... Lussekatter, mums, önskar att jag kommer att få tid för det också.
AndiPandi - Hur illa är det? Har du feber? Har du feber i flera dagar ska du kontakta amningsmottagningen, det kan behövas antibiotika. Tycker du kan kontakta dem i alla fall, det är ju gratis hela första månaden och de är jättehjälpsamma där.
Här kommer mina råd.
*Det viktigaste: Amma med barnets haka mot det stockade hållet (kan bli lite bökigt men det går) massera lätt samtidigt. (massera är egentligen fel ord, man ska vara jättelätt på handen, mer som en lätt smekning)
*Värme, jag köpte en vetekudde som fukade jättebra. Duscha varmt och massera samtidigt, försök mjölka ut lite i duschen..
*Amma ofta, mjölkproduktionen minskar när man har en stockning.
*På amningsmottagningen fick jag en salva att smörja det ömma området med, funkade också bra. Om du vill kan jag kolla upp vad den heter.
Lider med dig, det är verkligen jättehemskt om man får en rejäl mjölkstockning.
Ja, fika.... Nu är jag också redo för det
IceLizzie, det ska bli kul med ett nytt ansikte, toppen
Lista FIKA:
Söndagen 5/12
Aphrodite
Tufsan
Minname???
IceLizzie
Nina
Finns det föresten något bra barnvagnsvänligt ställe som har öppet söndagar? Känns _lite_ bökigt att bära upp vagnen på kullzenska....
Lista FIKA:
Söndagen 5/12
Aphrodite
Tufsan
Minname???
IceLizzie
Nina
Andi Pandi???
*sss* snacka om samtidigt ...
Kan komma med fler krav Vore ju bra om stället har skötbord
Vad roligt att vi blir så många på fikat, hoppas att alla kan komma när det väl gäller.
Har Exit kommit till Kalmar, vad kul! Jag handlade lite i den butiken när vi var i England, tyckte de har fina kläder. Newbridge kids här i Nybro har också lite av deras kläder tror jag, men där är det ju svindyrt.