Inlägg från: Darling73 |Visa alla inlägg
  • Darling73

Kogänget surrar vidare 2

då är förslag på middagstid kl 17......fungerar det för alla????

då hinner man ju sitta ett tag och snacka utan att känna att man måste hem tidigt för att man är trött...kan bara tala för mig själv och min kvällströtta jag

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Darling73

hade så gärna hittat på nå i mrogon...men jobbar ju och så åker man o son upp till dalarna i morgon...blir lite solokvist hemma tills fredag då jag tar tåget upp.....

jc: åh så härligt!!!!! när åker ni???? får väl hoppas att illamåendet försvunnit tills dess då...om inte annat så kanske du "glömmer" det lite om du blir distraherad av allt vackert....*lite avis är jag*...
    inskrivningen...var det på samma ställe som BVC är??? tänkte om alla i det bygget är lika sega och låååångsamma!!??

soenn här har hamnat i en riktig sömnperiod....han sover ca 2-2½ timme på dagen, och somnar endå kl 19 på kvällen!!! sover hela natten...jösses..men skönt att han sover, så ska väl inte klaga.....

oki, då lutar det åt 17.00, men lugnar mig lite tills flera sagt sitt....

ha det brudar!!

• Darling73

hoo hoo *hoo hoo* ekar tyst o tomt här inne...vad gör ni alla kossor tro???

jag sitter som sagt i ett tyst radhus solo och längtar efter min son!!!!! tänk, man vill ha ensamtid hemma, sen när man har den så vill man bara att han ska vara hemma och röja runt igen

åker upp till dem i morgon efter jobbet...ska ju på bröllop sen på lördag oxå...kul ska det bli...och nu lovar de ju fint väder oxå..behöve rman inte frysa i klänningen då....*bla bla bla*...oj vad jag pluddrar på om inget...sorry

• Darling73

tjo brudar...kikar bara in o kollar av läget....
    JC: kan förstå din oro och svårhet att besluta....hur du än gör så måste det vara ditt beslut och det måste kännas rätt för dig...bra råd va? *kram*

välkommen hit igen Choko!!!! det var ett tag sen....hoppas vi ses nå framöver....vi har kanske inte vägarna förbi dig så..men det löser sig ju alltid...

hej du oxå minne.....hopaps sommaren varit bra trots jobbat för fullt?? jag har ju återgått jag med nu till arbete...lagom skoj...

• Darling73

JC: skickar med en länk från ett inlägg som jag gjorde inför vår Lanzarote-resa...fick många värdefulla tips!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m5789978.html

nu vet jag inte vilken tid på dygnet ni åker, men när ni väl är på flygplatsen...låt henne rusa som bara 17...alltså, så att hon tröttar ut sig o kan sova en stund på planet!!!! D levde rövare där vid kl 4 på morgonen...han somnade när planet taxade ut o sov i nästan 3 timmar!!!!

har inte hört nå annat är kl 17 nu inför vår middag så jag bokar det nu ikväll tänkte jag...kl 17, och 8 personer!!!!!! på Mc Donald..... (skulle bara se om ni reagerade...)

D har sin första inskolningsdag nu på onsdag...spännande värre!!!! hoppas på att det går så bra som det bara kan göra...liiiiite nervös är jag allt....

kram på er alla brudar!!!!

• Darling73

Solen: japp, hoppas första dagen går bra för killen!!! känns lite "läskigt" att det inte är jag som har kontrollen över det hela..utan nu måste jag lita på att det karln berättar är "hela sanningen"...förstår du??
    är ju så himla van att det är JAG som vet allt om D och som gör allt...lite tufft måste jag erkänna...men samtidigt vet jag mycket väl att karln kommer fixa detta galant....

o inte vet jag om D känner på sig att något är på gång, för han är lite smågnällig och allmänt missnöjd....eller är det för att jag är borta större delen av dagen o jobbar...

nåja, nu ska jag slänga mig i duschen...behövligt efter denna dag!!!

håller med dig nitis: värmen börjar ta kål på en nu...längtar till svalare väder faktiskt!!!! trodde väl aldrig att jag skulle säga så

tjo tjo!!

• Darling73

Choko: en stor kram till er alla!!!!!

Så är D´s första dag på dagis över...nåja, första timmen iaf och det hade ju gått hur bra som helst...han brydde sig inte alls om pappa sin som satt i soffan...det fans ju BILAR på dagis!!!!!!! lyckan var total......och "hans" fröken verkade jättebra och hon satt med D hela tiden och lekte...fast han brydde sig inte om henne heller

själv har jag stått på Djäkneberget o svettats idag!!!! guuuuuuud så varmt det vart i solen...och med 11 barn kan man inte bara stå i skuggan heller----lite drygt---men det var ju roligare än att stå på gården och häcka

ha det!!!

• Darling73

vill oxå ses nästa vecka, men jag avakktar o ser vilken dag det blir...har inte lärt mig mitt schema ännu...och så vill jag se hur D reagerar på att bli lämnad själv på dagis...kommer nog inträff i slutet på veckan...så vi får se....

har nu bokat bord på LaTapita kl 17 den 2 september för 8 personer!!! vi var så välkomna så!!!!!

• Darling73

ROLIGT LOVAN!!!!!!!! ställer samma frågor som nöten oxå!!! vart? och plugga, vad för något??

• Darling73

va roligt lovan!!!! säkerligen har de sjungit den en hel del på dagsi...och nu så har han "smält" den nu och ville sjunga....barn är roliga på det viset!!!!!
    häftigt o plugga igen...jag är oxå sugen på pedagogik....men får ta det senare...känner att nu vill jag komma in i jobblunken och så först..kanske till våren att jag hoppar på en kurs....

nitis: trist med feber för J som ska börja...men jag håller med lovan...de allra flesta förskolor vill ju att barnen är feberfria 1 dag innan de kommer tillbaka till dagsi...och även om det "bara" handlar om inskolning 1 timme (?) så kan det vara jobbigt för honom....avvakta en dag o se hur det blir!!!!

karln min är hur duktig som helst här hemma han...målar och har sig...fasade på huset är klart, nu är det fönster som som ska kittas om, skrapas, grundas och sen målas....oj vad han sliter!!!!!

och D har nya sovvanor nu i och med dagis...sover nu från kl 12...och han är då så trött så han nästan somnar på vägen upp till sängen!!!!! gullunge......

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2