Inlägg från: Nina75 |Visa alla inlägg
  • Nina75

Kalmar-tråd

Nova sover i egen säng och i eget rum. Det funkar jättebra för oss och Nova sover jättebra där.( Zelda har också sovit i egen säng och eget rum ända sedan dag 1) Tycker det är viktigt att mamma och pappa också är utvilade, vilket vi inte skulle vara med bebis emellan oss. Dessutom är det ju en annan tjej som kommer tassandes in till oss om nätterna, skulle inte våga ha både Zelda och Nova emellan oss.
    Det är ju som ni redan sagt så väldigt olika vad som passar var och en. Man känner ju själv vad som är bäst.
    Snuggelnest tror jag är en bra grej som får en att känna att bebisen ligger tryggt. Men oj vad onödig. Det har nog aldrig hänt att någon lagt sig på bebisen eller liknande. Man är så medveten även när man sover att bebisen ligger just där. Just därför är det ju många som sover bättre med bebben i egen säng istället.

När jag började bada med Zelda sa de att man kunde börja så fort naveln ramlat bort. Men mamman måste ju också ha läkt och blivit av med avslag osv, så 8 v låter väl ganska rimligt.

• Nina75

Tufsan - Åk inte in och kolla, det var ju det jag gjorde och Nova vände sig till säte. Nejdå, jag bara skojjar, självklart ska du åka in om du är orolig...

Minname - att det är lugnare i slutet, det är nog bara dagarna innan man menar då.

Har varit på bvc och vägt idag. Min "lilla" tjej är nu 1 mån, väger 5230g och är 57,5 cm lång redan.

• Nina75

Minname - Det finns ju också de som säger tvärtom, att bebben blir livligare än någonsin dagarna innan. Så man vet ju aldrig.

• Nina75

Tack för trevlig fika igår. Synd att även jag var tvungen att pysa tidigare. Jakob åkte till Schweiz igår på jobb så nu är man gräsänka en vecka

Tufsan - Jag tror jag ska gissa på att du får en liten lucia dvs en tjej på luciadagen. Orkar du vänta tilld dess?

• Nina75

Det var snabba ryck Sharp Kul att du tittade in, hoppas du blir kvar hos oss, det vore kul att träffa dig. Det blir ju inte att vi pratas vid så mycket precis på fN, jag är ju mest här på denna tråden hinner inte med så mycket mer Hoppas vi ses på nästa fika.

• Nina75

Men åh så skönt Salsan att du kanske blir fast anställd även att du berättat att du är gravid. Det är tyvärr inte alla som har sån tur även om det är det enda rätta.

Imorgon ska jag till Kalmar och handla de sista julklapparna. Om någon är fikasugen så ställer jag upp.

• Nina75

Idag har Nova smakat godis Inte dåligt för att vara snart 5 v.
    Zelda passade på att stoppa in en Nonstop i munnen på henne medan jag pratade i telefonen. Som tur nog sög Nova upp den i gommen istället för ner i halsen. Gissa om mamsen blev rädd när stora tjejen glatt ropar att hon gett lillan godis. Men det är ju tur att hon berättar i allafall.
    Mer bus.... Varje morgon väcks Nova av att storasyster drar av henne täcket, tar bort hennes kudde och knäpper upp pyjamasen.

• Nina75

MEN HERREGUD LÄNGTA. Åh, vad underbart. Tänk vilken lång väntan på ett så härligt besked. GRATTIS GRATTIS GRATTIS. Är det vanligt att man lyckas på första ivf försöket? Hoppas graviditeten går bra. GRATTIS GRATTIS.

• Nina75

32 st. Tänk om vi kunde få ihop en storträff, vad kul det skulle vara...

Vad ska ni andra hitta på jul & nyår? vi ska fira helt själva då alla andra har annat för sig Men, men, vi är ju i allafall 4

• Nina75

Tufsan och Knyttet - spännande att det verkar hända något. Men Tufsan, du får ju vänta till lucia har ju jag sagt

Minname - då får du och jag lika roligt på nyår då Fast vi har ju inte ens balkong.... Vi ville också ha hit svärmor och hennes man på jul, men hon har skaffat hästar och vill/kan inte lämna dem ensamma. (30 mil att åka)

Svar på tråden Kalmar-tråd