Inlägg från: Nina75 |Visa alla inlägg
  • Nina75

Kalmar-tråd

Minname- Det är de som gnäller värst som får vänta längst *optimisten har talat*

För allas ointresse så har jag fått mjölkstockning igen. Fy, det blir till att gå på barngymnastikens avslutning med feber och värk i hela kroppen ikväll, hur kul är det?

Helen- skönt att fira julen borta när man har en så liten.

• Nina75

Tufsan, Minname, andra nybrobor och alla intresserade. Nu har ju det nya stället över Lindex öppnat, de ska tydligen även ha söndagsöppet. Och enligt tidningen ska de sattsa på familjer under söndagarna, det låter ju barnvänligt. Vi kanske skulle prova?

• Nina75

Tufsan - jag som tänkte att du kanske hade lust att fika på sön (om du är hemma), men då vet jag inte om jag vågar

• Nina75

Usch tufsan, stackare. Hoppas att hormonchocken är början på förlossningen.
    Jag kan ändå inte heller fika idag. Har haft 40 graders feber sen igårkväll och jag får inte ner den. Mjölkstockning IGEN såklart. Så det blir en runda till amningsmottagningen idag igen. Natten har varit för d*vlig och jag är helt slut, känns som att det är dax att sluta med amningen , vilket får mig att bara lipa hela tiden.

• Nina75

Herregud, springer och kollar både vår tråd och webbisarna var tredje minut tror jag.... Nyfiken i en strut. Hoppas det går bra för Tufsan.

• Nina75

Här hinner man inte ens ta en runda på stan utan att det händer grejer GRATTIS till Tufsan! Det gick ju ganska fort, hoppas det gick bra, det brukar det ju göra när det går fort.

Vickan - Är det fortfarnade så att du _kanske_ slipper snitt då? Ja, nu är det verkligen på tiden att du får veta...

Knyttet _ Nu när Tufsan är klar så hejjar vi på dig. Hinner det bli en luciabebbe för dig med? Är du hemma fortfarande?

Lite kul att bebisarna verkar hålla ihop två och två här på vår tråd. Ebba & Anton, Neo & Nova och nu blir det Tufsan och Knyttets bebisar.
    Innebär detta att bebben04 och Minname kommer att få nära varandra? Isåfall får du klämma ut bebisen lite tidigare Minna, för jag tror inte att bebben04 vill vänta ända till januari

• Nina75

Knyttet04 - Barn har en viss förmåga att födas på andras födelsedagar, allra helst på mamma, pappa eller syskons födelsedag. Vore jag dig skulle jag förbereda mig på onsdag
    Varför ha en egen födelsedag när det är så trevligt att dela? (tycks många bebisar tänka)

• Nina75

Aphrodite - Du kommer att gå 3v över tiden Nejdå, jag ska göra ett gissningsförsök när det börjar närma sig lite mer...

*Pssst, någon mer som vill vara med på hemmisen?*

• Nina75

Andi Pandi - Ja, vad märkligt att ni blev skickade ända till Linköping för att höra det. Det borde ju någon läkare i Kalmar kunnat berätta istället? Inte kul att åka så långt i onödan med liten bebis ju. Håller med Minna - han är ju söt och perfekt i alla fall, så vad gör väl ett knasigt öra? Kram

• Nina75

Kolla Knyttets presentation, hon har en egen hemsida med namn, foto mm

• Nina75

Jag tror att Knyttet ska föda barn idag (om hon inte redan gjort det förståss)
    Och så fyller du ju år idag! GRATTIS på födelsedagen Knyttet!!!

• Nina75

Välkommen hem Tufsan!
    Skönt att höra att allt gick bra. Precis som du säger så är blåsljud på hjärtat väldigt vanligt vad jag har förstått och inget att oroa sig för.
    Lycka till nu, ser fram emot att träffa dig och lille Edvin.

På söndag vill jag åka till Ikea om jag mår bra. om jag inte mår bra och stannar hemma så är jag säkert inte på fikahumör ändå. Sååå, förmodligen ingen fika för mig på söndag även om det skulle ha varit JÄTTEKUL!

• Nina75

Någon som vet hur länge en tråd är öppen för svar? (vår börjar ju bli ganska "gammal" nu)

• Nina75

Vilken underbart härlig födelsedagspresent Knyttet fick
    GRATTIS Knyttet till flickan, vilken sötnos hon är!

IceLizzie - det finns massor av olika medel mot halsbränna på apoteket. Fråga personalen om vilka man kan äta som gravid (om du inte är det nu så blir du ju förhoppningsvis snart)

Någon som vet något om nästa på listan? Bebben04. Hon har inte varit inloggad sedan 18 nov, vem vet, kanske hon har bebis redan.

Minna, fina namn på fina tjejer. Visst är det väl någon mer här på listan som har en dotter vid namn Minna?

• Nina75

Kul att se dig igen annikandy, har undrat vart du hållit hus så länge.
    Kul att du, Soffie, har börjat titta in lite oftare också.
    Så ska det va

• Nina75

Hittade en liten och gammal fikalista, drar fram den igen. Så var det ju intresse för fika på månd också?

Jag skriver upp mig.

FIKA 19/12
    Helen
    Nina

FIKA 20/12
    Achanta?
    Nina

• Nina75

Tråden stängs alltså 21 dec? Ska vi starta en ny innan?

• Nina75

För mig vore det toppen med 11 tiden på mån.

Svar på tråden Kalmar-tråd