Inlägg från: Darling73 |Visa alla inlägg
  • Darling73

Kogänget surrar vidare 2

vill inte vara den som är den...men vi ska äta taccos i morgon kväll....skulle vi kunna äta nå annat.....eller iofs...vi kan ju äta där, jag kan ju bara ta in något annat...det måste ju fungera??

var ut på björnön o badade idag på em...skönt var det...och väldans vad varmt det blidde i solen...FRÄKNAR!!!!!!

mannen min är borta hos sin syster som skulel ha lite vänner där..jag kände inte alls för det.....ska gotta mig i godsaker och titta på tv istället mycket lugnare o skönare....

kram på er!!

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Darling73

vi tar oliver twist... vi kommer inte äta taccos ikväll, mor o far min vill bjuda på mat ikväll så... gott!! så olivers taccobuffe är mycket bra då...(ujja vad jag strular....)

ska vi ses där utanför kl 17 då???

nu ska jag ner på stan o fixa lite...bla så gick mina nya glasögon sönder igår,...glaset ramlade ur bara hux-flux!! tur man har flera par numera...

• Darling73

Tack tjejer för det trevliga sällskapet över taccos och en härlig pratstund!!!!!! alltid lika roligt!!!!! om filmen var läskig är jag glad att jag inte var med...då hade jag nog krypit ut skinnet på mig själv!!!! är en sån fegis när det gäller sånt.....

och som ni sagt alla....vi måste göra detta lite oftare!!!!!!! 2 ggr om året är för liiiiiite!!!!!!!!

ha en skön o rolig busträff på torsdag!!!! kanske blir det nå nästa vecka som vi kan hänga med på??

kram på er!!!

• Darling73

Då var vi hemma igen då...

Haft det så himla bra och vädret verkar ha rättat sig efter oss...i onsdags när vi kom var dte kalasväder så då åkte vi till en badplast ca 3 km från vandrarhemmet...långgrunt och varmt vatten!! säkert närmare 25 grader...D älskade det!!!

Dagen efter var det si så där väder...igenmulet på morgonen, så vi åkte till Kålmården...blev varmt på dagen, men knappt nån sol...men det gjorde ju inget...vi blev rätt trötta av alla dessa backar!!!!! såg delfinshowen vilket D tyckte var roligt, sen såg vi BAMSE, elefanter, tigrar, giraffer, naken-janne (japp, ni läste rätt...tack o lov var han påklädd )
    åkte linbanan innan vi åkte "hem"....spännande tyckte D!!!

igår var vi till Söderköping och strosdae...oj vilken vacker liten stad....gick längs GötaKanal, åt smörgås där på en bänk...blev ingen glass dock på Smultronstället...var sån himla kö dit så att det var inte läge...åkte ut till St Annas skärgård o badade istället.....

vandarhemmet var mycket bra, kan rekomenderas....

träffade en kossa nyss på maxi när jag var in o handlade...Minja...vilken mage!!!!!

så, då vet ni att vi är hemma och har det bra...nu ska jag lägga mig en stund o sova...

• Darling73
    hmm...törs jag tala om att jag haft en kalasbra måndag!!??
    vi har varit till parken zoo tillsammans med mormor, morfar, farmor, ove, faster carin, jimmy och kussarna ellen o albin....fullt ös med andra ord!!!! var väl kanske liiiite varmt, men det gick så bra så...roligt hade vi och vi lyckades hålla ihop fast vi var så många. tittade på djuren, åt medhavd sallas, köpte glass...D somnade i vagnen o sov över 1 timme...sen var en tur på karusellerna som gällde...fiskade upp ankor o vann en stooor gris!!!!!! mannen min lyckades fånga den enda (!!!!) 200-poängsankan i hela dammen!!!! snacka om tur!! Skrattande

på hemvägen åkte vi in ett oväder jag inte varit med om sen jag vet inte när...trodde allvarligt att biltaket skulle knöglas ihop!!!!! herre j**¨^ar vad det regnade och åskade!!!!

nöten: krya på dig!!!! hopaps du fick hem nå gott att äta!!??

solen: fy va trist att illamåendet är tillbaka!!!! hoppas att det inte blir med full styrka!!!
  • Darling73

nitis: guuuuuuuud så söt kissekatt!!!! Kyssjag vill med ha ju!!! bedårande...förstår att du föll... men varför skulle dina föräldrar bli sura???

vi har varit på en ny (för oss) badplats idag...VLT tipsade i veckan om en i Munga...mellan V-ås och Sala....jättemysig strand, långgrunt, varmt i vattnet.och näst intill tomt på folk!!! härligt var det...och D älskade det som vanligt!! tänk att han måste ha fått sin pappas vattengen alltså...han knatar ut till midjehöjd och går omkring...SÄTTER sig i vattnet och hamnar ibland under...(vi är ju med och hjälper honom upp...) men han blir inte rädd av att komma under vattnet utan fortsätter traska omkring i det djupa....

karln målar på balkongen ute nu och jag sitter här o slöar...rättvist va???

• Darling73

var där igår igen...nu var det rätt mycket folk istället...men inte som på björnön där man nästan sitter på varann!! D kastade sig i vattnet som vanligt....

vart ska vi äta sen då den 2 sept?? hittar inte den senaste listan med resturangförslag?? kanske gör jag en "kill-letning"....

• Darling73

Restaurang förslag:

# Mongoliska : Lovan, Darling
    # La Tapita : Nitis, Solen, jordnöten, Darling,JC71
    # Atrium: Darling, Nitis, Äpplet, Solen
    # Tabazco: JC71, Äpplet,

hittade listan, och tror att det är den "sista"....
    så vad säger ni....nåja, långt kvar jag vet, men innan vi vet ordet av så är vi där...och vad jag vet så är La Tapita ganska litet, så där kanske man måste boka i tid för att få plats...OM vi skulle äta där menar jag...

nitis: förslag på namn till kissen...Skorpan.... den såg ju liksom ut som en sån tyckte jag...ja, ett förslag bara..

• Darling73

lovan: det menas med att man letar lite halvdant...min karl är duktig på att säga" jag har redan letat där och där, men den finns inte"...så tittar jag och den står precis i ögonhöjd....alltså, man letar fast endå inte... krångel...förstår du??

nitis: det var det jag tänkte ang skorpan...ni som har lite "tema" bland namnen i er familj

solen: La Tapita blir så bra det så...har för mig att deras meny var bred och inte allt för kostsam....vill du ta på dig o boka eller ska jag??
    just ja, vet du nå om stranden STORA SANDA.. stod lite om den i VLT idag, ja, en bild iaf...

• Darling73

men då bokar jag la tapita då??!!! kl 18 eller senare...tidigare!!??

jc: åk mot sala, ta av mot haraker (efter kyrkan vid romfartuna) åk den vägen ett tag..efter en skarp kurva åt höger ligger en väg till vänster som heter något med UGGLE...ta in på den och följ den bara.....långt senare har ni TÄLJSTENSVÄGEN till vänster...in där...sen har ni parkering som ni ser...sen får man gå ca 100 -150 meter till själva badet....klart värt resan!!!

så var dag 1 på jobbet över...5 barn på 3 vuxna!!!! oooooooo så vi har slitit idag blir nästan trist då när det är så lungt...

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2