Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

Här har du en till som älskar det lantliga och gamla, upplandat med lite modernt!

Jag har lite bilder på vårt hus om du vill kika!

www.vitahem.se har mkt fint

• juliah

hihi, klart du hittar mig här!!! du vet juh att jag älskar den stilen!

ja det var sidor jag inte heller varit inne på, ska kika närmre ikväll!

• juliah

Ååå, auktion vill jag också gå på, måste ta reda på om det kanske är ngt här i närheten av oss nu snart!

• juliah
    www.carinochcarl.se på samma gata finns även solgården där det mest aär vitt, romantiskt och alldeles underbart vackert!

www.bruka.se (är inte säker på om denna sida funkar)

Vad roligt med så många som tycker om samma stil! Har känt mig ensam om den i min bekantskapskrets, med andra ord, ingen att prata om samma inredning med...

Ni som brukar gå på auktioner, hur hittar ni dom, söker ni på internet?

Jag har ett "litet" projekt på gång härhemma, vi hittade ett gammalt skåp i soprummet hemma hos min mans mamma och det tänkte jag rusta upp, ser för hemskt ut just nu. Vi får väl se hur det går, men går det så lägger jag in bilder förstås!

För er som bor i sthlms området finns nacka byggnadsvård, där finns allt inom bygg! Vi har köpt golv, gammal dörr till badrummet som saknade en, socklar, beslag till köket och lite annat där!

jaha, det var allt för nu! Kram!
  • juliah

Mystjejen,

Vad ska ni använda stora rummet till? Tvrum, allrum?

Skåp är jättedyrt, hmm, ska fundera på det där men kommer inte på något just nu!

• juliah

Kan man betsälla hem från ILVA eller är det besök i butiken som gäller?

För er som bor i sthlm finns ASKO, där kan man hitta en hel del fint i den stilen som vi alla älskar!!!

Själv ska jag på loppis idag o se om det kan finnas något skoj, brukar vara så skeptisk men det är ju alltid värt ett försök!

• juliah

beställa ska det förstås stå!

• juliah

JAG KOMMER NYFIKENROSA!

Jag fyndade faktiskt ett fint litet vitt bord från 30-talet för 40 spänn på loppisen, det trodde jag då aldrig! Hmm, nu gäller det bara att hitta en bra plats för den...

• juliah

Vårt kök är faktiskt ett Ikeakök! Beslagen kommer dock från Nacka byggnadsvård!

Ja jag blir alldeels till mig av den här tråden, ack så mycket fint det finns!

• juliah

Tänkte fråga om lite råd och tips! Vi ska bygga ett gästhus intill vårt hus och där kommer även tvättstugan att vara, det kommer att vara MIN tvättsuga så jag har fria händer vad gäller inredningen!

Behöver lite inspiration, de tvättstugebilder jag sett har varit så "moderna" men jag vill gärna ha det lantligt och lite romantiskt om man nu kan lyckas få en tvättstuga att vara det!

Vad jag kan se framför mig ungefär är ett nästan svart granitgolv, fasade vita rektangulära kakelplattor....ja och sen då? Tycker att det är svårt det här...
    Det kommer inte att vara så jättestort heller. Måste lösa tvättförvaringen på ngt sätt, hitta en vacker lampa, förvarinsgkorgar osv. Hyllor tänkte jag ha i vitt trä med konsoller, finns billigt på ikea. Kanke ha samma köksskåp som vi har i köket.
    Måste även dölja den hemska varmvattenberedaren på ngt sätt...

Så bilder och tips tas jättegärna emot!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!